Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان مرکزی سنددار شد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حمید شایان مهر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار داشت: استان مرکزی بیش از یک میلیون و 860 هزار هکتار اراضی ملی دارد که در سال 98 حدود 80 هزار هکتار از این اراضی تثبیت شده اما منجر به صدور سند مالکیت نشده بودند و بر اساس اولویت‌های قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد در زمینه سنددار کردن اراضی ملی در سال 99 از یک میلیون و 860 هزار هکتار نزدیک به یک میلیون و 600 هزار هکتار تا پایان سال منجر به سند مالکیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون نزدیک به یک میلیون و 760 هزار هکتار تثبیت اراضی ملی انجام شده و سند مالکیت در حال صدور است و نزدیک به 80 هزار هکتار باقیمانده اراضی ملی داریم که با توجه به اختلافات در صدد رفع آنها جلساتی با جهادکشاورزی و منابع طبیعی برگزار شده که تا دو ماه آینده پس از رفع اختلافات می‌توانیم همه اراضی ملی استان را تثبیت و اسناد مالکیت صادر شود که در این صورت رتبه یک کشور را کسب می‌کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ادامه داد: در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرستان‌های تابعه اقدامات در دو بخش اسناد و املاک انجام می‌شود به طوری که بخش املاک شامل تثبیت و اسناد شامل رسیدگی به امور اسناد و مسائل دفاتر رسمی و شعبه اجرا و ثبت شرکت‌ها است.

شایان مهر تصریح کرد: در زمینه سنددار کردن اراضی تحت نظارت بنیاد مسکن مشمول قانون ساماندهی در سال 98 هیچ اقدامی انجام نشده بود اما در سال 99حدود  2 هزار و 598 هکتار از اراضی و املاک روستایی بنیاد مسکن  جانمایی شده و از این مقدار هزار و 457 هکتار از طریق تنظیم قرار داد با بخش خصوصی و هزار و 123 هکتار توسط اداره ثبت انجام و تثبیت شده که رشد 2 هزار و 598 درصدی داشته است.

وی بیان کرد: قانون جامع حدنگار یکی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک است که مواد 11 و 9 این قانون به سنددار کردن املاک دولتی اشاره کرده که در سال 98هیچ اقدامی در زمینه سددار کردن اراضی یا ساختمان‌های دولتی به صورت شمیمی انجام نشده بود اما در سال گذشته 2 هزار و 650 هکتار اراضی و املاک سایر دستگاه‌های دولتی جانمایی و 5 هزار و 961 قطعه ثبت و سند مالکیت شمیمی صادر شده که در مقایسه با سال 98 رشد هزار و 178 درصدی را شاهد بودیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی عنوان کرد: همه اقدامات صدور سند مالکیت از جمله استعلام و سایر موارد در اداره ثبت اسناد به صورت مکانیزه انجام می شود و هیچ پاسخی به صورت دستی انجام نمی‌شود بنابراین ارباب رجوع و متقاضیان می توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی پاسخ استعلامات را مدت دو یا سه ساعت دریافت کنند و سردفتر پس از تنظیم سند مالکیت خلاصه معاملات را به صورت الکترونیکی به واحد ثبتی ارسال می‌کند.

شایان مه با اشاره به اینکه در سال 98 حدود 49هزار و 964 فقره سند مالکیت تک برگی کاداستری و در سال 99 تعداد 54هزار و 923 فقره سند مالکیت صادر شد که رشد 11 درصدی داشته گفت: یکی دیگر اولویت‌های دیگر در سال 99سنددار کردن اراضی اوقاف بود که در سال 98 تعداد 467 فقره سند مالکیت اراضی و املاک وقفی صادر شد که در سال 99 تعداد 568 فقره سند مالکیت وقفی صادر و به اداره کل اوقاف داده شده است.

وی عنوان کرد: در ادارات ثبت اسناد هیئت نظارت وجود دارد تا به اختلافات ملکی شهرستان‌ها بین اشخاص رسیدگی کند که با حضور 2 نفر قضات تجدیدنظر و مدیرکل تشکیل می‌شود تا موارد را بررسی کنند.

دستگاه‌های دولتی لرستان اراضی در اختیار را در ثبت اسناد تثبیت کنند درویشیان: اختلاف ثبت اسناد و پلیس درباره سند خودرو قدیمی است/ به‌زودی نظر می‌دهیم

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ادامه داد: در سال 98تعداد 363فقره رای و قرار هیئت نظارت و در سال 99تعداد 632 رای صادر شده که به رشد 174 درصدی رسیده است.

شایان مهر بیان کرد:در سال 98 در زمینه اجرای ثبت آنی در دفاتر رسمی تعداد 47هزار و 671 مورد استعلام انجام شده که در سال 99به 51هزار و 921 مورد رسیده و رشد 11 درصدی داشته است.

وی با اشاره به قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی گفت: در سال 98 تعداد 2 هزار و 306 فقره پرونده و تعداد 2 هزار و 242 فقره رای اعم از رای منفی و مثبت برای این پرونده‌ها تشکیل شده که هزار و 65 فقره منجر به سند مالکیت پس از گذشت مراحل قانونی شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته تعداد 2 هزارو 680 فقره پرونده تشکیل شده که از این تعداد با توجه به پرونده‌های سال گذشته 4 هزار و 37 فقره آرا اعم از منفی و مثبت و در سال 99 تعداد هزار و 101 فقره سند مالکیت صادرشده که در زمینه تشکیل پرونده‌ها نسبت به سال 98 رشد 116 درصدی داشته است.

شایان مهر بیان کرد: بر اساس مکاتبات با مراجع قضایی در زمینه بازداشت و رفع بازداشت املاک در سال 98 تعداد 10 هزار و 851 مورد بازداشت و 7 هزار و 867 مورد رفع بازداشت و در سال 99 تعداد 9 هزار و 968 مورد بازداشت و 9 هزار و 149 مورد رفع بازداشت داشتیم همچنین در سال 98 تعداد 17 هزار و 899 فقره مکاتبات و استعلامات مراجع قضایی پاسخ داده شده و در سال 99 این میزان به 29 هزار و 495 مکاتبه و استعلام افزایش یافته و رشد 164 درصد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای سنددار کردن ساختمان های روستایی و شهرهای زیر 25هزار نفر قانون ساماندهی داریم که در راستای اجرای این قانون در سال 98 هزار و 962 سند مالکیت صادر شده و در سال 99 تعداد 2 هزار و 844 فقره بوده و رشد 45 درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ادامه داد: در سال 98 تعداد 82 مورد بازرسی از 12 واحد ثبتی در سراسر استان او در سال 99 تعداد 251 مورد بازرسی داشتیم که رشد 306 درصدی داشته است.

شایان مهر عنوان کرد: در سال 98 تعداد 193 مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی در استان انجام شد که در سال 99 حدود هزارو25 مورد بازرسی داشتیم و رشدی نزدیک به 503 درصدی داشته همچنین در سال 98 تعداد 119 بازرسی از دفاتر ازدواج انجام شده که در سال 99 تعداد 368 مورد انجام و رشد 309 درصدی داشته است.

وی بیان کرد: در سال 98 تعداد 69 مورد بازرسی از دفاتر طلاق انجام شده که در سال 99 این تعداد بازرسی به 266 مورد رسیده و رشد 135 درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی بیان کرد: امروز رسیدگی به چک و مهریه جزو وظایف قانونی برای اجرای ثبت است و رسیدگی اولیه در این زمینه توسط واحدهای اجرا انجام می‌شود که در سال 98 تعداد 4 هزار و 596 فقره پرونده چک، مهریه و سایر موارد و در سال گذشته تعداد 13 هزار و 125 فقره پرونده تشکیل شد که رشد 614 درصدی داشته و از این تعداد حدود 2 هزار و 135 فقره مختومه سال 98 و تعداد 19 هزار و 594 فقره پرونده مختومه سال گذشته بودند که شامل پرونده‌های مفتوح سال‌های گذشته بوده است.

شایان مهر با اشاره به اینکه با تلاش جهادی و انقلابی نیروها نزدیک به 744 درصد رشد مختومه پرونده‌ها داشتیم، گفت: 2 هزار و 443 پرونده مربوط به چک بلامحل، 5 هزار و 305 فقره پرونده مربوط به وصول مهریه، 206 پرونده اسناد شرطی، 3 هزار و 853 پرونده مربوط به سایر موارد از جمله آرا کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری‌‌ها و غیره بوده است.

وی با اشاره به وصولی مطالبات دولت با بانک‌ها گفت: در سال 98 نزدیک به 29 میلیارد تومان وصولی داشتیم که در سال 99 به 67 میلیارد تومان رسید و نزدیک به 350 درصد رشد در زمینه وصولی مطالبات بانک‌ها داشتیم.

شایان مهر عنوان کرد: در سال 98 تعداد 825 شرکت تجاری و در سال 99 تعداد هزار و 71 مورد شرکت تجاری ثبت شده که رشد 129 درصدی داشته و در سال 98 تعداد 49 شرکت تعاونی و در سال 99 تعداد 44 شرکت تعاونی ثبت شده همچنین در سال 98 تعداد 144 موسسه و در سال 99 تعداد 137 موسسه ثبت شده است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی گفت: کلنگ‌زنی ساختمان منطقه دو اراک انجام و اقدامات اولیه صورت گرفته همچنین ساختمان کمیجان 75 درصد رشد فیزیکی داشته که باتوجه به اینکه پیمانکار قبلی به تعهدات خود عمل نکرده پیمانکار جدید آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال 99 تعداد درصدی داشته فقره سند مالکیت سال 98 تعداد شایان مهر مورد بازرسی فقره پرونده مالکیت صادر هکتار اراضی سنددار کردن تعداد 2 هزار یک میلیون کردن اراضی هزار هکتار اراضی ملی انجام شده سال گذشته پرونده ها انجام شد صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم در شهرستان آمل، از ارزیابی و قیمت گذاری ۲۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی در جلسه کمیسیون تقویم این شهرستان خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: جلسات این کمیسیون بر اساس دستورالعمل نحوه تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برگزار می‌شود.

فولاد تصریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی برگزار و ۲۰۰ فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و یک فقره پرونده ساخت و ساز مجاز قیمت‌گذاری شد.

وی گفت: تصمیمات این کمیسیون در قیمت‌گذاری اراضی، ملاک عمل کمیسیون در پرداخت عوارض موضوع ماده ۲ و آرای مراجع قضایی در پرداخت جرائم نقدی قانون قرار می‌گیرد.

 

دیگر خبرها

  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری