Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و با اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، کشور ساموآ از اعزام وزنه‌بردار زن خود به المپیک منصرف شده و با این شرایط «پریسا جهانفکریان» به عنوان نفر بعدی دسته به اضافه ۸۷ می‌تواند عازم توکیو شود. این برای نخستین بار است که یک دختر وزنه‌برداری ایران موفق به کسب سهمیه خواهد شد.

وزنه‌برداری زنان ایران در سال ۱۴۰۰ افتخارات چشمگیری کسب کرده که کسب مدال برنز «یکتا جمالی» در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ازبکستان، سهمیه جهانفکریان و عنوان چهارمی آسیا توسط الهام حسینی بخشی از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ابهاماتی در خصوص سهمیه المپیکی جهانفکریان وجود دارد که ممکن است مسیر اعزام دختر ایرانی را به توکیو سخت کند. یکی از این ابهامات مصدومیت وی است. جهانفکریان اسفندماه مصدوم شد و بنا به برخی از اخبار وی به خاطر جراحی تاندون شرایط وزنه زدن ندارد. یکی دیگر از دلایلی که موجب شده تا مسیر اعزام جهانفکریان به توکیو سخت شود بحث تست دوپینگ است که فدراسیون بین‌المللی حساسیت زیادی روی آن دارد.

هر چند که دختر ایرانی مشکلی برای تست دوپینگ ندارد اما با توجه به زمان کوتاه تا المپیک ممکن است جواب آن به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

«اکبر خورشیدی‌فر» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید المپیکی شدن دختر وزنه‌بردار ایرانی اظهار داشت: این یک اتفاق مهم و تاریخی است. در کمتر از چهار سال فعالیت دستاوردهای زیادی کسب کردیم که مدال «یکتا جمالی» و کسب سهمیه «پریسا جهانفکریان» مهمترین آن است. بدون شک این نشان از آن دارد که روزنه امید در وزنه‌برداری زنان ایران ایجاد شده و ما را به آینده‌ای روشن رهنمون می‌سازد.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران با اشاره به شرایط «پریسا جهانفکریان» گفت: او اسفندماه مصدوم بود و در فروردین نیز نتوانست خود را به سطحی از آمادگی برساند لذا  کادر فنی از اعزام وی به ازبکستان منصرف شد. این موجب شد تا او یک گزینشی و تورنمنت مهم آسیایی را از دست دهد.

وی درباره احتمال اعزام دختر وزنه‌بردار ایرانی به توکیو گفت: فدراسیون و کمیته فنی بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد تا مشخص شود که جهانفکریان می‌تواند در توکیو وزنه بزند زیرا هم باید سلامت ایشان مورد توجه قرار گیرد و هم بحث تست دوپینگ در میان است و جواب نمونه دوپینگ ممکن است زمان‌بر باشد. البته ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که وزنه‌برداری زنان ایران در توکیو نماینده داشته باشد زیرا این آغاز راه تاریخی خواهد بود.

با توجه به شرایط سخت دختر وزنه‌بردار ایرانی در مسیر المپیکی شدن باید منتظر ماند تا فدراسیون و کادر فنی تصمیم نهایی را در زمینه اعزام این ورزشکار فراهم کنند. البته شرط اصلی این اعزام بهبود مصدومیت جهانفکریان است که سلامت وی را بر هر افتخار ترجیح داده می‌شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دوپینگ ازبکستان اختصاصی ایرنا ازبکستان پریسا جهانفکریان دوپینگ یکتا جمالی وزنه برداری زنان ایران دختر وزنه بردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ایران در دسته ۷۶ کیلوگرم به بانوی مشگین شهری رسید

رضا پاکدل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آیدا هلالی اولین بانوی وزنه بردار مشگین شهری در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در استان همدان توانست رکورد ایران را در دسته ۷۶ کیلوگرم و در حرکت دوضرب جابجا کند.

وی افزود: آیدا هلالی نیا از مشکین شهر با کسب ۳ مدال طلا، عنوان قهرمانی را در این دسته وزنی به دست آورد.

پاکدل با بیان اینکه آیدا هلالی نیا در حرکت دوضرب با مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرمی را که سه کیلوگرم با رکورد قبلی فاصله داشت بالای سر برد، تصریح کرد: رکورد ایران در این دسته با ۹۷ کیلوگرم در اختیار کیژان مقصودی است که این وزنه را در سال ۲۰۲۱ در مسابقات نوجوانان جهان بالای سر برد.

رییس ورزش و جوانان شهرستان مشگین شهر گفت: نتایج دسته ۷۶ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران به ترتیب در دسته ۷۶ کیلوگرم نوجوانان یک ضرب آیدا هلالی نیا از مشکین شهر، در وزن ۷۰ کیلوگرم نازنین رحیمی از قم و ۶۲ کیلوگرم دوضرب آیدا هلالی نیا از مشکین شهر ۱۰۰ کیلوگرم، نازنین رحیمی از قم ۷۲ کیلوگرم رقم خورد که در مجموع آیدا هلالی نیا از مشکین شهر با ۱۷۰ کیلوگرم در دوضرب موفق به کسب مدال طلا شد.

کد خبر 6098855

دیگر خبرها

  • رکورد ایران در دسته ۷۶ کیلوگرم به بانوی مشگین شهری رسید
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند