Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: با توجه به اینکه استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان قرمز هستند و از طرفی برخی شهرهای خراسان جنوبی مسیر تردد مسافران این استان‌ها هستند باید منع ترددها را لحاظ کنیم.

وی بیان کرد: در این خصوص امروز مکاتبه‌ای با استانداران این استان‌ها خواهیم داشت تا نسبت به مدیریت خروج مسافران نیز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در خصوص ورود و خروج مسافران در شهرهای قرمز استان از جمله نهبندان تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا که قبلا ابلاغ شده هستیم.

وی بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان بایستی تمهیدات لازم را برای منع تردد در ورودی و خروجی‌های شهرستان مربوطه انجام دهند چراکه اگر موضوع جدی گرفته نشود به شدت آمارها صعودی خواهد شد و در بخش‌های مختلف دچار مشکل و تعطیلی‌ها خواهیم شد.

ملانوری با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌ها برای صدور ترددهای ضروری نیز برنامه ریزی لازم را داشته باشند تصریح کرد: اگر قرار است مجوزهای تردد با امضای شخص فرماندار باشد مهر فرماندار، نحوه و معرفی نامه ابلاغ شود تا کار به صورت یکنواخت و بدون مشکل انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه کنترل از مبدا استان‌های همجوار باید شکل بگیرد تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد ورود و خروج مسافران به استان بایستی فرمانداران با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: به صورت گسترده باید در خصوص شیوع ویروس دلتا و سرعت انتشار آن اطلاع رسانی شود تا با همکاری مردم بتوانیم از ورود ویروس به استان جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی بعد از پیک سوم شیوع کرونا در آبان ماه، اقدامات خوبی در توسعه امکانات و تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی، تامین زیرساخت‌ها و سایر با تلاش کادر درمان انجام داد.

ملانوری ادامه داد: در این مدت دستگاه‌های اجرایی مانند بسیج در طرح شهید سلیمانی، هلال احمر، راهداری، گمرک، راه و شهرسازی، دستگاه قضایی و اطلاعاتی، رسانه‌ها، اصناف و بازارایان، سازمان صمت همچنین فرمانداران، دهیاران، شهرداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و سایر کمک کردند و یک فعالیت همگانی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: احساس نگرانی در ارتباط با ویروس کرونا به یک احساس همگانی تبدیل شد و به همین خاطر همه به صحنه آمدند لذا کرونا را توانستیم به گونه‌ای مدیریت کنیم که در پیک چهارم زیاد دچار آسیب نشده و از پیک عبور کنیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده خراسان جنوبی جزو استان‌های اول قرار دارد که توانسته تبعات بیماری را در استان کاهش دهد به ویژه اینکه در بحث ورود ویروس کرونا هندی به کشور که مرزهای شرقی مدنظر بود هم ورود ویروس کنترل و هم امنیت و مبادلات مرزی را مدیریت کردیم تا کاهش پیدا نکند که این مهم قابل قدردانی است.

وی یادآور شد: اگر مقداری عادی انگاری و کم دقتی کرده و اینگونه مسایل در استان خوب مدیریت نشود دوباره آسیب‌هایی مانند ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها شکل می گیرد و بخشی از گروه‌ها و اقشار مردمی دچار آسیب می‌شوند.

ملانوری ادامه داد: در محدودیت‌های پیک‌های قبلی شیوع ویروس کرونا خیلی از اصناف و مردم دچار آسیب شدند که بخشی شاید به این زودی جبران نشود بنابراین هرچه تلاش کنیم وضعیت استان رنگ بهتری داشته باشد فعالیت‌ها پررنگ تر خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت در مرز استان تاکید کرد: همچنان مانند گذشته اقداماتی که انجام می‌دادیم بر همان مدار ادامه یابد، مبادلات و فعالیت‌های مرز در حوزه اقتصادی بسیار با ارزش است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به وجود برخی درگیری‌ها در جدار مرز افغانستان که مخاطراتی ایجاد می‌کند اما تا امروز با همکاری مرزبانی، نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، دستگاه‌های بحران و سایر که حضور خیلی فعالی دارند مرز مدیریت شده و از امنیت خوبی برخورداریم ضمن اینکه مبادلات مرزی نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: این کار بایستی تداوم پیدا کند تا فعالیت مرز ادامه و امنیت برقرار باشد از طرفی مدیریت بیماری کرونا با وجود اینکه خطر ورود ویروس کرونا هندی وجود دارد باید بگونه‌ای باشد که وضعیت کنونی تداوم پیدا کرده و پایدارتر شود.

ملانوری اضافه کرد: در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی، نیروهای مرزبانی، گمرک، هلال احمر، ارتش جمهوری اسلامی و معاونت‌های استانداری با همان شدت نظارت، دقت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرمانداران چهار شهرستان مرزی استان فرماندهان اصلی مدیریت در جدار مرز هستند اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، سربیشه و درمیان باید وضعیت را رصد و هماهنگی لازم را انجام داده و مطالب را منتقل کرده و موارد مورد نیاز را در ستاد استانی کرونا مطرح کنند تا تصمیم گیری و در صورت لزوم ابلاغ شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مجموعه مدیریت استان در شورای تامین، حوزه نظامی و امنیتی، اقتصادی و سیاسی تلاش می‌کنند جنبه‌های مختلف بیماری را در نظر بگیرند بنابراین همکاران فعال در مرز باید با هماهنگی ستاد استانی کرونا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر تامین واکسن و تشخیص به موقع ویروس کرونا هندی و دلتا در استان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باید برای خرید کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا تسریع کند و در خصوص تشخیص نوع ویروس اقدام شود، اینکه اکنون تصور کنیم ویروس دلتا نداریم و بعد مشخص شود وجود داشته، در تصمیم گیری‌ها بسیار موثر است.

ملانوری با بیان اینکه انجام واکسیناسیون در استان با قدرت در حال انجام است گفت: تاکنون ۶۱ هزار و ۷۹۲ دُز واکسن در استان تزریق شده که از این میزان ۴۳ هزار و ۲۶۵ دُز مرحله اول و ۱۸ هزار و ۵۲۷ دُز مربوط به مرحله دوم بوده است.

وی افزود: ورود محموله‌های اکسن به استان در حال پیگیری است و برای تزریق دُز دوم واکسن باید تلاش کنیم واکسن بیشتری وارد استان شود تا گروه‌های بیشتری واکسینه شوند.

وی در ارتباط با تجمعات مختلف در سطح استان بیان کرد: تجمعات، جلسات، نشست‌ها و سایر تابع شرایط رنگ بندی است که یک قانون و مصوبه ستاد ملی کرونا و لازم الاجرا است که به استان‌ها ابلاغ شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در هفته‌های گذشته برخی گروه‌های صنفی و خدماتی فعال جابه جا شد که دستورالعمل‌هایی برای برخی مراسم‌ها مانند نماز جمعه ابلاغ شد و رعایت کردیم، همچنین شخص رییس جمهوری هم اعلام کردند تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستند.

وی تصریح کرد: تقاضا و تاکید داریم تابع شرایط رنگ بندی شهرستان‌ها پیش برویم و به هیچ وجه برنامه‌هایی که سبب تجمع و خارج از رنگ بندی‌ها و پروتکل‌ها است برگزار نشود.

ملانوری عنوان کرد: شهرداری بیرجند برنامه افتتاح بوستان کاجستان را در برنامه دارد که اگر تابع رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد افتتاح و در غیر اینصورت برنامه حذف خواهد شد و تذکر داده خواهد شد.

وی در خصوص ترددهای شبانه در استان یادآور شد: محدودیت ترددهای شبانه همچنان در استان برقرار و مانند قبل حتی با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با فعالیت بوستان‌ها، پارک‌ها و اماکن تفریحی استان نیز گفت: هرگونه تردد شهروندان به این اماکن بایستی تابع دستورالعمل‌های ستاد کرونا باشد در هر صورت باید تا حد امکان از تجمع‌ها کاسته شود.

وی افزود: در این خصوص دستورالعمل‌های ستاد کرونا که قبلا با توجه به رنگ بندی شهرستان‌ها ابلاغ شده است باید مدنظر قرار گرفته و با همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها جلوی تجمع‌ها گرفته شود.

برچسب‌ها ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی افغانستان نهبندان خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی افغانستان ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی افغانستان نهبندان خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی ویروس کرونا شهرستان ها ورود ویروس یادآور شد رنگ بندی استان ها ابلاغ شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار کرد: از چهار حوزه انتخابیه خراسان‌جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دو کشیده شد که ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات دو حساسیت وجود دارد یکی اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، از این رو باید دقت لازم در خصوص مناظرات انجام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

وی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخد رأی جایگزین شوند.

قناعت گفت: با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهای منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم، از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش‌بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

وی با اشاره به پیش بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود، گفت: از ساعت هشت صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رأی فعال شوند.

قناعت با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان‌جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند، افزود: در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم با کمک رسانه‌ها، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم.

وی تاکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش پیدا کند، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این خصوص کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

کد خبر 748346

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور