Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا -به گفته «رضا خورشیدی»، معاون مسافری گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، مسافرانی که قبل از تاریخ 12 تیرماه اقدام به ورود تبلت و دستگاه‌های الکترونیکی کرده اند با قرار دادن سیم کارت و روشن کردن دستگاه خود دیگر نیازی به انجام فرایند رجیستری نخواهند داشت. مدیرکل گمرک فرودگاه امام (ره) از اجرای طرح رجیستری لوازم الکترونیکی (تبلت و ساعت‌های هوشمند) از ۱۲ تیرماه در گمرک این فرودگاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از تسنیم، با اجرای طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن‌همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت یا همان طرح ریجستری، تنها لوازم الکترونیکی اعم از تبلت‌ها وساعت‌های هوشمندی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. مهم‌ترین اثرگذاری این طرح، حذف معقوله قاچاق و افزایش واردات قانونی لوازم الکترونیکی و تجهیزات دارای سیم‌کارت است.

باتوجه به هدف و تأثیر اجرای طرح ریجستری برای تمامی تجهیزات الکترونیکی سیم‌کارت‌خور، تصمیم بر آن بود طرح مذکور در دو فاز ساماندهی گوشی‌های هوشمند همراه و تبلت‌ها اجرایی شود.
اخیراً به گفته «علی سلیمانی»، مدیرکل گمرگ فرودگاه امام (ره)، مسافران ورودی به کشور در ابتدای ورود در سالن مسافری گمرک و با مراجعه به مسئولان این نهاد می‌بایست نسبت به اظهار و ریجستری گوشی تلفن‌همراه، تبلت، ساعت‌های هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار، PDA و هرگونه تجهیزات دارای سیم‌کارت با ارائه مشخصات خود و لوازم الکترونیکی ورودی‌شان به گمرک اقدام کنند.

وی درباره دستگاه‌های تلفن‌همراه و لوازم الکترونیکی همراه اتباع خارجی که نیاز به ریجستری دارد اعلام کرد: این اشخاص، پس از ثبت در لحظه ورود در گمرک بعد از گذشت حداقل یک‌ماه امکان فعالسازی در نزدیک‌ترین گمرک محل سکونت خود را دارند.
سلیمانی در خصوص فرایند ریجستری لوازم الکترونیکی وارده از طریق بسته‌های پستی اذعان داشت: «رجیستری این موبایل‌واره‌ها در بدو ورود، در حوزه 3 گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره) قابل رسیدگی و انجام می‌باشد.»

مدیرکل گمرک فرودگاه امام (ره) درحالی از اجرای طرح ریجستری لوازم الکترونیکی از 12 تیرماه خبر داده که پیش از این «حمیدرضا دهقانی‌نیا»، سخنگوی ستاد مبارزه با کالای قاچاق، اعلام کرده بود صاحبان ساعت‌های هوشمند سیم‌کارت‌خور، فقط تا 12 تیرماه و مالکان دستگاه‌های بارکد اسکنر، پوز سیار، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA تا 19 تیرماه برای قراردادن سیمکارت داخل دستگاه خود و ریجستر کردن آن‌ها فرصت دارند.

به گفته «رضا خورشیدی»، معاون مسافری گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، مسافرانی که قبل از تاریخ 12 تیرماه اقدام به ورود تبلت و دستگاه‌های الکترونیکی کرده اند با قرار دادن سیم کارت و روشن کردن دستگاه خود دیگر نیازی به انجام فرایند رجیستری نخواهند داشت.
با این وجود به نظر می‌رسد که تغییراتی در این تاریخ‌های عنوان شده پیش آمده و ریجستری دستگاه‌ها بزودی آغاز می‌شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رجیستری سیم کارت گمرک فرودگاه امام لوازم الکترونیکی ساعت های هوشمند اجرای طرح دستگاه ها سیم کارت 12 تیرماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم استقبال از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه همین هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ زارع گفت: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شب پنجشنبه هم مراسم گرامیداشت شهدای امنیت استان با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و قرائت دعای ندبه در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد واقع دربلوار جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه هم مراسم وداع با این شهید گرانقدر ساعت ۲۰ در گلزارشهدای فیروز آباد اشکذربرگزار می‌شود. 
مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در پارک بزرگ اشکذر پس از تشییع به خاک سپرده می‌شود.
سرهنگ زارع از عموم مردم ولایتمدار دارالعباده برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله‌ی بی نام نامدار وطن دعوت کرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • مراسم استقبال از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه همین هفته
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد