Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین از یزد ،علی اکبرکلانتر درنشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه استان به مناسبت روز صنعت و معدن ظهارداشت: خانه صنعت و معدن ایران و استان چند تشکل صنعتی ومعدنی تشکیل شده و در استان 15 انجمن تخصصی همگن داریم که 3هزارواحد صنعتی و 500 واحد محوز دارمعدنی را تحت پوشش دارد وصنایع فولادی،نساجی،کاشی، سرامیک و شیشه ازجمله صنایع غالب دراستان به حساب می ایند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یزد یکی از استان هایی است که نه تنها میزان اشتغال موجود را کاهش نداده بلکه زمینه افزایش و به کارگیری نیروهای بیکاردیگر استانهارا فراهم کرده و یزد سومین استان مهاجر پذیرکشوردرحوزه صنعت است به طوری که بالای 37 درصد از شاغلین صنایع یزد غیر یزدی هستند.

فرصت شغلی برای نیروهای بومی هم ایجاد شود

کلانترتصریح کرد: بعد از استانهای تهران و البرز یزد سومین استان مهاجرپذیر است بنابراین صاحبان صنایع و مسئولان باید  به گونه ای عمل کنند که بستر کار برای نیروهای بومی استان نیز فراهم شود نکته بسیارمهمی که باید در ارتباط با اشتغال به آن توجه کنیم این است که صرفا نباید فرصت شغلی برای مهاجران ایجاد شود و حتما باید به ایجاد شغل مناسب برای نیروهای بومی هم توجه شود.

وی به ارتباط خوب دولت و بخش خصوصی در یزد اشاره کردو گفت: تقریبا تمام تشکلهای صنعتی و معدنی استان یزد حداقل یک مرتبه در نشست اقتصاد مقاومتی به صحبت و بیان مشلات و نظرات  خود پرداخته اند .

کلانتر افزود: باید از قوه قضائیه و رویکرد آن تشکرکرد چرا که اگر اقدامات این قوه نبود و دریکی دوسال گذشته  به داد صنایع  نرسیده بودند بسیاری از صنایع  استان تعطیل می شد در استان هرکجا  که صتعت مشکل  داشت و ما از دادگستری استان دادخواهی کردیم به دادمان رسیدند و جلوی  بسیاری ازمشکلاتی که در حال رخ دادن و افزایش بود را گرفتند .

اگر صنعت و تولید نباشد واقعا کشورتعطیل می شود

رئیس خانه صنعت و معدن استان گفت : اگر صنعت و تولید نباشد واقعا کشورتعطیل می شود  نمی فهیم چرا با وجود تاکید 20ساله عالی ترین مقام کشور برمسائل اقتصادی همچنان مشکلات باقی مانده است وهر دفعه باید به دلیل  مشکلاتی که عمدتا تکراری هم هستند ساعتها پشت درب اتاق یک مسئول باشیم یا پیگیری  کنیم که این مشکل بر طرف شود .

وی تصریح کرد: تعداد زیاد کارگروها و ستادهای رفع موانع نشان دهنده وجود مانع ها است و این سوال است که چرا این موانعی که د رراه تولید و صنعت  وجود دارد توسط این کارگروها بر طرف نشده است .

کلانتر حجم بالای  قوانین دست و پاگیر را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 180هزار ائین نامه و دستور العمل  برای  بخش صنعت صادر شده  که حتی  تقریبا خواندن  انها غیر ممکن است و مرکز پژوهش ها ی مجلس باید این قوانین و مقررات را اصلاح  کند و واقعا ما تعداد بسیاری زیادی قانون داریم که تنها کار آنها ایجاد مانع برای صنایع و تولید کنندگان است.

 وی رانت وفساد را مهمترین افت اقتصاد وتولیدسالم دانست و گفت : رویکرد فساد ستزی رئیس جمهور منتخب در مبارزه با فساد هم به مانند قوه  قضائیه ادامه داشته باشد و رئیس جدید هم به مانند وی در راستای مبارزه با  فساد حرکت کند تا مشکلات کشور بر طرف شود .

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: صنایع مشکلات تولید قوانین دست و پاگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند

محمدصالح جوکار ،رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت‌اند و باید در دو حوزه قانونگذاری و نظارت به بهترین شکل عمل کنند. در واقع باید قوانینی وضع شود که مستقیما مشکلات و گرفتاری‌های مردم را رفع کند و در حوزه نظارت هم نمایندگان باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند که قوانین را به درستی اجرا کنند. برای مثال در حوزه اقتصاد لازم است که همه نمایندگان تمام انرژی‌شان را بر رفع مشکلات معیشتی بگذارند زیرا اکنون بزرگ‌ترین مشکل مردم اقتصاد است

وی افزود: از سوی دیگر نمایندگان باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نکته بعدی آن است که مجلس نباید تک‌بعدی باشد؛ به این معنا که نباید صرفا تمرکزش بر موضوعات فرهنگی یا سیاسی باشد و از اقتصاد غافل شود و البته بالعکس.

 جوکار اضافه کرد: در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند، باید اشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند. نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکسری از طرح‌های خوب در مجلس یازدهم مطرح شد اما به دلیل کمبود وقت به مجلس دوازدهم می‌رود که به هر حال نمایندگان بعدی باید آنها را به سرانجام برسانند. همچنین لازم است گام‌های مهمی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسائلی که به طور مستقیم به زندگی مردم مرتبط است، برداشته شود.

دیگر خبرها

  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند