Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور گفت: مسائل فرهنگی اقتصادی قابل بازگشت است اما مسائل مربوط به حوزه فرهنگ به راحتی به حالت نخست خود باز نمی‌گردند.

به گزارش ایسنا، رضاییان، ۱۲ تیرماه، در جلسه ستاد راهبری و هماهنگی اجرای مصوبه عفاف و حجاب استان که در سالن شهدای دولت استانداری خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع فرهنگی برخلاف سایر حوزه‌ها به راحتی برگشت‌پذیر نیست، اضافه کرد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دشمن تمام سرمایه‌ها و ظرفیت‌های خود را پای کار آورده است، باید ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی را در حوزه حجاب و عفاف شناسایی و فعال کنیم تا بتوانیم با هم‌افزایی در این حوزه موفق عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید براینکه سرمایه‌گذاری دشمنان انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف کشور نیز متفاوت است، اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی برای نابودی فرهنگ اسلامی برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده‌اند و باید به این مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رضاییان با تأکید براینکه آمارها نشان از روند صعودی طلاق و... دارد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای جلوگیری از خسارت‌های فرهنگی باید انجام شود، تقسیم کار بین دستگاهی است و این موضوع باید برای همگان به عنوان یک اصل مورد قبول باشد.

بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی، متولی امر عفاف و حجاب هستند

احمد برادران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی متولی امر عفاف و حجاب هستند، افزود: نقش دستگاه‌های اجرایی متولی امر عفاف و حجاب، اجرایی و بسترسازی است.

وی با بیان اینکه دولت‌ها در بسترسازی و سرمایه‌گذاری در حوزه عفاف و حجاب و در راستای کمک به این فرآیند در نظام اجتماعی نقش مهمی دارند که نباید مورد غفلت قرار گیرد، اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و صدا و سیما در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بسیار قابل توجه است.

برادران مسئله عفاف و حجاب را یکی از مهم‌ترین اصول و مبانی دینی و اعتقادی دانست و افزود: این مسئله در حوزه اجتماعی نیز یک اقدام فرهنگی محسوب می‌شود و دشمنان انقلاب اسلامی هدف‌گذاری دقیقی را در زمینه نابودی فرهنگی اسلامی به کار می‌گیرند که ما نباید از این مسائل غافل شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عفاف و حجاب خراسان شمالي عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با جرایم سازمان‌یافته در حوزه عفاف و حجاب/ دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه کلیات طرح نور فراجا مورد تایید است و از اقدامات قانونی آنان حمایت می‌کنیم، گفت: برای اجرای صحیح طرح، دستورالعملی از سوی دادستانی کل تهیه شده و به زودی به فراجا ابلاغ می‌شود.

 وی گفت: برخی ناهنجاری‌های اجتماعی امروز در حوزه عفاف و حجاب در سطح جامعه، آثار همان قانون غلط کشف حجاب رضاخانی است که دشمن به دنبالش بود.

 دادستان کل کشور با تاکید بر در اولویت بودن جرایم سازمان‌یافته در فضای حقیقی و مجازی در حوزه عفاف و حجاب، گفت: لازم است در اجرای طرح نور؛ نکاتی به مانند تقویت نقاط ایجابی، سطح‌بندی درباره بدحجابی در نظر گرفته شود و تمرکز بر برخورد با جرایم سازمان یافته و درباره شل حجابی توصیه و تأکید ما انجام اقدامات ارشادی با رویکرد متنبه شدن افراد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی روند اجرای طرح‌نور و عفاف و‌حجاب در خوی 
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • اجلاسیه شهدای هنرمند استان تهران به میزبانی ری برگزار می شود
  • نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اسلامشهر برگزار شد
  • رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود
  • برخورد با جرایم سازمان‌یافته در حوزه عفاف و حجاب/ دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود
  • گرانی پوشاک اسلامی از دغدغه‌های مردم شده است
  • سومین نمایشگاه حجاب و عفاف در ارومیه برپا می‌شود
  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است