Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@16:00:16 GMT

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب چقدر هزینه داشت؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۳۷۴۶

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب چقدر هزینه داشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس، گزارش مقایسه‌ای هزینه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همچنین تحلیل اطلاعات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از کاهش هزینه‌ها تا افزایش عدالت فرهنگی حکایت دارد. این گزارش‌ها از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

بر اساس گزارش مقایسه‌ای هزینه‌های برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ۱۶۸میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۳۲۹ ریال صرف امور اجرایی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد؛ اما این مبلغ در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با کاهش ۷۷ درصدی همراه بود و به ۳۷ میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۴۸۵ ریال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی دیگر، هزینه اجرایی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران (در سال ۱۳۹۹)، ۲۳ درصد هزینه‌های اجرایی آخرین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در سال ۱۳۹۸ برگزار شد، بوده است.

بر این اساس، هزینه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بخش‌های هیأت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه، نظارت بر نشر بین‌الملل و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط، کمیته اداری و مالی، کارگروه گمرک، شورای نظارت و ارزیابی، تشکل‌های نشر، کمیته ناشران داخلی و... نسبت به سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صفر رسیده است. برای اطلاع از گزارش مقایسه‌ای هزینه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید.

همچنین، در گزارش تحلیل اطلاعات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اطلاعاتی همچون آمار نهایی فروش، نمودار فروش روزانه، کتاب‌های فروش رفته به تفکیک تالیف و ترجمه، کتاب‌های فروش رفته به تفکیک چاپ اول و مجدد، توزیع کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه براساس محل انتشار، وضعیت کتاب‌های عرضه شده براساس قیمت، ناشران شرکت‌کننده، اطلاعات خریداران، توزیع خریداران، مبلغ خرید براساس استان محل سکونت، گروه‌های موضوعی پرفروش، پرفروش‌ترین ناشران، محل هزینه بن‌ها و... آمده است. برای دسترسی به این اطلاعات اینجا کلیک کنید.

تحلیل اطلاعات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران براساس اطلاعات کتاب‌های ثبت شده در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران انجام شده است. لذا کتاب‌های لاتین و عربی که در داخل کشور منتشر نشده‌اند و در بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران موجود نیستند، در فایل پیوست با عنوان empty نمایش داده شده‌اند.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از یکم تا دهم بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هزینه های نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران سی ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خانه کتاب و ادبیات ایران کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

با توجه به ادامه محدودیت‌ سفر هندی‌ها به ایران، این کشور میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود و یمن جایگزین آن شد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب