Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از برخی تمهیدات جدید این وزارتخانه برای کمک به فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان خبر داد.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره روند اجرای طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید با اشاره به تغییراتی که نسبت به سال‌های گذشته در نظر گرفته شده است، بیان کرد: خانواد‌ه‌ها با مراجعه به سایت همگام که از طریق مدرسه به آن‌ها اطلاع رسانی شده است، فرم‌های شماره ۶ که جنبه مشورتی و فرم شماره ۷ که جنبه اجرایی دارد دریافت کنند که این فرم‌ها هم از مدرسه مبدا و هم از مدرسه مقصد قابل دریافت بوده است و نیاز به مراجعه حضوری به مدرسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی و تبلیغی برای دانش آموزان مهم است، گفت: اولین موضوع مورد توجه فرم شماره ۶ است که نشان می‌دهد دانش آموز در چه رشته‌ای استعداد دارد و امسال تمهیدی که برای کارایی بهتر این فرم داشتیم این بوده است که در آزمون‌های گرفته شده مهارت‌های مختلف دانش آموزان تحلیل شد تا بر این اساس انتخاب‌های بهتری داشته باشیم.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گاهی دانش آموز به رشته‌ای علاقه دارد، اما توانایی و مهارت آن را ندارد و این اتفاق برای خانواده‌های زیادی افتاده است که با چنین شرایط برای فرزندشان مواجه هستند بر همین اساس امسال این موضوع را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهیم که در چه زمینه‌های رغبتی و مهارتی توانایی دارند و اگر براساس تلاقی رغبت و مهارت انتخاب رشته کنند نتیجه مطلوبی عایدشان می‌شود، اما اگر صرفا براساس فقط مهارت یا فقط رغبت باشد با شکست مواجه می‌شود.
تهیه اپلیکیشن آشنایی با مشاغل برای کلاس نهمی‌ها

کاظمی به دیگر اقدام جدید آموزش و پرورش برای اجرای هدایت تحصیلی اشاره و بیان کرد: آگاهی دانش آموزان از رشته‌ها و مشاغل بومی هر استان موضوع مهمی است تا آن‌ها را با فرصت‌های اشتغال زایی منطقه خود آشنا کنیم، بر این اساس اپلیکیشنی تهیه شده است که در اختیار استان هاست و می‌توانند آن را با دانش آموزان به اشتراک بگذارند البته هنور البته رونمایی نشده است و به زودی این فرآیند اجرا خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین مراکز مشاورره را هم فعال کردیم تا با آگاهی رسانی از طریق آن، دانش‌آموزان از خدمات مشاوران بهره بگیرند، این فرآیند در ساعات موظف همکاران مشاور رایگان بوده و مشاور مدرسه برای همین کار در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بیان کرد: کانال‌های ویژه‌ای هم در شبکه شاد در نظر گرفته شده است که به طور شبکه‌ای در سطح کشور قعالیت دارد تا دانش آموزان اطلاعات کافی و لازم برای انجام فرآیند هدایت تحصیلی و آشنایی با مشاغل را داشته باشند.
بازه زمانی اجرای هدایت تحصیلی منطقه‌ای است

کاظمی درباره زمان اجرای هدایت تحصیلی با اشاره به اینکه فرآیند کار از مدت‌ها پیش آغاز شده است، اظهار کرد: برای مراحل پایانی به این ترتیتب عمل کردیم که بازه زمانی برای اجرای هدایت تحصیلی منطقه‌ای باشد یعنی به محض اینکه نتایج امتحان نهایی بارگذاری شود، فرم هدایت تحصیلی را در اختیار مدارس قرار می‌دهیم، بر این اساس انجام کار بستگی به سرعت منطقه دارد.

او با یادآوری اینکه سرعت کار به زمان ثبت نمرات وابسته است، تصریح کرد: بخشی از هدایت تحصیلی نهایتا تا ۱۵ تیر شروع می‌شود و برای بخش دیگری از دانش‌آموزان هم به زمان شهریور و امتحانات آن دوران وابسته است.

بیشتر بخوانید: معلمان از چه زمانی مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: هدایت تحصیلی آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هدایت تحصیلی آموزش و پرورش معاون پرورشی و فرهنگی اجرای هدایت تحصیلی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۳۰۲ نفر در اداره کل آموزش و پرورش استات قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  قرار داشته پیگیری توسعه هنرستان های جوار کارگاهی در شهر صنعتی البرز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، 302 نفر جذب اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد.

سیاهکلی با اشاره به اعتبار لازم جهت کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان قزوینی، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای اجرای طرح هدایت تحصیلی 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته بناست کارگاه های مشاوره شغلی و تحصیلی جهت انتخاب صحیح رشته برای دانشجویان و دانش آموزان در سرای سعدالسلطنه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برنامه های گرامیداشت روز معلم در سطح استان قزوین، افزود: مراسم تقدیر از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان در مدارس، حضور دبیران به همراه دانش آموزان در نماز جمعه های سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ی تعلیم و تربیت و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در سطح استان قزوین است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به اینکه از بین دبیران قزوینی 951 نفر انتخاب )معلم نمونه ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از بین معلمان قزوینی 951 معلم جهت انتخاب (معلم نمونه) در سطح استان قزوین ثبت نام کرده اند، که از این میان 565 نفر به مرحله منطقه ای، 40 نفر در مرحله استانی و 3 نفر در مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و در جهت تجلیل از معلمین نمونه، 100 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح کشوری، 40 میلیون تومان برای منتخبین سطح استانی و 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح منطقه ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد