Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دانشجو موفق به ابداع دستگاهی شده که می‌تواند ‌خونریزی ناشی از ضربه چاقو را با وارد کردن فشار به محل خونریزی متوقف کند و جان فرد آسیب دیده را نجات دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، جوزف بنتلی(Joseph Bentley)، دانشجوی سال آخر رشته طراحی و فناوری محصول در دانشگاه لاگبورو(Loughborough) دستگاهی به نام "REACT"ساخته است که می‌تواند از خونریزی فرد آسیب دیده جلوگیری کند این دستگاه در مراحل اولیه خود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه زخم‌های بخش‌هایی از بدن که درمان آنها دشوار است مانند نواحی زیر بغل، کشاله ران و شکم را مورد هدف قرارمی‌دهد.

فردی که مورد ضربات چاقو قرار گرفته ممکن است در عرض پنج دقیقه جان خود را در اثر خونریزی از دست بدهد، بنابراین اولین اقدام ضروری متوقف کردن خونریزی است.

امدادگرها در جعبه کمک‌های اولیه خود پانسمان‌هایی برای درمان فرد آسیب دیده دارند اما از آن‌ جایی که پلیس‌ها به طور معمول اولین کسانی هستند که به محل حادثه می‌رسند بنتلی می‌خواست وسیله‌ای بسازد که برای آنها نیز قابل استفاده باشد.

او می‌گوید "REACT" سریع‌تر و کارآمدتر از سایر روش‌های سنتی است و پس از آنکه استفاده از آن تمام شد می‌توان به راحتی آن را از بدن فرد جدا کرد.

امدادگران برای جلوگیری از خونریزی از "گاز"(نوعی پانسمان پزشکی) استفاده می‌کنند و آنها را روی محل خونریزی فشار می‌دهند و گاهی این پانسمان را درون زخم قرار می‌دهند تا خونریزی متوقف شود.

انجام چنین کاری برای زخم‌های شکمی امکان پذیر نیست و برداشتن پانسمان در بیمارستان نیز می‌تواند باعث خونریزی مجدد شود. اما "REACT" بدون از بین بردن لخته خون و ایجاد خونریزی از محل زخم جدا می‌شود.

این دستگاه از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش سیلیکونی به نام تامپوناد(tamponade) و یک دستگاه دستی به نام "actuator"

ابتدا تامپوناد وارد زخم شده و سپس به بخش "actuator" متصل می‌شود. این دستگاه براساس محل زخم فشار مناسبی به آن وارد می‌کند.

چاقو نباید از محل ضربه خارج شود زیرا باعث خونریزی می‌شود اما از این دستگاه می‌توان هنگامی که زخم باز است استفاده کرد.

آقای بنتلی قصد دارد اختراع خود را در انگلستان به ثبت برساند و هدف او بهبود نمونه‌ی اولیه این دستگاه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ضربه چاقو خونریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جانانه یک پسر جوان از ۳ دختر در مقابل اراذل + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دو موتورسوار که در حالت طبیعی نبودند به جوان حمله‌ور شده و با چاقو به گردن او ضربه می‌زنند. متهمان دستگیر شده و این جوان هم در بیمارستان بستری است. چاقو به شریان‌های اصلی برخورد نکرده است.

 

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • چاقو خوردن جوان کاشمری بخاطر دفاع از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • دفاع جانانه یک پسر جوان از ۳ دختر در مقابل اراذل + ویدئو
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم