Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:49:06 GMT

«ابریشم» را با نوای موسیقی کلاسیک بشنوید

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۳۴۲۶

«ابریشم» را با نوای موسیقی کلاسیک بشنوید

به گزارش ایرنا، آلبوم ابریشم عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی است که با هنرمندی مهشید گل‌زرد نوازنده ویولن، کیانا فاطمی‌فر نوازنده فلوت، سارنگ جابری نوازنده گیتار و مرتضی مدرسی نوازنده گیتار توسط گروه آنسامبل موتیف منتشر شد و در دسترس علاقمندان به حوزه موسیقی به ویژه موسیقی کلاسیک قرار گرفت.

آنسامبل موتیف (موتیف کوچک‌ترین واحد معنادار موسیقی) فعالیت خود را در سال ۹۷ آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این گروه بر مبنای اجرای رپرتوار موسیقی کلاسیک از دوره‌های مختلف بنا نهاده شده است و تمامی قطعات آلبوم ابریشم توسط دو نفر از اعضای آنسامبل موتیف تنظیم شده است.

سفر در زمان و ورق زدن تاریخ موسیقی

گروه موسیقی آنسامبل موتیف در معرفی این آلبوم آورده است: از خصوصیات مهم این آنسامبل می‌توان به خاص بودن رنگ صوتی و ایجاد فضایی متفاوت اشاره کرد. رسیدن به مرحله ضبط و انتشار اولین آلبوم کاری بسیار و دشوار و البته لذت بخش بود. در انتخاب رپرتوار، تاریخ موسیقی را ورق زدیم و در زمان سفر کردیم.

اولین قطعه آوه ماریا اثر جولیو کاچینی مربوط به اواخر رنسانس و اوایل باروک است. سپس به دوره رومانتیک و عصر شوبرت می‌رویم و مومنت موزیکال شماره ۳ را خواهیم شنید. به زمان حال سفر می‌کنیم و با آهنگساز جوانی آشنا می‌شویم از ایسلند به نام اولافور آرنالدز و سپس با آهنگساز بزرگ مجارستان بلابارتوک همراه می‌شویم و حرکات آیینی رومانیایی او را می‌شنویم. در انتها نیز یک دوئت زیبا از انریکو گراتادوس را خواهیم شنید.

ما در راه رسیدن به این مسیر از تجربیات استادان گرانقدری استفاده کردیم که بسیار از آنها آموختیم و خواهیم آموخت.

سپهر سعیدی گرافیک و آرت ورک، رضا اسدپور صدابردار، نادیا بزرگان نقاش روی جلد دیگر عوامل اجرایی اثر را تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها آلبوم موسیقی موسیقی کلاسیک موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی کلاسیک موسیقی آلبوم موسیقی موسیقی کلاسیک موسیقی موسیقی کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه موسیقی همنوازان باربد به سرپرستی مبین سلوکی و تهیه کنندگی موسسه فروغ فلق، شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

قطعات این اجرا منتخبی از معروف‌ترین آثار حشمت رجب زاده، قطعات جدید و تصانیف خاطره‌انگیز و کهن قوم لر، نظیر روزگار آشنایی، دل سر به هوا،‌ای دوست، رنگ شادی، نازارم و دالکه است که تنظیم آنها را مبین سلوکی به عهده داشته است.

میلاد مرادی و پیام یکتا (کمانچه)،  محمد انوری (کمانچه آلتو)،  مبین سلوکی و رضا کرمی (تار)،  محمد یخچالی (سنتور)،  میلاد جمشیدی (سرنا)، آرمان فلاح (عود)،  سهیل قدمی (نی)، حافظ آهنگری (گیتار بیس)،  ماهور زمانه پور (پرکاشن) و رامین ملکی (دف و دهل) نوازندگان همنوازان باربد را تشکیل می‌دهند.
کنسرت گروه موسیقی همنوازان باربد ۱۰ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی