Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غفار صالحی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر گفت : با تجهیز و بازسازی چاه آب شرب مجتمع آبرسانی باشوکی و تقویت تجهیزات، میزان آبدهی چاه افزایش پیدا کرد و اکنون تنش آبی روستا‌های این محور برطرف شده است.

او گفت : روستا‌های سردم، قلاین، مهرگان، گرگیدر، بله زین، خراجیان، ده باوکه و کلاوه با حدود ۷۰۰ مشترک و جمعیتی بیش از ۲ هزار نفر از آب سالم و پایدار بهره‌مند هستند و قطعی آب این روستا‌ها به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر افزود: برای حل مشکل تنش آبی این روستاها، الکتروموتور، پمپ و ترانس هوایی چاه تامین کننده آب تعویض شده و ۲ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

صالحی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته چشمه‌های تامین آب روستا‌های شهرستان روانسر با افت شدید مواجه شده و میزان آبدهی آن‌ها ۵۰ درصد کاهش داشته است.

او گفت: علت کمبود آب در منابع آبی شهرستان، کاهش ۳۸ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته بویژه کاهش چشمگیر بارش برف است.

او ادامه داد: ۹۱ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از آب آشامیدنی برخوردار هستند و آب شرب این روستا‌ها از ۹ حلقه چاه و ۲۵ دهنه چشمه تامین می‌شود.

وضعیت گیلانغرب از نظر ابتلا به کرونا قرمز است

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت : وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به کرونا قرمز است و از هر ۱۴ نمونه اخذ شده، تست ۹ نفر مثبت می‌شود.

 فریدون نوری افزود: مجموعه کادر درمان همچون گذشته به صورت شبانه روزی تمام تلاش خود را برای مدیریت وضعیت موجود به کار گرفته تا شهرستان به شرایط عادی باز گردد، ولی نیاز به همارهی و همکاری عموم مردم داریم.

او با بیان اینکه یک نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داد، لذا اجرای محدودیت‌ها باید با شدت بیشتری اعمال شود، افزود: با توجه به وضعیت کنونی ۲ سوم موارد مشکوک مثبت است و این برای شهرستان خطرناک است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب از مضاعف شدن برنامه نمونه گیری در مرز و بازارچه سومار و مبادی پرخطر در مجاورت با شهر‌های استان ایلام خبر داد.

 نوری اعلام آژیر قرمز در سطح شهر و توصیه‌های بهداشتی و محدودیتی از طریق بلندگوی سیار و تشکیل اکیپ‌های مرتبط به منظور نظارت بر اجرای محدودیت‌های مربوط به شهر‌های قرمز را از جمله برنامه‌های در دست اجرا در جهت مدیریت وضعیت موجود اعلام کرد.

او گفت: تاکنون پنج هزار و ۵۶۴ واکسن تحویل این شهرستان شده که از این تعداد، سه هزار و ۷۶۳ مورد آن مربوط به مرحله اول و یک هزار و ۸۰۱ عدد مربوط به مرحله دوم بوده است.

نوری ادامه داد: ۵۵ درصد گروه‌های هدف شامل جانبازان و ایثارگران واجد شرایط، کادر درمان وجمعیت بالای ۷۰ سال واکسن مرحله دوم را دریافت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه ۲ مرکز تجمیعی به منظور اجرای طرح واکسیناسیون عمومی در شهر گیلانغرب تجهیز شده است، گفت: آمادگی ادامه مرحله نخست را داریم تا درصورت تحویل واکسن اجرای طرح عمومی عملیاتی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب افزود: هم اکنون ۶ مورد بستری در مراکز درمانی شهرستان گیلانغرب و استان داریم و در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک مورد ثبت فوت نیز داشته ایم.

او ادامه داد: از ابتدای فروردین امسال تاکنون پنج هزار و۶۹۰ نمونه اخذ شده که یک هزار و ۲۹۹ مورد مثبت بوده و ۱۸ مورد فوت کرده اند و از ابتدای شروع اپیدمی در شهرستان گیلانغرب از۱۰ هزار و ۹۰ نمونه اخذشده تست ۲ هزار و ۵۸۸ مثبت بوده و ۸۳ نفر فوت شده‌اند.

تردد مسافر از مرز رسمی پرویزخان ممنوع است

فرماندار قصرشیرین گفت: ممنوعیت تردد مسافر از مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان از امروز لغو شده و ورود و خروج مسافر از این مرز به اقلیم کردستان عراق با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سرگرفته شد.

مرادعلی تاتار افزود: ممنوعیت تردد مسافری پیش‌تر به دلیل مقابله با ویروس کرونا توسط کشورمان اعمال شده بود که این ممنوعیت از امروز طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برداشته شده است.

او ادامه داد: مسافرانی که قصد عزیمت به اقلیم کردستان عراق را دارند می‌توانند به این مرز مراجعه کنند و نیازی نیست برای تردد و اخذ مجوز به فرمانداری مراجعه کنند بلکه مستقیم به مرز مراجعه کرده و از طریق این گذرگاه عازم عراق شوند.

فرماندار قصرشیرین گفت: تمام مسافران در نقطه صفر مرزی و قبل از تردد در مرز از نظر بیماری ویروسی بویژه کرونا پایش شده و از ورود افراد بیمار به کشور جلوگیری می‌شود.

تاتار ادامه داد: این لغو محدودیت و ممنوعیت تردد تنها برای مرز پرویزخان است و تردد مسافر از مرز رسمی خسروی کماکان ممنوع است و به هیچ عنوان انجام نمی‌شود.

او گفت: مبادلات تجاری در مرز‌های قصرشیرین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می‌شود و در راستای مقابله با ویروس کرونا، پایش رانندگان و کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی در مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز خسروی تشدید شده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

تاتار ادامه داد: با توجه به نارنجی بودن وضعیت شهرستان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز‌ها تشدید شده و نظارت بر اجرای اعمال محدودیت‌ها در دستور کار است.

او گفت: در فروردین تا بهمن سال ۹۹ در مدتی که تردد مسافر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز بود بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ مسافر ورودی ایرانی از مرز پرویزخان وارد کشور شدند و بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ مسافر از پرویزخان به عراق خروج یافتند و در مجموع هفت هزار و ۶۰۰ مسافر خارجی از مرز پرویزخان به داخل و خارج از کشور تردد کردند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه آب و فاضلاب مرز خسروی ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی تردد مسافر از مرز رسمی مرز رسمی پرویزخان ممنوعیت تردد روستا ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امرالله نوذری به خبرنگار ما گفت: روستای تنگ بابا احمد یکی از مناطق پرجمعیت شهرستان اندیکا است و حدود ۱۰ روستا در این منطقه وجود دارد.


وی افزود: علاوه بر اینکه روستائیان از جاده تنگ بابا احمد تردد می‌کنند، عشایر نیز برای عبور از این مسیر استفاده می‌کنند.


نوذری ادامه داد: با توجه به اینکه اهالی شهرستان لالی و اندیکا از این جاده استفاده می‌کنند، بهسازی و آسفالت مسیر در دستور کار قرار گرفت و طرح مورد نظر به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان اجرایی شد.


فرماندار اندیکا اضافه کرد: باهدف رونق گردشگری در این منطقه، معابر روستای بابا احمد نیز آسفالت شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی