Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محمدرضا آی روز شنبه در حاشیه بازدید، معاونین پژوهشی و آموزشی وزارت بهداشت از آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در جمع خبرنگاران افزود: در این سمپوزیم تازه های آگاهی از ساختار و عملکرد مغز، نورون ها و راز آنها، سیگنال های مغزی، مغز منعطف: تحریک پذیری و منظره شگفت انگیز مغز،تصویربرداری تشدید مغناطیسی مغز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که  آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف رشد و توسعه دانش و فناوری نقشه برداری مغز تلاش می کند که خدماتی پیشرفته و منحصر به فرد را به شیوه ای نوین به تمامی پژوهشگران و متخصصین سراسر کشور ارایهکند، توضیح داد: فرایند  ارایه خدمات در این آزمایشگاه به گونه ای طراحی شده است که پژوهشگر در کوتاه ترین زمان ممکن و به آسان ترین شیوه بتواند آزمایش های خود را در این آزمایشگاه به انجام برساند.

رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به فراوانی و درصد پارامترهای مختلف زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آزمایشگاه اشاره و اضافه کرد: از زمان تاسیس این آزمایشگاه ملی تاکنون ۳۸۴ پروژه، ۷۵ رویداد علمی با حضور ۱۱۹ استاد، ۳۰ مشاور علمی، هشت عضو هیات امنا از ۱۹ دانشگاه در این آزمایشگاه انجام شده است.

آی، رویدادهای آموزش مجازی و رایگان در دوران کرونا را در این آزمایشگاه تشریح کرد و گفت: آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در راستای مسوولیت آموزشی و ترویجی خود با به کارگیری استادان برجسته حوزه نقشه برداری مغز رویدادهای آموزشی مجازی را تدوین و به علاقه مندان این حوزه به صورت رایگان ارایه می کند که می توان به برگزاری ۱۰۵ وبینار، ۱۱ پنل، ۲۵ کارگاه، هشت سمینار استانی، هشت رویداد کشوری، ۱۸ مشاور علمی، بری یازده هزار ۲۴۶ نفر به مدت ۲۷ هزار و ۸۰۴ ساعت با مشارکت ۱۶۲ استاد برجسته اشاره کرد.

وی برگزاری چهار مسابقه MRI، چهار مسابقه سیگنال مغزی، دو مسابقه تحلیل داده و چالش ملی براساس داده های بایوبانک نقشه برداری مغز ایران و با استفاده از امکانات سرور محاسبات سریع را از دیگر افتخارات این آزمایشگاه عنوان کرد.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به منظور پاسخگوئی به بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنیان و روزآمد در حوزه علوم و فناوریهای شناختی ایجاد شده است، که به صورت هیات امنایی اداره شده و یک موسسه ی ملی است که در اختیار همه دانشگاه ها و محققان کشور قرار دارد.

دستگاه های تصویربرداری تشدید مغناطیسی ۳ تسلا، تحریک غیرتهاجمی مغزی (TMS و TCS سازگار با MRI)، الکتروانسفالوگرافی (شامل سیستم سازگار با MRI) و طیف نگاری کارکردی مادون قرمز نزدیک (FNIRS) از دستگاه های موجود در این آزمایشگاه است .

این آزمایشگاه همچنین مجهز به امکانات پیشرفته ی پردازش داده، تصاویر و سیگنال و همچنین ارزیابی شناختی است.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا آلمان تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کانادا آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز انگلستان برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا آلمان تهران ایالات متحده آمریکا آلمان تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کانادا آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز انگلستان برگزیدگان علم آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران که برای روز سوم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، با همراهی علیرضا فخاری، استاندار تهران و تیم اقتصادی از این رویداد اقتصادی بازدید کرد.

بر اساس این گزارش وحیدی با حضور در غرفه استان تهران مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه توانمندی های این استان را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است که در این بازدید که با حضور محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، برگزار شد نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و چالش های پایتخت در حوزه اقتصادی را برای وزیر کشور بازگو کرد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی در کشور ایران است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران ششمین دوره آن از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و ای رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092286

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس