Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حامد سلیمی مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران در بهمن ماه سال گذشته مصوبه‌ای را به شهرداری تهران ابلاغ کرد که فرایند قانونی آن طی شد و به تایید هیات تطبیق فرمانداری رسید.

مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران بیان کرد: طبق این مصوبه قرار شد شهرداری تهران مبنای محاسبه عوارض ساختمانی را بر اساس مرغوبیت مکانی انجام دهد یعنی ما تبعیت صرف را از دفترچه ارزش معاملاتی ماده ۶۴ قانون مالیات مستقیم بر می‌داریم و این کار را براساس مرغوبیت پلاک انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی ادامه داد: مرغوبیت پلاک بر اساس شاخص‌هایی مثل تراکم که طبق طرح تفصیلی به آن تعلق می‌گیرد و طبق خدماتی که پیرامون پلاک ایجاد شده اعم از فضای سبز، پارک عمومی، آتش نشانی و یا خدمات دیگری مثل آموزش و پروش، مترو، بی‌آرتی و همچنین هزینه‌ی ساخت و قیمت فروش که جزو پارامتر‌های تاثیرگذار در قیمت مسکن هست لحاظ شده است.

او افزود: مجموع این موضوعات براساس فرمولی که به تصویب شورا رسید مبنای محاسبه‌ی یک پلاک برای عوارض صدور پروانه و بعضا تخلفات ساختمانی است که منجر به جریمه می‌شود.

مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران اشاره کرد: در این مسیر باید بتوانیم هم عوارض را به عدد واقعی خودش نزدیک کنیم و هم عدالت را در سطح شهر تهران برقرار کنیم.

سلیمی ادامه داد: در بخشی از مناطق میانی که قیمت آپارتمان نسبت به مناطق شمالی و محلات برخوردار پایین‌تر است متاسفانه عوارض یکسانی بر اساس دفترچه ارزش معاملاتی داشته‌ایم که ما این اختلاف را از بین بردیم و به عدالت نزدیک کردیم.

مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران بیان کرد: قرار بر این است از امروز شنبه ۱۲ تیرماه این امر اجرایی شود.

منبع: الف

کلیدواژه: بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان