Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خدابخش فرماندار اهر گفت: متاسفانه بارش شدید تگرگ و وقوع سیل در زمان برداشت گندم به کشاورزان خسارت زد و سیل بخشی از اراضی زراعی تازه‌کند طهماسب که هنوز گندم آن‌ها برداشت نشده بود را از بین برد.

او با بیان اینکه شدت بارش تگرگ بیش از حد معمول بود ادامه داد: در بازدید‌هایی که از دقایق اولیه بارش تگرگ و سیل داشتیم  توانستیم از ۱۰ روستا بازدید کنیم و از فردا به طور کامل منطقه را ارزیابی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اهر خاطرنشان کرد: روستا‌های چولقشلاقی، کوسالار، تازه‌کند قشلاق، نقاره‌کوب قدیم و جدید، زگلیک علیا و سُفلی و ۴ روستای انباق در جریان بارش بی‌سابقه تگرگ و وقوع سیل دچار خسارت شدند.

خدابخش بیان کرد: باغ‌ها در جریان بارش تگرگ و وقوع سیل به لحاظ این‌که سری قبل دچار خسارت شده بودند، این‌بار آن چنان خسارت به باغات وارد نشد، ولی عمده خسارت سیل و تگرگ به زراعت گندم وارد شد.

او گفت: در جریان بازدید از روستا‌های خسارت‌دیده از سیل و تگرگ، گزارشی از آبگرفتگی ۶ منزل مسکونی در روستای انباق پایین دریافت کردیم که اهالی با اقدام به موقع این واحد‌های مسکونی را رفع آبگرفتگی کردند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقوع سیل خسارت سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سیدرضا عباسی نیشابوری اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد ریال از این خسارت مربوط به جاده‌ها و ابنیه فنی راه‌ها در شهرستان‌های بردسکن، بجستان، تربت حیدریه، رشتخوار، کلات، خوشاب، مشهد، کوهسرخ و گناباد بوده است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه جهاد کشاورزی میزان خسارت وارده به این حوزه را بسیار محدود اعلام کرده بود، بیان کرد: بر اساس اعلام فرمانداران، خسارت سیلاب و بارش‌های هفته گذشته در شهرستان‌های مختلف استان با باغ‌ها و مزارع، افزون بر هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار کرد: جمعه گذشته نیز در پی شکسته شدن سد و بندهای کشاورزی در زیر کوه قاین خراسان جنوبی آب وارد برخی روستاهای جنوبی شهرستان خواف شد.

عباسی افزود: خوشبختانه فرمانداری به سرعت با استفاده از ماشین آلات راهداری مسیر سیلاب را تغییر داده و سدی در برابر ورود آب به بخش‌های کشاورزی ایجاد کرد ولی باز هم برخی مزارع در شهرستان خواف با نفوذ محدود آب دچار خسارت جزیی شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی