Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@21:40:07 GMT

آغاز پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی مسکن روستایی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۳۵۰۲

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: سه بانک‌ از روز ۹ تیرماه سهمیه خود درخصوص وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه مسکن روستایی را به شعب ابلاغ کرده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  "حمیدرضا سهرابی" با بیان اینکه از روز ۹ تیرماه بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات سهمیه خود را به استانها ابلاغ کرده‌اند و طبیعتا روند پرداخت ظرف یکی دو روز آینده آغاز خواهد شد، گفت: سایر بانک‌ها از جمله بانک مسکن و ملت نیز به زودی پرداخت را شروع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تا کنون از وام‌های بنیاد استفاده نکرده‌اند، پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است. بنابراین اقساط ماهیانه آن به حدود ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

سهرابی با بیان اینکه بنیاد در قالب برنامه‌های مختلف، احداث مسکن در شهرهای کوچک و روستاها را انجام می‌دهد گفت: یکی از این برنامه‌ها تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۱۱۵ هزار واحد در حاشیه شهرها است که تا کنون ۶۴ هزار واحد در این زمینه به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: در حوزه افراد دارای معلولیت هم احداث ۶۵۰۰ واحد به بنیاد مسکن محول شد که در روستاها ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت و ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های دارای دو فرد معلول پرداخت می‌شود. تا کنون ۵۱۰۰ واحد در این بخش به بهره‌برداری رسیده است.

وی یکی دیگر از شقوق برنامه‌های این نهاد را ساخت مسکن ایتام دانست و گفت: در بخش مسکن ایتام برنامه ساخت ۲۰۰۰ واحد در دستور کار قرار دارد که ۴۵۰ واحد تا کنون به بهره برداری رسیده است. در این خصوص سرعت‌دهی به روند معرفی از سوی کمیته امداد می‌تواند اجرای برنامه را تسریع کند.

به گفته مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، ۱۰۰ هزار واحد از طریق حساب صد امام (ره) توسط بنیاد مسکن شروع شده که در این خصوص هم حدود ۷۰ هزار واحد تا کنون تکمیل و افتتاح شده است.

سهرابی گفت: مسئولیت احداث حدود ۲۵۰ هزار واحد در حوزه اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در دستور کار است.


برچسب ها: مسکن روستایی ، وام مسکن ، بنیاد مسکن ، تسهیلات روستایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مسکن روستایی وام مسکن بنیاد مسکن تسهیلات روستایی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن میلیون تومان ۱۰۰ میلیون هزار واحد تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،تعدادی از شهروندان زاهدانی که ۱۴ سال قبل دویست میلیون ریال برای یک واحد ۷۵ متری در درمجتمع ۴۰ واحدی مهر شهر پرداخت کردندهمچنان بی سرپناهند واحدهاي مسکن نيمه کاره اي که پيگيري و مساعدت مسئولان را مي طلبد.
سرمایه گذاران در مجتمع خیران مسکن سازکه سال ۸۹ مبلغ بیست میلیون تومان پرداخت کردند می‌گویند که آن زمان این مبلغ معادل ۷۰ در صد از ارزش یک واحد ۷۵ متری بود وباتاخیرصورت گرفته وتورم موجود، ازدست رفته است.
شهروندان سرمایه گذار بااشاره به اینکه تاکنون به دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان بازرسی، استانداری وفرمانداری مراجعه ومطالبه خود را پیگیری کردندوبه نتیجه نرسیدند خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان ورفع این مشکل شدند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • مسکن هایی که بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده
  • مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان