Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشته شدن چهار کولبر طی دو هفته اخیر، اظهار کرد: متاسفانه با وجود پیگیری‌ها و اعلام اینکه دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات نخواهیم بود، چهار جوانی که میانگین سنی آنها ۳۰ سال بود به ضرب گلوله سربازان هنگ مرزی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد رحیمی در خصوص کشته شدن کولبران، گفت: متاسفانه با وجود توصیه‌ها و قول‌هایی که مبنی بر عدم شلیک به کولبران داده شده بود، در دو هفته اخیر باز هم شاهد کشته شدن چهار کولبر از شهروندان مریوان، بانه، سردشت و جوانرود بودیم که با شلیک مستقیم کشته شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه میانگین سنی این کولبران ۳۰ سال بود، اظهار کرد: متاسفانه باز هم جوانان بی گناهی کشته می‌شوند که برای تامین معیشت خود و خانواده‌شان راه سخت کولبری را انتخاب کرده‌اند؛ در حالی که ما بارها به مسئولین تذکر داده‌ایم که اگر به مواردی مشکوک شدند، این افراد را بازداشت کنند یا با گلوله پلاستیکی بزنند اما مستقیم به قلب و سر آنها شلیک می‌کنند و متاسفانه این افراد کشته می‌شوند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، گفت: این شلیک‌ها از سوی سربازان هنگ مرزی انجام می‌شود و به دلیل اینکه در مرز اتفاق می‌افتد، اساسا می‌توانند منکر شوند و بگویند که این کولبران به قصد خرابکاری آمدند و ضد انقلاب هستند، لذا از این حربه استفاده می‌کنند؛ اما کولبران مشخص هستند زیرا اسلحه ندارند، لباس محلی تنشان هست و کارشان هم معلوم است. افراد غیر کولبر هم بین آنها تردد نمی‌کنند اما بعضا توجیه هم می‌کنند که چون شب بود فکر کردیم که اینها دشمن هستند لذا به آنها شلیک کردیم.

رحیمی بر حل معیشت مردم مناطق مرزی برای جلوگیری از کولبری تاکید کرد و گفت: برای اینکه شغلی با عنوان کولبری و این مشکلات را نداشته باشیم، نیاز است که در ابتدا معیشت و اشتغال این مناطق را تامین کنیم زیرا تا زمانی که این موارد بهبود پیدا نکند مردم به سمت این کار خواهند رفت؛ از سوی دیگر دولت باید قوانین سختگیرانه‌تری را برای  ورود و خروج مرزها اعمال کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مجلس شورای اسلامی کولبران شلیک به کولبران کشتن کولبران سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا) می‌گوید که آمار کودکان شهیدشده در نوار غزه ظرف ۶ ماه اخیر در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، به شدت هولناک است.

فیلیپ لازاینی، کمیسر عالی آنروا در گفت‌وگوی اختصاصی با تاس تاکید کرد: در شرایط جنگی، رسیدن به عدد دقیق بسیار دشوار است اما معتقدم ارقام (اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین بیش از ۳۴ هزار شهید) درباره میزان کشته‌شدگان (شهدا) در غزه، تصور نسبتا منطقی در اختیار ما قرار می‌دهد و این آمار دهشتناک است.

وی افزود: کشتن(به شهادت رساندن) بیش از ۳۰ هزار نفر ظرف ۶ ما، بی‌سابقه است. ما می‌دانیم که در بین آنها ۱۳ هزار کودک وجود دارد. این را هم می‎‌دانیم که شمار کودکان کشته شده (شهید) در غزه در ۶ ماه، بیشتر از تمام قربانیان سراسر جهان در چهار سال اخیر است!

لازارینی تاکید کرد: بنابراین موضوع هم از لحاظ آماری و هم از حیث سطح ویرانی، بی‌سابقه است. امروز اگر به تعداد کارمندان آنروا که در نوار غزه کشته شده‌اند (۱۸۰ نفر) دقت و آن را با شمار کارمندان ما در غزه یعنی ۱۳ هزار نفر مقایسه کنیم و سپس به شمار کشته‌شدگان در سراسر نوار غزه نگاهی بیندازیم و آن را با کل جمعیت در مقام مقایسه قرار دهیم، کمابیش به نسبت مشابهی دست خواهیم یافت.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان گفت که عدد ۳۴ هزار(شهید)، اغراق‌آمیز نیست، تصریح کرد: آمار کشته‌شدگان (شهدا) قطعا در همین بازه است و حتی مطمئن نیستم که آیا این رقم افرادی که زیر آوار مانده‌اند را در برمی‌گیرد یا خیر زیرا در اکثر مواقع، شمار کشته‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ثبت و گزارش می‌شود. بنابراین متاسفانه باید بگویم که نسبت اعلام‌شده، شاید به واقعیت نزدیک باشد. این رقم می‌تواند بیشتر باشد. همچنین باور دارم که این ارقام، اغراق‌آمیز نیست.

کد خبر 6090694

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است