Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه یکی از راه‌های بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه ساماندهی نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنایع و شرکت‌ها و همچنین آگاه کردن جامعه دانشگاهی از این نیازها است، اظهار داشت: به همین منظور به تازگی برای اطلاع جامعه دانشگاهی کشور سامانه ساجد راه اندازی شد. تاکنون چنین ساختاری وجود نداشت و دانشگاه ها به سختی می توانستند از نیازهای پژوهشی وزارتخانه ها و بخش های خصوصی مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با بیان اینکه تا این لحظه حدود ۱۰۰ نیاز پژوهشی در حوزه های مختلف اعم‌از علوم انسانی و فنی و مهندسی و ... از سوی بخش های خصوصی و دولتی اعم‌ از وزارتخانه ها در این‌سامانه به ثبت رسیده است، گفت: این‌ تازه اول راه است و درخواست ما از صنایع، بخش‌های دولتی و خصوصی این است که مشارکت فعال تری در ثبت نیازهای خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعضای هیات علمی، محققان و پژوهشگران به این سامانه‌ دسترسی دارند و به صورت آنلاین می توانند نیازهای پژوهشی کشور را رصد و در صورت تمایل برای انجام‌پروژه اقدام و مشارکت کنند.

مدیر کل دفترارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با اشاره‌ به اینکه راه اندازی این‌سامانه از پراکنده کاری ها در حوزه پژوهشی جلوگیری می کند، گفت: از دیگر محاسن این سامانه، شفافیت در اعلام نیازها و مطلع شدن پژوهشگران به مساوات است چرا که برخی اساتید قبلا اذعان داشتند از پروژه های پژوهشی مطلع نمی شویم.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نیازها و اولویت‌های پژوهشی، صنعتی و کاربردی و همچنین اطلاع از نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنعتی و کاربردی صنایع، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه (ساجد) به نشانی الکترونیکی https://sajed.msrt.ir مراجعه کنند.

کد خبر 5246918 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه ها طرح پژوهشی کنکور 1400 دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی دفترچه کنکور مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون دستیاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنکور دانشگاه فنی و حرفه ای حوزه علمیه خواهران دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه تهران آموزش مهارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

بریتانیا از آغاز رسمی بررسی‌ها برای برنامه‌ریزی پروژه مزرعه بادی فراساحلی با پنج دهانه خروجی خبر داد که انتظار می‌رود برق صدها هزار خانه را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا از راه‌اندازی پروژه‌ای با هدف تولید انرژی تجدیدپذیر معادل برق‌رسانی به صدها هزار خانه خبر داد. پروژه پیشنهادی شامل توسعه مزرعه بادی فراساحلی ۳۵۳ مگاواتی گالوپر بریتانیا با بیش از ۷۹ توربین بادی است که حداکثر ارتفاع آن‌ها به ۳۹۹ متر می‌رسد و دو منطقه جداگانه بستر دریا در جنوب دریای شمال را با پوشش ۱۲۸ کیلومترمربع در بر می‌گیرد.

مزرعه بادی تقریباً در ۳۷ کیلومتری سواحل سافولک جنوبی قرار خواهد گرفت و کابل‌های زیرزمینی آن به‌طول تقریبی ۲۲ کیلومتر به ایستگاه فرعی جدیدی می‌رسد که در غرب لیتل بروملی اسکس قرار دارد. قابل‌توجه این‌که تأثیرات این پروژه بر جوامع محلی، حیات‌وحش و محیط‌زیست حداقل است.

برنامه‌ریزی برای بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

پروژه بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا اکنون در مرحله پیش‌آزمون قرار دارد و انتظار می‌رود مرحله آزمایشی آن در اواخر تابستان سال جاری آغاز شود و ۶ ماه طول بکشد. تصمیم نهایی در مورد ایجاد آن نیز برعهده وزیر امور خارجه بریتانیا در بخش وزارت امنیت انرژی و کربن‌صفر شدن است و در تابستان ۲۰۲۵ گرفته خواهد شد. این پروژه برنامه‌ریزی شده است تا یک اتصال به شبکه در گره اتصال شبکه ملی شرقی آنگلیا، نزدیک لافورد در اسکس داشته باشد.

انتظار می‌رود مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 747800

دیگر خبرها

  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود