Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@06:29:24 GMT

گران‌فروشی در صدر تخلفات صنفی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۴۲۰۹

گران‌فروشی در صدر تخلفات صنفی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ‌ سعید محمدی پور با بیان اینکه بازرسی از اصناف و واحدهای توزیعی استان تهران در سه ماهه نخست سال جاری ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته، گفت: در این مدت ۲۳۳ هزار بازرسی از اصناف تهرانی انجام شده است.

به گفته وی تعداد پرونده‌های متشکله در سه ماهه نخست امسال ۱۹ هزار و ۷۱۷ پرونده به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که جهت تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه طی سه ماهه امسال واحدهای عرضه کننده کالاهای اساسی مثل شکر، روغن، لبنیات، مرغ، نان و میوه بیشترین هدف بازرسی بودند، بیشترین عناوین تخلف را گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور عنوان کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران با اشاره به مشارکت دستگاه‌های هم خانواده مثل اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی‌ها گفت: در سه ماهه ابتدای سال ۱۵ هزار گشت مشترک برگزار شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۹ درصدی داشته است. از این تعداد بالغ بر ۳۰۰۰ برگ گزارش بازرسی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان صادر شده است.

گفتنی است که طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع،  فروش اجباری، ‌ عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب ازجمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی دراختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند، اما اتاق اصناف بارها نسبت در دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

کد خبر 611805 برچسب‌ها اصناف وزارت صنعت، تجارت و معدن گرانفروشی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اصناف وزارت صنعت تجارت و معدن گرانفروشی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۴۲۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۴۲۴ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت مزدا دوکابین در شهرستان نی ریز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: در جهت اجرای طرح برخورد با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی نی ریز هنگام گشت زنی در محور مواصلاتی سیرجان - قطرویه به یک دستگاه وانت مزدا دوکابین حامل بار مشکوک شدند و به راننده دستور ایست دادند.

او افزود: راننده بدون توجه به هشدار‌های پلیس با سرعت زیاد متواری شد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا خودرو را رها کرده و به سمت مناطق کوهستانی متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۲۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار حبیبی بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کار پلیس است، به همین جهت از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ضمن تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

 

 

 

//////

مرغ فروشی، انبار داروی غیرمجاز بود

فرمانده انتظامی فسا از کشف داروی غیرمجاز در بازرسی از یک واحد صنفی مرغ فروشی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر نگهداری و فروش داروی غیر مجاز در واحد صنفی مرغ فروشی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از تائید صحت موضوع، ماموران انتظامی در بازرسی از مغازه، ۸ هزار و ۵۰ عدد انواع قرص و مقادیری دارو که به صورت غیراصولی و غیربهداشتی نگهداری می‌شد را کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: واحد صنفی با دستور قضایی پلمب و ۲ نفر در این رابطه پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان