Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا رییسی روز شنبه و پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی افت داشته و به کمتر از ۷۰ درصد و به حدود ۶۸ تا ۶۹ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونای هندی یا «دلتا» در جای جای کشور سرایت کرده است، گفت: قدرت سرایت این ویروس بالاست و میزان همه گیری، بستری و مبتلایان را بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییسی ادامه داد: اکنون ۹۲ شهر کشور از لحاظ وضعیت کرونا قرمز، ۱۸۳ شهر نارنجی و ۱۷۳ شهر زرد است، نصف استانها درگیر شده و اگر پروتکل های بهداشتی را مردم بسیار خوب رعایت کنند می توان این بیماری را مهار کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: در استانهای اصفهان شهر اردستان، ایلام شهر مهران، کرمانشاه گیلانغرب ، کهکیلویه و بویراحمد شهر گچساران ، تهران ۱۰ شهر شامل اسلامشهر، بهارستان، تهران ،پاکدشت، پردیس، فیروزکوه، قرچک و غیره ، کرمان ۱۰ شهر، هرمزگان ۱۱ شهر، فارس شهرهای حنوبی و جنوب شرقی ، مرکزی یک شهر و غیره در وضعیت قرمز هستند.

رییسی تصرییح کرد: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید زیادی بر کنترل مرزها بویژه مرزهای شرقی شده و با توجه به اینکه نیروهای انتظامی، نیروهای مسلح و سپاه اقدامات خوبی را برای کنترل مرزها انجام داده اند اما باید این کنترل و نظارت تشدید شود.

به گفته وی، اکنون نظارت بر مرزها ۱۱۷ درصد رشد داشته ولی باید نظارت بر استانهای درگیر کرونا تشدید و با دقت بیشتری انجام شود، در استان سیستان و بلوچستان نیز با رئیس دانشگاه علوم پززشکی هماهنگ شده تا کمک هایی برای آنها ارسال شود و در این استان مشکلی در زمینه دستگاه اکسیزن ساز و تخت نیست و باید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر انجام شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: در استان سیستان و بلوچستان پروتکل های بهداشت زیر ۵۰ درصد رعایت می شود و باید  نظارت ها بیشتر شده و با کسانی که این پروتکل ها را رعایت نمی کنند بر اساس قانون برخورد صورت گیرد.

رییسی اظهار داشت: در این استان بسیاری از اماکن مانند بانک ها و ادارات باید تعطیل  و مشاغل ضروری باز باشند و در شهرهای قرمز کارکنان دولتی با ۳۰ درصد نیرو و بقیه بصورت دورکار و مشاغل ضرور حداکثر تا ۵۰ درصد حضور فیزیکی در ادارات حضور داشته باشند.

وی گفت: طی هفته گذشته سرعت واکسیناسیون علیه کرونا افزایش می یابد و در هفته های جاری و آینده میزان قابل توجهی واکسن در اختیار خواهیم داشت.

رییسی افزود: در سطح کشور ازدحام و تجمع مردم برای تزریق واکسن آنچنان نداشتیم و روان بوده و در تهران نیز با افزایش مراکز تجمیع که از مجموع ۸۷۰ مرکز، ۷۵ مرکز درتهران مستقر است، وضعیت به حالت عادی برگشته و مردم نیز نگران دوز دوم واکسن نباشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: هفته آینده گروهای سنی پایین تر را برای تزریق واکسن اعلام می کنیم و اکنون هفت میلیون دوز واکسن توزیع کردیم که دو میلیون نفر دوزهای اول و دوم را دریافت کرده و چهار میلیون نفر نیز دوز اول را تزریق کرده اند، بقیه نیز در حال تزر یق واکسن بوده و وضعیت تامین واکسن مطلوب می شود و از شهریور ماه ۱۰ میلیون دوز واکسن داخلی به دستمان می رسد.

به گفته رئیسی، تاکنون ۳۰۰ هزار دوز واکسن برکت به دست ما رسیده که توزیع شده و در هفته آینده واکسن تولید واخل و واکسن های وارداتی با سرعت بیشتری توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون روزانه توانایی تزریق ۲۰۰ تا ۳۰۰ دوز واکسن را داریم که به ۵۰۰ هزار دوز واکسن می رسد و تا پایان سال همه گروههای مورد هدف در برابر کرونا واکسینه می شوند.

رئیسی خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم به سیستم نوبت دهی توجه کنند و تا به آنها تلفنی اطلاع داده نشده یا پیامک نیامده به مراکز مورد نظر مراجعه نکنند.

وی از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند زیرا خیز پنجم کرونا را در پیش خواهیم داشت.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA

جمع‌آوری واکسن کرونای آسترازنکا در جهان، افزایش سهمیه حج و داروی ایرانی SMA و آمادگی ۱۱۵۰۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ​​​​​​​از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،  جمع‌آوری واکسن کرونای آسترازنکا در جهان، افزایش سهمیه حج و داروی ایرانی SMA و آمادگی 11500 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

داروی ایرانی SMA در مرحله ارزیابی کیفی/ احتمال عرضه دارو در خردادماه

دکتر حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره تولید داخلی داروی بیماران SMA اظهار کرد: یک شرکت دانش‌بنیان در مسیر تولید داروی داخلی بیماران SMA گام برداشته است و داروی تولیدی در مرحله «ارزیابی کیفی» و سپری کردن مباحث آزمایشگاهی است. اگر نمونه داخلی داروی بیماران SMA تاییدیه‌های لازم را کسب کند، حدود خرداد ماه وارد مرحله تولید شود. 

آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند

پس از اعتراف شرکت آسترازنکا در خصوص عوارض خطرناک واکسن کرونای خود، این شرکت شروع به جمع آوری این واکسن از سراسر دنیا کرده است. شرکت آسترازنکا آوریل گذشته برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن ضد کروناویروس آن می‌تواند عوارض جانبی کشنده‌ای مانند لخته شدن خون را ایجاد کند.

آخرین اقدام برای افزایش سهمیه حج

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش سهمیه حج ایران با توجه به انتظار حدود 900 هزار نفر در نوبت حج تمتع که با سهمیه موجود اعزام آنها بیش از 10 سال زمان خواهد برد، اظهار کرد:برای ایران و حدود 85 میلیون نفر جمعیت، 85 هزار نفر سهمیه حج برای ایران تعیین شده و به تازگی آماری از سازمان ملل ارائه شده است که جمعیت ایران حدود 89 میلیون و 500 هزار نفر اعلام شده است. این موضوع را به اطلاع کشور میزبان رسانده و مطالبه شده است که سهمیه حج ایران متناسب با این آمار جمعیتی، افزایش یابد که آنها هم قول بررسی داده‌اند.

11500 شعبه اخذ رأی در 22 حوزه انتخابیه وجود دارد

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: تعداد 22 حوزه انتخابیه درگیر برگزاری انتخابات مرحله دوم هستند که در 15 استان، 47 فرمانداری و 81 بخشداری خواهد بود. همچنین 11500 شعب اخذ رأی برای این 22 حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است و در عین حال که حدود 65 درصد از شعب ما، مختص انتخابات الکترونیکی است و مابقی با تعرفه‌های رأی گیری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند