Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آلمان در آخرین روز سفرش به اراضی اشغالی گفت، مطمئن است که ائتلاف جدید هشت حزبی اسرائیل قادر به کار در کنار یکدیگر به رغم چالشهای سیاسی و فرهنگی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان روز جمعه به سفر سه روزه خود به رژیم صهیونیستی پایان داده و "شروع جدید" این رژیم را بعد از سالها درجا زدن سیاسی تحسین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه گذشته میلادی یک ائتلاف هشت حزبی بعد از برگزاری چهار انتخابات در عرض دو سال که در ایجاد یک دولت باثبات شکست خوردند، کنترل دولت رژیم صهیونیستی را به دست گرفته و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم را سرنگون کردند.

اشتاینمایر گفت: البته اداره جایی که همچنان مشکلات زیادی به آن شکل داده با یک دسته هشت حزبی کار آسانی نیست.

اسرائیل همچنان که در آن کمپهای سیاسی راستگرا و چپگرا بر سر کار با یکدیگر نزاع داشته‌اند با اختلافات سیاسی، مذهبی و فرهنگی زیادی روبرو است و در آن گروه‌های مذهبی و سکولار دارای اولویتهای متفاوت بوده و تنش قومی بین یهودیان و اعراب نیز در آن منجر به خشونت می‌شود.

اشتاینمایر بیان کرد، احساسش از مذاکرات با رهبران اسرائیل این است که این ائتلاف "متعهد" و "وقف" همکاری عملگرایانه با یکدیگر بر سر وظایف روزانه حکومت است.

اشتاینمایر قرار بود سال گذشته میلادی به اسرائیل سفر کند اما این سفر را به دلیل همه گیری کووید-19 به تاخیر انداخت. این اولین سفر رسمی او از زمان شروع بحران کروناویروس است.

روز جمعه اشتاینمایر به همراه روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی از قبر دیوید بن گوریون، اولین نخست وزیر این رژیم در صحرای نقب بازدید کردند.

اشتاینمایر اظهار کرد، از این که توانسته با همتای اسرائیلی خود در قبر بنیانگذار این رژیم خداحافظی کند "تحت تاثیر قرار گرفته است". ریولین هفتم ژوئیه از سمتش کنار می‌رود.

اشتاینمایر همچنین در بازدید از بنای یادبود هولوکاست یادواشم اسرائیل اظهار کرد، "رنجهای غیرقابل بیانی که به نام آلمان ایجاد شد ما را پر از درد و شرم می کند".

ریولین در دیدارش با اشتاینمایر در روز پنجشنبه گفت، آلمان "َشریک قدرتمند اسرائیل در نبرد مصالحه ناپذیر علیه یهودستیزی" بوده و در کنار اسرائیل  علیه "نیروهای تروریست که به دنبال محو ما از نقشه هستند" ایستاده است.

اشتاینمایر روز پنجشنبه به ریولین گفت، "مهم نیست جهان با چه سرعتی تغییر می‌کند، ما نهایت تلاشمان را خواهیم کرد تا دوستی ویژه بین اسرائیل و آلمان را حفظ کنیم. آلمان به ایستادن در کنار اسرائیل ادامه خواهد داد و اسرائیل نیز به این که دوست فوق العاده آلمان باشد ادامه خواهد داد".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: والتر اشتاین مایر اسراييل رژيم صهيونيستي آلمان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد

مقامات آمریکایی درباره عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح که آن را به کنترل خود درآورد، گفتند، این رژیم در این عملیات از خط قرمزی که رئیس‌جمهور آمریکا تعیین کرده، عبور نکرده است.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با وبگاه خبری آکسیوس مدعی شدند، بر این عقیده هستند که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی برای کنترل بر گذرگاه رفح از خط قرمزی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تعیین کرده، عبور نکرده است.

این مقامات همچنین گفتند، واشنگتن در حال بررسی تعلیق محموله‌های سلاح به رژیم صهیونیستی یا محدود کردن استفاده از آن در صورت آغاز عملیات بزرگ در رفح است.

آن‌ها اعلام کردند، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگوی تلفنی در روز دوشنبه، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح را بررسی کردند و بایدن نسبت به این عملیات هیچ اعتراضی نکرد.

رژیم صهیونیستی، گذرگاه رفح بین غزه و مصر را تصرف کرده و انتقال کمک‌های بشردوستانه متوقف شده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار آلمان به اسرائیل: به رفح حمله نکنید
  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • رئیس‌جمهور: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/حمله به سفارت ایران نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار