Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:52:01 GMT

خوزستان ظرفیت ورود به پیک جدید کرونا را ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۳۸۹۷

خوزستان ظرفیت ورود به پیک جدید کرونا را ندارد

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا مجددا وارد پیک نشویم؛ گنجایش و ظرفیت ما برای ورود به پیک جدید بسیار محدود است، نیروها خسته شده‌اند و تعداد زیادی درگیر یا شهید شدند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۲ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق کشور حرکت رو به بالا در شیوع کرونا وجود دارد اما در برخی مناطق آن گونه که در رسانه‌ها گزارش می‌شود، روند بیماری زیاد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: با تلاش‌های انجام‌شده در خوزستان به ویژه توسط بهداشت و درمان و قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا، سیر بیماری در خوزستان نزولی است، هر چند وضعیت کرونا در خوزستان نوسان دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای حفظ این شرایط و پیشگیری از درگیری مجدد، باید پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در سیستم اداری به خوبی رعایت شوند. اگر سیستم اداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، مشکل پیدا می‌کنیم.

سلیمانی‌دشتکی افزود: بحثی که وجود داشت در خصوص مبادی ورودی کشور بود که با تلاش بهداشت و درمان، هلال احمر، بنادر و سایر نیروهای مستقر در این مناطق، کارهای خوبی انجام شده است. انجام تست در کشتی‌ها در حال انجام است و به کارکنان کشتی اجازه ندادند وارد بندرگاه شوند و در صورت شناسایی یک مورد مثبت، کل کشتی قرنطینه شده است.

وی تصریح کرد: یکی از عللی که موجب شد در استان خوزستان از مبادی خارج از کشور دچار گرفتاری زیادی نشویم، مراقبت در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی بوده است که جای تشکر دارد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم حفظ وضعیت موجود و بهتر شدن شرایط گفت: باید شرایط به گونه‌ای باشد که میزان شیوع بیماری به حداقل ممکن برسد.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: قبل از اینکه با محدودیت واکسن مواجه شویم، خوزستان با فاصله رتبه نخست در واکسیناسیون را داشت و بخش اعظم گروه‌های هدف واکسینه شدند. تلاش زیادی برای عرضه واکسن داخلی در حد وفور انجام شده که هنوز این کار انجام نشده است. در خصوص ورود واکسن خارجی نیز هنوز مشکل وجود دارد.

وی افزود: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر در یکی دو هفته آینده واکسن در دست ما باشد واکسیناسیون گروه‌های هدف انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع فاجعه مجدد، تصریح کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا مجددا وارد پیک نشویم. گنجایش و ظرفیت ما برای ورود به پیک جدید بسیار محدود است، نیروها خسته شده‌اند و تعداد زیادی درگیر یا شهید شدند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به نشست‌های خانوادگی طولانی گفت: همچنان مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال بیماری است که باید این موارد رعایت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا استاندار خوزستان پروتکل های بهداشتی استاندار خوزستان سلیمانی دشتکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با اقدامات اصلاحی انجام شده از جمله بکار گیری فیلترهای سرامیکی، شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه‌های آب شماره یک و دو هستیم.

وی افزود: ظرفیت تصفیه خانه آب شماره یک از ۲۷۰ لیتر به حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و ظرفیت تصفیه خانه آب شماره دو از ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر در هر ثانیه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت انجام اقدامات فنی و مهندسی صورت گرفته طی یک سال گذشته در حوزه آب و فاضلاب تاکید کرد.

نامداری گفت: با تمام توان درصدد تأمین آب شرب پایدار مشترکان به ویژه در زمان اوج مصرف هستیم، لیکن مدیریت و رعایت الگوهای مصرف جهت گذر از تابستان پیشِ رو امری مشهود و مورد تاکید است.

کد خبر 6096539

دیگر خبرها

  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت