Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:51:43 GMT

۲ روستا در خوزستان از خدمات سیل ۹۸ جا ماندند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۴۱۲۵

۲ روستا در خوزستان از خدمات سیل ۹۸ جا ماندند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید پیش از ظهر امروز شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای بامدژ اظهار کرد: هدف از این بازدید، بررسی مشکلات روستاها از نزدیک است که در این راستا چندین روستا که از یک شبکه آب‌رسانی استفاده می‌کنند، مشکل آب سالم دارند که مقرر شده در خصوص منابع ذخیره آب روستایی برای این منطقه برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور افزود: دو روستا در استان خوزستان در جریان بازسازی سیل سال ۹۸ از قلم افتادند و از کارهای خوبی که در سایر روستاها انجام شد، محروم شدند که باید این روستاها به لیست روستاهای قبل افزوده شوند.

وی با بیان اینکه در پی سیل سال ۹۸ کارهای خوبی در حوزه عمرانی انجام شده است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی در بخش عمران و آبادی روستاها و مناطق محروم کشور پیش‌بینی شده است؛ یکی از اهداف ما این است که برخی نقاط استان خوزستان را که نیازمند توجه بیشتر هستند از نزدیک ببینیم که در جلسه بعد از ظهر امروز نیز به طور مشخص به این پروژه‌ها از منابع مختص استان خوزستان کمک خواهیم کرد.

امید ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ در بحث آب، راه روستایی و محرومیت‌زدایی حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که با تجربه خوب عملکرد استانداری خوزستان، این منابع همیشه بهینه هزینه شده‌اند و بیش از آنچه از مرکز گرفتند از منابع داخلی استان هزینه کردند.

وی بیان کرد: مشکلات و مسائل عمرانی کشور به یک باره حل نمی‌شود چرا که مشکلات زیاد است؛ بنابراین در دو دوره قبل به این مشکلات توجه شده و تلاش برای رفع این مشکلات بوده و درصدهای توجه دولت به روستا نشان می‌دهد که شرایط سال به سال بهتر شده است.

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور گفت: در بخش‌های مختلف، تأمین آب آشامیدنی روستاها در این دو دولت از ۳۰ درصد به بیش از ۸۰ درصد رسیده است که در خوزستان نیز به همین میزان است؛ همچنین گازرسانی از ۳۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده است که باید ۱۰ درصد باقیمانده نیز اجرا شود.

کد خبر 5249464

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد امید توسعه روستاها سیل خوزستان روستاهای خوزستان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا گرگان ایلام بوشهر شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل کنکور سراسری خشکسالی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷ کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول ۵ کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: با روی کار آمدن دولت کار و فعالیت و توجه ویژه به تامین آب شرب پایدار برای روستاها و شهرهای دچار تنش آبی، آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آب شرب سالم و پایدار تامین و در دسترس مردم قرار گیرد.

کد خبر 6089478

دیگر خبرها

  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار