Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@10:52:42 GMT

افزایش قیمت جهانی طلای سیاه

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۲۸۴۷

افزایش قیمت جهانی طلای سیاه

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۳ سنت افزایش به ۷۶ دلار و ۱۷ سنت رسید.

به گزارش مشرق، پس از آنکه اعضای گروه اوپک پلاس یک روز پس از مانع تراشی امارات که می تواند طرح های افزایش تولید را تا پایان سال به تاخیر بیاندازد گفت وگوها بر سر توافق افزایش تولید را از سر گرفتند، قیمت نفت برنت روز جمعه شاهد افزایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش پس از مخالفت امارات با پیشنهادات مطرح شده مجددا جلسات خود را از سر گرفتند اما باز نتوانستند به نتیجه مشخصی برسند. کارشناسان می گویند اگر اعضای گروه اوپک پلاس هر کدام راهی جداگانه را در پیش بگیرد و به میزانی که خود صلاح میدانند تولید نفت را افزایش دهند، افزایش قیمت نفت ممکن است تضعیف شود. به گفته منابع آگاه امارات به دنبال افزایش سهمیه تولید نفت خود در چهارچوب اوپک پلاس است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۳ سنت افزایش به ۷۶ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز پنجشنبه نیز ۱.۶ درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز گذشته با ۷ سنت کاهش به ۷۵ دلار و ۱۶ سنت رسید. نفت خام آمریکا هم روز پنجشنبه جهش ۲.۴ درصدی را تجربه کرده و به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ رسیده بود.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «ما منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات اوپک هستیم… اثباید ببینیم آیا عربستان می تواند جلوی از هم پاشیدن گروه را بگیرد یا نه.»

روز پنجشنبه پس از آنکه منابع آگاه گفتند اوپک پلاس قصد دارد سطح تولید خود را پایین تر از حد انتظار افزایش دهد، قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد افزایش قابل توجهی بود. این منابع تصریح کردند که امارات با پیشنهادات گروه مبنی بر تمدید توافق محدودیت تولید تا پایان سال ۲۰۲۲ مخالفت کرده است.

لوئیس دیکسون تحلیلگر بازارهای نفت در موسسه ریستاد انرژی گفت: «اگر در ائتلاف تولید کنندگان نفت شکاف ایجاد شود و این گروه از هم بپاشد… بازار نفت ممکن است شاهد سقوط قیمتی مشابه زمانی باشد که روسیه در مارس ۲۹۲۰ گروه اوپک پلاس را ترک کرد و سبب وقوع جنگ قیمت شد.»

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا قیمت نفت نفت قیمت اوپک پلاس نفت برنت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟