Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «نوران نیاز علی‌اف» معاون اول وزیر امور خارجه قرقیزستان با «میر ویس ناب» معاون وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی گفت و گو کردند.

 در این دیدار طرفین در مورد همکاری‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسانی ، مبارزه با افراط گرایی، تروریسم بین المللی و قاچاق مواد مخدر و همچنین لزوم تصویب یک برنامه مشترک برای همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیاز علی‌اف بر اهمیت حفظ ثبات در مناطق مرزی افغانستان و تأمین امنیت منطقه تأکید و آمادگی قرقیزستان را برای انجام هر کمکی برای پیشبرد روند آشتی در افغانستان ابراز داشت.

همچنین نیاز علی‌اف شخصاً از همتای خود و دولت افغانستان به خاطر اقدامات انجام شده برای بهبود اوضاع قرقیزستان، به ویژه برای ساخت جاده در پامیر کوچک افغانستان و کمک‌های بشر دوستانه تشکر کرد.

معاون وزیر خارجه افغانستان از همتای خود برای حمایت از دولت افغانستان در پیشبرد روند صلح در این کشور تشکر کرد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه افغانستان برای صلح، ثبات و تقویت امنیت منطقه تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: با کمک کشورهای برادر و دوست، مردم افغانستان می‌توانند به صلح و رفاه دست یابند.

در پایان این نشست طرفین آمادگی خود را برای تلاش در جهت تقویت روابط دو جانبه قرقیزستان و افغانستان ابراز داشتند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تروریسم قرقیزستان معاونین وزرای امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان

سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص موضوعات روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غزه گفتگو و رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف را مورد گفتگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

طبق اعلام این وزارتخانه، البوسعیدی و امیرعبداللهیان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل