Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین: بناب با اینکه حدود 3 درصد جمعیت استان را در خود جای داده اما با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی آن یکی از قطب‌های کشاورزی استان به‌ ویژه در تولید صیفی‌جات، میوه‌های باغی و انگور است.

در سال‌های اخیراستقرار صنایع بزرگ تامین آب کشاورزی این شهرستان رابا مشکل مواجه کرده و برخی کشاورزان مجبور به استفاده از پسماند صنایع برای تامین آب مزارع خود هستند که بارها مورد اعتراض کشاورزان و نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر و روستای این شهرستان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاشهای یک دهه اخیر در زمینه حل این مشکل گفت: اراده لازم برای حل این مشکل وجود ندارد وچندین سال است که سلامت غذایی مردم منطقه با مصرف محصولات کشاورزی آلوده تهدید می شود.

حجت‌الاسلام محمد باقری ‌بنابی ادامه داد: چندین سال است که از طرق مختلف پیگیر این مسئله هستیم و حل این معضل نیازمند یک مدیریت منسجم و قاطع است.

وی با انتقاد ازمسئولان آب و فاضلاب شهرستان گفت:ساماندهی مشترکین فاضلاب از سوی مسؤولان آب و فاضلاب، قدم اول است و در واقع این مشکل قبل از اینکه نیاز به اعتبارات داشته باشد نیاز به مدیریت دارد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از تعلل در راه‌اندازی تصفیه ‌خانه توسط کارخانجات شهرستان یادآور شد: متاسفانه جدیت لازم در برخورد با کارخانجات مختلف وجود ندارد ،از این رو برای جلوگیری از آبیاری مزارع با آب‌های آلوده باید تدبیر عملی و کارشناسی صورت گیرد.

کد خبر 611580

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر