Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به راه‌اندازی ۳۳۰۰ شغل برای معلولین، از ایجاد ۶ هزار شغل جدید در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، آیین بهره‌برداری از ۱۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت ویژه معلولین و انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار معلول با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی کشور و آغاز رویداد «حرکت با برکت» با هدف سرمایه‌گذاری در ایده‌های کارآفرینی معلولین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از یک‌هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی ویژه معلولین گفت: افتتاح این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد ۳ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی را برای معلولین سراسر کشور به دنبال داشته است.
امیرحسین مدنی تصریح کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی یک‌هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ویژه معلولین یک‌هزار میلیارد ریال است. همچنین ۴۰۰ طرح ثبت شده جدید نیز در دست بررسی است.


وی با تاکید بر حمایت از اشتغال خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی ادامه داد: برای سال جاری نیز اجرای ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در روستاهای ۳۵۰ شهرستان هدف بنیاد برکت برای حمایت از خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی هدف‌گذاری شده است.


به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، اولویت این طرح‌ها ایجاد اشتغال برای معلولین و خانواده‌های دارای عضو معلول است.
مدنی خاطرنشان کرد: اجرای این دو هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی برای معلولین و خانواده‌های دارای عضو معلول خواهد شد.


وی افزود: برای تحقق این تعداد فرصت شغلی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی کشور انجام می‌شود.


مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح رسته‌های شغلی ایجاد شده برای معلولین اظهار کرد: دام‌پروری، خدمات فنی، پرورش دام سنگین، تولید کیف و کفش و پوشاک، صنایع دستی تولید فرش دستباف و پرورش طیور بیشترین سهم را از مشاغل بنیاد برکت به خود اختصاص می‌دهند.


مدنی با تاکید بر حمایت ویژه از اقشار خاص اجتماعی در سال جاری گفت: بنیاد برکت امسال راه‌اندازی ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۲۱۰ هزار شغل خرد و خانگی را در دستور کار دارد که ۲۰ هزار طرح از این تعداد، به اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، خانواده‌های زندانیان، معلولین و خانواده‌های دارای معلول، سربازان و خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل تعلق دارد.


وی از آغاز رویداد «حرکت با برکت» خبر داد و افزود: بنیاد برکت این رویداد را با هدف سرمایه‌گذاری در ایده‌های کارآفرینی معلولین و اشتغال‌زایی برای این قشر برگزار می‌کند.


مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: معلولینی که متقاضی اشتغال هستند می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویداد «حرکت با برکت» به اپلیکیشن برکت به نشانی app.barkat.ir  مراجعه یا کد #۸۹۰۰* را شماره‌گیری کنند.


رییس سازمان بهزیستی کشور هم در این مراسم با اشاره به خدمات و فعالیت‌های بنیاد برکت گفت: همکاری‌های بیشتر میان بنیاد برکت و سازمان بهزیستی می‌تواند به نتایج بهتری خصوصا در حوزه اشتغال‌زایی منجر شود.


وحید قبادی دانا افزود: این اشتغال‌زایی به‌خصوص برای اقشار خاصی که پس از یک دوره سخت، به آغوش خانواده و جامعه برگشته‌اند اهمیت مضاعفی دارد.


در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار معلول با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی کشور توسط امیرحسین مدنی و وحید قبادی دانا به امضا رسید. همچنین با برقراری ارتباط زنده ویدیویی با چهار استان لرستان، ایلام، بوشهر و فارس طرح‌های اشتغال‌زایی برکت ویژه معلولین در این استان‌ها افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد برکت اشتغال معلولین معلولان طرح اشتغال زایی اجتماع محور مدیرعامل بنیاد برکت سرمایه گذاری سازمان بهزیستی برای معلولین ویژه معلولین هزار طرح ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد

جلال عرب خردمند معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد خبر از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی داد و گفت: این آزمون در هفت حوزه امتحانی صبح روز جمعه ۱۴ اردی بهشت ماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی در حوزه‌های شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، میبد، بافق، مروست، مهریز و دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

نماینده سازمان امور ادرای و استخدامی کشور در استان یزد، گفت: این آزمون شامل مربی امور تربیت بدنی و سلامت، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی امور تربیتی و سبک زندگی است و در مجموع ۵ هزار و ۶۱۶ نفرثبت نام کرده که ۸۷ درصد زن و ۲۳ درصد آن مردان هستند.

عرب خردمند بیان داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی زیر نظر سازمان امور اداری و استخدامی توسط سازمان جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد و در استان‌ها نیز نظارت بر این آزمون از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد همچنین گفت: آزمون استخدامی ویژه مشاغل دبیری و هنر آموز نیز ۲۸ اردی بهشت ماه در استان یزد برگزار خواهد شد.

عرب خردمند بیان داشت: با اعلام نتایج آزمون آموزگاری و استثنایی، مقدمات لازم از سوی آموزش و پروش استان برای شرکت معرفی شدگان به کانون‌های ارزیابی جهت بررسی صلاحیت و شایستگی‌های مرتبط با احراز شغل معلمی در حال انجام است و برگزیدگان نهایی این آزمون‌ها از ابتدای مهرماه سالجاری در کلاس‌های درس مدارس شروع بکار خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه