Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به دو سال تعطیلی بازگشایی شده است، این بازگشایی در اوایل فروردین سال ۱۴۰۰ بار دیگر به تعطیلی کشانده شد، اما سریعا با تغییر گروه شغلی تماشاخانه‌ها آغاز به کار کردند.

خبرگزاری میزان - سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به دو سال تعطیلی بازگشایی شده است، این بازگشایی در اوایل فروردین سال ۱۴۰۰ بار دیگر به تعطیلی کشانده شد، اما سریعا با تغییر گروه شغلی تماشاخانه‌ها آغاز به کار کردند، اما باز هم با آغاز شیوع موج چهارم کرونا باز هم عرصه نمایش به تعطیلی کشیده شد، و حالا بار دیگر سالن‌های تئاتر با دسترو ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به مهمترین اخبار تئاتر در هفته جاری پرداخته است:

پخش پنج سریال جدید از رادیو نمایش

پنج سریال رادیویی جدید از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

شکوه قلم، خانه عمه ناهید، فرزند آخر، ساعت ۲۵ومستأجرعناوین سریال‌های رادیویی این هفته رادیو نمایش هستند.

سریال رادیویی شکوه قلم به نویسندگی علی دنیوی ساروی و سردبیری مجید نظری نسب، داستان دختر یک طبیب را روایت می‌کند که مانند پدرش به طبابت و ادبیات علاقه‌مند است و در نشریه‌ای مطلب نوشته است و اخیرا به دلیل یکی از مطالبش دستور تبعید گرفته است، داستان از زمانی آغاز می‌شود که حکم تبعیدش توسط مأمور دولت قرائت می‌شود.

شکوه قلم به کارگردانی نازنین مهیمنی، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، افکتوری نرگس موسی پور، صدابرداری علی حاجی نوروزی و با هنرمندی رضا عمرانی، مهرخ افضلی، علی شجره، ماندانا اصلانی، مونا صفی، ماندانا محسنی، احمد هاشمی، محمد پورحسن، حمید یزدانی، مهرداد مهماندوست، بهادر ابراهیمی، شهین دخت نجف زاده، مینو جبارزاده و فریبا متخصص هر روز ساعت ۲:۳۰ بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۸:۳۰ دقیقه است.

خانه عمه ناهید داستان زن تنهایی است که تنها دلخوشی اش بهنام، برادرزاده اش است. او تصمیم دارد از ایران برود، ناهید را راضی می‌کند که بخشی از خانه تاریخی و زیبایش را اجاره بدهد، الهه که دانشجوی کم بضاعتی است برای اجاره یکی از اتاق‌ها به آنجا می‌آید و سخت آنجا را می‌پسندد، اما بهنام که در سرش نقشه‌های طلایی می‌پروراند مانع می‌شود و ماجرا‌هایی رخ می‌دهد.

خانه عمه ناهیدبه نویسندگی زهرا رفیعی گیلوائی، سردبیری شهلا دباغی، کارگردانی حمید منوچهری، تهیه کنندگی مهدی نمینی مقدم، صدابرداری علی حاجی نوروزی، افکتوری محمدرضا قبادی فر و با هنرمندی صفا آقاجانی، محمدرضا قلمبر، نورالدین جوادیان، نازنین مهیمنی، سیما خوش چشم و شیما جان قربان هر روز ساعت ۳ بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت ۱۱:۳۰ تکرار می‌شود.

فرزند آخر به نویسندگی زهرا کولیوند، کارگردانی رضا عمرانی، تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، افکتوری نرگس موسی پور، صدابرداری جعفر جودتی و با هنرمندی شمسی صادقی، راضیه مومیوند، معصومه عزیزمحمدی، محمد آقامحمدی، شیما جانقربان، نگین خواجه نصیرطوسی، بهادر ابراهیمی، شهریار حمزیان، حمید یزدانی، مهرداد مهماندوست هر روز ساعت ۱:۰۰ بامداد به روی آنتن می‌رود. داستان این سریال درباره پسری چهار ساله است که از طرف بهزیستی مدتی کنار خانواده‌ای می‌ماند و.

ساعت ۲۵ سریالی رادیویی است که ماجرای حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکاربه هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را روایت می‌کند.

این سریال رادیویی به نویسندگی هلن بهرامی، تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، سردبیری ایوب اقاخانی، کارگردانی نورالدین جوادیان، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری جعفر جودتی و با هنرمندی مهرخ افضلی، مروارید کریم پور، عباس شادروان، شهریار حمزیان، نوشین حسن زاده، محمدرضا علی، سعیده فرضی، ماندانا اصلانی، شیما جانقربان، ماندانا محسنی، محمد پورحسن، کامیار محبی، مجتبی طباطبایی، سهیلا تیلاوی، حمید یزدانی و مینا شجاع هر روز ساعت ۱:۳۰ بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت ۲۲:۰۰ تکرار آن است؛ و سریال رادیویی مستأجر داستان ورود مستاجر‌های جدید به واحد روبه روی خانه زنی است که به سبب شغل همسرش تنهاست و آرزو دارد دوست مناسبی در همسایگی اش پیدا کند.

مستأجر به نویسندگی زینب آرمند، سردبیری شهلا دباغی، کارگردانی سعیده فرضی، تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری مجید آیینه و با هنرمندی علی شجره، سوسن مقصودلو، شیرین سپهراد، فریبا طاهری، مهرخ افضلی، امین بختیاری، سیما خوش چشم، حمید یزدانی، مروارید کریم پور، کامیار محبی و محمد رضاعلی هر روز ساعت ۴:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱۲:۰۰ همان روز است.

 
تیتردیالوگویژه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران

برنامه زنده رادیویی دیالوگ از روز شنبه ۱۲ تیر ماه تا ۱۹ تیر ماه ویژه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

این برنامه شنبه تا پنج شنبه (۱۲ تا ۱۷ تیر) ساعت ۲۱ تا ۲۲ از مرکز تئاتر مولوی- رویداد گاه اصلی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، جمعه (۱۸ تیر) ماه ساعت ۱۹ تا ۲۰از مرکز تئاتر مولوی- رویداد گاه اصلی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران و شنبه (۱۹ تیر) ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ از محل برگزاری اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از آنتن رادیو نمایش پخش خواهد شد.

شعار برنامه دیالوگ، صراحت، شفافیت و روز آمدی است و شامل بخش‌های متنوع گفتگوی روز (بخش اصلی)، با اجازه (شوخی با اظهار نظر ها)، در حاشیه (اخبار) و (گزارش ویژه) است.

دیالوگ به تهیه کنندگی: علی بهرامی، مجری کارشناسی ایوب آقاخانی و گویندگی سید احمد قاضی زاده هاشمی، شقایق خاکی پور و میثم کریمی به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود.

معرفی داوران مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان خانه تئاتر

هیأت داوران بیستمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر معرفی شدند.

با پایان یافتن مهلت تمدید شده فراخوان بیستمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و انجام امور دبیرخانه‌ای آثار رسیده با روش اعمال کدگذاری متقاضیان شرکت در مسابقه، آثار رسیده و رسانه‌های شرکت کننده، اسامی هیأت داوران این دوره اعلام شد.

بر همین اساس، فریدون صدیقی روزنامه نگار و منتقد، یونس شکرخواه روزنامه‌نگار و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و حمید امجد نویسنده، پژوهشگر و کارگردان تئاتر با همراهی سیف‌الله صمدیان عکاس، مستندساز و دبیر جشن سالیانه تصویر سال به عنوان مشاور عالی هیأت داوران در بخش عکس، کار داوری آثار این دوره را از ۱۲ تیر آغاز کردند.

پس از پایان فرایند داوری، انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران با معرفی نامزدهای بخش‌های هفت‌گانه گزارش، گفتگو، نقد، مقاله، ترجمه، یادداشت و عکس در مورد نحوه برگزاری آئین پایانی این رویداد اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شدند

کیومرث مرادی، هادی حجازی‌فر، امیرحسین حریری، نوید محمدزاده و معصومه رحمانی به عنوان داوران بخش صحنه‌ای، بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی را همراهی می‌کنند.

کیومرث مرادی، هادی حجازی‌فر، امیرحسین حریری، نوید محمدزاده و معصومه رحمانی مسئولیت داوری آثار بخش صحنه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران را برعهده گرفتند.

این رویداد که اجراهای بخش صحنه‌ای و تجربه‌های اجرای خود را از ۱۱ تیر آغاز کرده است، تا ۱۹ تیر میزبان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی خواهد بود.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به دبیری سیدمجتبی جدی و همت اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

با توجه به شیوع موج پنجم و اعلام وضعیت قرمز و تاکید اداره کل هنرهای نمایشی مبنی بر تعطیلی همه اجراهای تئاتر، اجراهای جشنواره مطابق جدول، با رعایت کامل موازین بهداشتی با حضور هیات داوران و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تئاتر تئاتر در هفته جاری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تئاتر تئاتر در هفته جاری بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران رادیو نمایش پخش می شود سریال رادیویی انجمن منتقدان حمید یزدانی تهیه کنندگی روز ساعت بخش صحنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهادهای استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالابردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6089723 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند