Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@03:53:26 GMT

چاه تزریقی میدان سیوند حفاری و تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۴۲۴۰

چاه تزریقی شماره ۱۰ سکوی نصر ۵ در طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان‌های اسفند و سیوند با تلاش متخصصان شرکت بین‌المللی حفاری (DCI) و همکاری کارشناسان شرکت نفت فلات قاره ایران، حفاری و تزریق آب در این چاه آغاز شد. حمیدرضا ثقفی، مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری (زیرمجموعه شرکت توسعه پتروایران) در این‌باره گفت: چاه شماره ۱۰ سکوی نصر ۵ در حالی با موفقیت حفاری شده است که سال‌ها امکان حفاری در مجاورت سکوی اقماری نصر ۵ وجود نداشت و پس از استقرار دستگاه حفاری دریایی و پیش از عملیات حفاری این چاه، با بررسی دقیق سوابق گذشته چاه، برنامه‌ریزی مهندسی و محاسبات فشار لایه مخزنی و عملیات کشتن و مهار چاه با موفقیت انجام شد و حفاری و تکمیل چاه تزریقی SIC-E۱۰ با وجود مشکلات و پیچیدگی‌های حفاری به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این زمینه اعلام کرد: تزریق آب به چاه E۱۰ میدان سیوند منطقه سیری به‌منظور صیانت و ازدیاد برداشت نفت انجام خواهد شد. این روش با افزایش فشار مخزن به‌طور فیزیکی سبب جابه‌جایی نفت در مخزن از محل چاه‌های تزریقی به سمت چاه‌های تولیدی می‌شود. با بهینه کردن تزریق آب در این مخزن، حدود ۳ هزار بشکه در روز به این میدان تزریق آب انجام شده است.

قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی سیوند و اسفند بین شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت پتروایران امضا شده و بر اساس این قرارداد در میدان‌های نفتی سیوند و اسفند، حفاری، تعمیر و تکمیل ۱۲ حلقه چاه توسعه‌ای در قالب هفت بسته کاری روی پنج سکوی سرچاهی برنامه‌ریزی شده است. تاکنون سه حلقه چاه تولیدی و دو حلقه چاه تزریقی حفاری و تکمیل و عملیاتی شده است. عملیات اجرایی دو حلقه چاه تولیدی دیگر نیز توسط دو دستگاه دکل حفاری در حال انجام است.

میدان نفتی سیوند در فاصله ۳۴ کیلومتری غرب جزیره سیری واقع در خلیج فارس و شامل دو سکوی اقماری فراساحلی است. برچسب ها: چاه تزریقی ، میدان سیوند ، حفاری و تکمیل لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OXp

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: چاه تزریقی میدان سیوند حفاری و تکمیل حفاری و تکمیل چاه تزریقی تزریق آب حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری

حمید شجاعی اظهار داشت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین این نیاز از سوی شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری، قطع شده است.

وی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات احداث خط تولید ورق گالوانیزه خودرو در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟