Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی غلامی روز شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه پویش ملی ارتقای آگاهی‌های حقوقی جامعه میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سه اپراتور تلفن همراه افزود: در کشور ما امضای اسناد بدون مطالعه است که تنها مختص مردم عادی هم نیست و ضروری است سطح آگاهی حقوقی مردم افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در خصوص بسترهایی که ممکن است ایجاد گرفتاری و مشکل کند، گفت: اولین بستر، قوانینی است که قانون‌گذاری می‌کنیم و با یک امضا یا نادیده گرفتن برخی اقتضائات زمینه را برای ارتکاب جرم به وسیله خود قانون فراهم می‌ سازیم.

غلامی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از تصویب قوانین جرم‌زا، اصلاح یا حذف آنها افزود: آنهایی که قانون بلدند، می‌دانند چطور باید از قوانین استفاده کنند و برای ارتکاب جرم از این قوانین استفاده می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهارداشت: بستر دوم، سامانه‌های جرم‌زا هستند. برخی سامانه‌ها در کشور زمینه ساز ارتکاب جرایم است؛ یعنی سامانه‌ای را طراحی می‌کنیم که در آن باید یک مجوز، اختیار و امکانی باشد که آن را نمی‌گذاریم یا به صورت محدود می‌گذاریم و یا شرایط آن را پیچیده می‌کنیم تا فقط عده خاصی از آن استفاده کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مورد سوم، نهادهایی هستند که تولید جرم می‌کنند؛ مثلا شهرداری بزرگراهی را احداث و بدون تمهید مقدمات حقوقی، اقدام به ساخت می‌کند؛ نتیجه‌ این می‌شود که به تعداد ساکنان آن منطقه پرونده تشکیل می‌شود و یک نهاد به واسطه عملکرد خودش برای ما گرفتاری ایجاد می‌کند.

غلامی تاکید کرد: همکاری میان نهادهای مختلف به منظور هم‌افزایی ضرورت دارد و باید آگاهی مردم در دانش حقوقی ارتقا یابد.

وی با اشاره به ظرفیت پیامکی که برای مردم ارسال می‌شود، افزود: قرار است لینکی در پیامک قرار داده شود تا مردم با مراجعه به آن لینک به صفحه ما وصل شوند و اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مراسم انعقاد تفاهم نامه پویش ملی ارتقای آگاهی‌های حقوقی جامعه میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سه اپراتور تلفن همراه، امروز (شنبه) با حضور علی غلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان وزارت ارتباطات برگزار شد.

برچسب‌ها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت