Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:07:33 GMT

معاون گروسی به تهران سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۵۶۵۹

معاون گروسی به تهران سفر می‌کند

خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال از وین گزارش داد که قرار است معاون مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی طی چند روز آینده به ایران سفر کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، لورنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در صفحه توئیتر خود مدعی شد، معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده میلادی به ایران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار وال استریت ژورنال، مشخص نکرد که کدام یک از معاونین رافائل گروسی قرار است به تهران سفر کند اما نوشت تهران در اواخر ماه ژوئن دیدار با این مقام آژانس را رد کرده بود.

ششمین دور مذاکرات هسته‌ای برای رایزنی در خصوص وضعیت «برجام» اواخر خرداد ماه به پایان رسید و تمامی طرف‌‌ها منتظرند زمان برگزاری دور جدید مذاکرات اعلام شود.

یکی از مسائلی که قاعدتاً ارتباطی با مذاکرات وین نداشته اما در روزهای گذشته با برخی موضع‌گیری‌ها و اقدامات «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سایه آن بر گفت‌وگوها احساس شده است مسئله تمدید یا عدم تمدید تفاهم فنی میان ایران و آژانس بوده است.

مدیرکل آژانس گزارشی را درباره پایان موعد توافق با ایران و تمدید نشدن آن به اعضای شورای حکام آژانس ارائه کرد. آژانس بعد از آن گزارش هم بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که تهران به نامه مورخ 17 ژوئن گروسی در خصوص تمدید تفاهم فنی پاسخ نداده و مشخص نکرده است که آیا قصد حفظ توافق را دارد یا خیر.

گزارش رافائل گروسی در حالی ارائه شده است که از لحاظ فنی، مدیرکل آژانس مأموریت یا وظیفه‌ای برای طرح چنین درخواستی از ایران یا ارائه گزارش درباره آن به شورای حکام آژانس اتمی ندارد.

«کاظم غریب‌آبادی»، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از جمله آژانس اتمی در مصاحبه‌ای روز یکشنبه تصریح کرد که توافق فنی ایران، بر اساس حسن‌نیت انجام شده است و تهران تعهدی برای تمدید آن نداشته است. او گفت که تمدید یک‌ماهه این تفاهم‌نامه نیز تنها بر حسب حسن‌نیت انجام شده است.

غریب‌آبادی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «بعد از پایان سه‌ماهه این تفاهم، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تفاهم مشترک فنی با آژانس را تمدید نکند، ولی بر مبنای حسن‌نیت، ایران به ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس به‌مدت یک ماه دیگر ادامه داد.»

در همین حال، شبکه خبری سی‌ان‌ان روز گذشته (جمعه) به‌نقل از یک مقام بلندپایه ایرانی گزارش داد،  تهران در صدد است تا زمانی که توافقی بر سر احیای برجام حاصل نشود، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به تصاویر دوربین‌های نظارتی مراکز هسته‌ای را ندهد.

این مقام ایرانی تأکید کرده است اگر در مذاکرات توافقی حاصل شود،‌ ایران مطمئناً تصاویر دوربین‌های نظارتی را به آژانس انرژی هسته‌ای تحویل می‌دهد.

مقام ایرانی: تا زمان احیای برجام فیلم دوربین‌ها را به آژانس نمی‌دهیملاوروف: غرب در تلاش است از اوضاع برجام استفاده کند تا توافق را به شکل تغییر یافته به ایران تحمیل کندتخت روانچی: ایران هزینه هنگفتی برای برجام پرداخت و حالا نوبت آمریکا و اروپاست/ در خصوص امنیت کشورمان مصالحه نمی‌کنیمروسیه: ساده‌لوحانه است که تصور کنیم برجام ظرف چند روز احیا می‌شود/ ادعاهای غربی‌ها علیه برنامه موشکی ایران هیچ پایه و اساسی ندارد


انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دوربین ها آژانس بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر بررسی و بعد اعضای شورا در صحن به آن رای داده‌اند! - اخبار اجتماعی -

احمد علوی؛ عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران بررسی و بعد به صحن آمده بود.

وی با اشاره به اینکه بندها و متن این تفاهم‌نامه در مواردی در جریان این بررسی‌ها دچار  تغییر و تحول شد و مدیران شهرداری هم  تاکید کردند که متنی که به شورا ارائه شده با متنی که به صحن آمده متفاوت است، افزود: قطعا اگر قرار بود چنین نکاتی (ایراداتی که امروز به تفاهمنامه از سوی برخی از اعضا گرفته شد) مطرح باشد، باید در همان زمان که به‌صورت تخصصی در کمیسیون‌ها بررسی شد، اشاره می‌کردند.

قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه برخی از اعضای شورای شهر در صحن علنی و پس از چند ماه اعلام کنند که در قرارداد شهرداری  تخلف بوده، قابل پذیرش نیست.

علوی گفت: اعضای شورا بعد از تایید این دو کمیسیون در صحن به آن رای داده‌اند و امروز اگر در نحوه اجرا موضوعی بود، باید مطرح می‌کردند.

وی تاکید کرد:  درباره تخلفات اجرای تفاهم‌نامه نیز اگر مسئله‌ای وجود دارد، باید این مسئله به سازمان نظارتی ارائه شود و این سازمان‌ها درباره تخلف نظر بدهند؛ اگر اعضای شورای شهر معتقدند تخلفی شده باید به جای اینکه به صورت عام در صحن شورا، مطرح کنند به دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!