Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@23:43:25 GMT

عملیات پانجیا ۲۴ زن و مرد اردبیلی را به دام انداخت!

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۳۲۶۳

عملیات پانجیا ۲۴ زن و مرد اردبیلی را به دام انداخت!

عملیات پانجیا با همکاری اینترپل انجام می‌شود و افرادی که در فضای مجازی دست به خرید و فروش‌های دارو و مواد آرایشی تقلبی می‌زنند در طرح عملیات پانجیا بازداشت می‌شوند. عملیات پانجیا در ایران توسعه یافته و از طریق طرح بین‌المللی عملیات پانجیا خلافکاران حوزه قاچاق به دام می‌افتند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری ۲۴ مرد و زن در اجرای عملیات طرح بین‌المللی پانجیا ۱۴ و مبارزه با فروش و تبلیغ دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیرمجاز در فضای مجازی، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ علی قهرمان طالع گفت: هدف از این طرح مبارزه با فروش و تبلیغ دارو و محصولات ضدعفونی‌کننده غیرمجاز مخصوصاً دارو‌های مربوط به ویروس کرونا، لوازم پزشکی، آرایشی و بهداشتی تقلبی در محیط اینترنت است که به مدت یک هفته انجام گرفت.

وی افزود: کاربران فضای سایبری از هرگونه خرید دارو‌های مشکوک و غیرمجاز از فضای مجازی خودداری کرده و فریب تبلیغات وسوسه انگیز این مجرمین در صفحات شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها را نخورند و در صورت مشاهده اینگونه صفحات آدرس آنها را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش نمایند.

عملیات پانجیا ۱۲ با هدف مقابله با تولید، توزیع و تبلیغات دارو‌های غیرمجاز و تقلبی در سراسر جهان و با همکاری همزمان بیش از ۱۰۰ کشور و هماهنگی سازمان اینترپل آغاز شده است.

عملیات پانجیا چیست؟

سرهنگ حسین امیرلی مهم‌ترین اهداف اجرای طرح عملیاتی پانجیا را با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اطلاع رسانی و هشدار به عموم در خصوص ریسک خرید آنلاین دارو و تجهیزات پزشکی، شناسایی وب سایت‌های غیرقانونی در حوزه دارو‌های غیرمجاز و بستن تراکنش‌ها و سیستم‌های پرداخت مورد استفاده مجرمان در این حوزه، مقابله با شبکه‌ها و جلوگیری از اقدامات مجرمانه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به منظور شناسایی و دستگیری مجرمان موصوف با همکاری سایر پلیس‌های تخصصی برشمرد.

وی افزود: در اجرای طرح پانجیا ۱۲ تعداد ۱۰۴۷۷ تارنما رصد می‌شود و تا کنون ۱۸۹ نفر از مجرمان با اقدام‌های فنی و پلیسی ضمن هماهنگی با سایر دستگاه‌های امنیتی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

جانشین رئیس پلیس فتا ناجا بیان کرد: ۶۸ درصد اقدامات مجرمان در خصوص تبلیغات غیرقانونی توزیع دارو‌های غیرمجاز و تقلبی در سایت‌های فضای مجازی، ۲۳ درصد در شبکه اجتماعی اینستاگرام و ۹ درصد در تلگرام صورت پذیرفته است و عمده‌ترین محصولات دارویی و بهداشتی تبلیغ و ارائه شده توسط مجرمان را عامل پوستی، عامل چشم و گوش، عامل جلوگیری از ریزش مو، مکمل‌های سلامت (ورزشی)، الکل، داروی کرونا و ژل ضدعفونی‌کننده بوده است./رکنا

منبع: فردا

کلیدواژه: عملیات پانجیا زن و مرد اردبیلی عملیات پانجیا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا

تین نیوز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود فرخی در این باره اظهار کرد: افراد یا گروه هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می شوند.

فرخی پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن  فضاهای تبلیغاتی آنان را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می شوند، دانست و گفت: تاکنون سه جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

وی اظهار کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت های آنها به صورت آنلاین و در شبکه های اجتماعی انجام می شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه ای برای گردشگر قرار نمی دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پابند الکترونیک سارق حرفه‌ای را به دام انداخت
  • کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز در مشهد
  • تحرک را از مجرمان و مخلان نظم و امنیت خواهیم گرفت
  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت