Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@19:07:26 GMT

خدمات متخصص چشم چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۴۲۷۸

خدمات متخصص چشم چیست؟

چشم انسان، یکی از حیاتی ترین اعضای بدن

چشم به عنوان یکی از اعضای تاثیر گذار بدن، علاوه بر اینکه یکی از مهم ترین عوامل ارتباط انسان با محیط بیرونی و ادامه حیات است ، از مشخصه های زیبایی چهره نیز به شمار می آید و اهمیت بینایی و تاثیر آن در زندگی روزمره، بر هیچ کسی پوشیده نیست و همواره یک چشم پزشک، به این موضوع اذعان می کند؛ لذا سلامتی و مراقبت از این عضو بسیار مهم، یکی از ملزومات زندگی انسانها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خطر افتادن این عضو، باعث به وجود آمدن مشکلات متعدد گردیده و مانند سایر رشته های پزشکی، یک متخصص چشم زبردست می تواند کمک شایانی را در جهت رفع مشکلات ناشی از بینایی انجام دهد.

خصوصیات یک چشم پزشک

یک متخصص چشم ، مانند سایر متخصصان علوم پزشکی، باید جهت تشخیص صحیح و به موقع، ابتدا نسبت به حرفه خود علاقه مند بوده و با حوصله کافی، به بیماری که مراجعه کرده است زمان کافی گذاشته و به حرفهای ایشان با صبر و حوصله گوش فرا بدهد؛ به سوالهای او پاسخ داده و در نهایت، شرایط بیمار را درک و نسبت به تشخیص بیماری و راههای ممکن برای درمان، اقدام نماید.

عدم رعایت خوش برخوردی، بی توجهی به بیمار مراجعه کننده، عجله و بی احترامی و نیز بی تفاوتی نسبت به شرایط سخت او، باعث بروز احساس ناخوشایند برای بیمار شده و کاهنده اعتبار یک چشم پزشک خواهد بود؛ بیمار در مراجعه خود باید احساس با ارزشی کرده و این اطمینان را حاصل بکند که با یک پزشک معتبر که توانایی حل مشکل او را دارد روبرو است.در ادامه سایت پی جو را به شما معرفی میکنیم که میتوانید لیست کامل پزشکان متخصص چشم شیراز ، اصفهان  وسایر شهرهای ایران را مشاهده نمایید.

چه زمانی باید به یک چشم پزشک مراجعه شود؟

اهمیت بینایی به قدری مهم و حیاتی است که در بعضی مواقع بروز یک مشکل کوچک در آن، باعث افزایش تدریجی آن شده و برای جلوگیری از آن، نیاز به مراجعه به یک متخصص چشم ضرورت پیدا می کند. کاهش بینایی ، مشکل پلک، انحراف چشم و ... از جمله علائمی هستند که به محض مواجهه با آنها، باید به پزشک مراجعه شود و افراد دارای فشار خون، دیابت و سابقه مشکلات بینایی در خانواده نیز ممکن است زیر نظر یک چشم پزشک باشند.

معاینات چشم برای کودکان به صورت دوره ای (به طور مثال در حین تولد، شش ماهگی ، سه تا چهار سالگی و ...) و در برخی کشورها مثل آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی، معاینات بالای چهل سالگی نیز انجام می گردد. این روند باعث تشخیص بهنگام مشکلات بینایی شده و از آسیب جدی به چشم جلوگیری می نماید.

متخصص لیزیک کیست؟

متخصص لیزیک به کسی گفته می شود که در عمل جراحی لیزر چشم و یا به عبارتی در تصحیح بینایی با لیزر تخصص دارد و برای اصلاح دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم استفاده می شود؛ این متخصص، قرنیه چشم را با استفاده از لیزر تغییر شکل داده و در تصور عامیانه ، جایگزین بلند مدت و مناسبی برای لنز و عینک به شمار می رود. متخصص لیزیک شیراز ، تهران وسایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

در کشورمان ، افتخارات زیادی در این نوع روش جراحی وجود دارد؛ به گفته برخی منابع، ابداع کننده این روش، دکتر غلامعلی پیمان است و دکتر قاضی زاده هاشمی، رکورد دار این نوع عمل جراحی در کشور است.

در این مقاله سعی شد اهمیت انتخاب یک متخصص چشم توانا را تشریح و نسبت به خصوصیات و زمان های مراجعه به یک متخصص توضیحاتی ارائه گردد. لزوم مراقبت از چشم و حساسیت نسبت به بیماری ها و درمان سریع و بدون معطلی این عضو حیاتی، برای تمام انسانها مهم بوده و شناخت و ارتباط با پزشکان و متخصصان این حوزه برای هر کسی لازم می باشد.

 سایت پی جو به عنوان یکی از قدرتمند ترین منابعی است که می تواند در شناخت و معرفی یک چشم پزشک متخصص در تمام شهرهای کشور، کمک قابل توجهی را به همه هموطنان ارائه نماید. این سایت به عنوان برترین رسانه تبلیغاتی کشور و با 15 سال سابقه در عرصه های مختلف تبلیغات و معرفی مشاغل، شما را در پیدا کردن متخصصین معتبر در حوزه های مختلف از جمله متخصصین چشم پزشکی  و در رشته های عمل لیزیک، عمل شبکیه و ... راهنمایی شایانی خواهد نمود.

چشم پزشکی

کد خبر 611701 برچسب‌ها چشم مجله چشم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چشم مجله چشم یک متخصص چشم یک چشم پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید صاحب حسینی‌نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتور‌های خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند، اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کار‌های زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود.

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟