Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت : تلف شدن ماهی های گاماسیاب در پی آلودگی رودخانه گاماسیاب رخ داده است و تحقیقات و آزمایش های دقیق به منظور شناسایی و برخورد قضایی با عملان این رخداد ناگوار در جریان است.

او گفت : تعدادی از افراد سودجو ماهی های تلف شده در گاماسیاب را جمع آوری و در بازار عرضه کرده اند از این رو از عموم مردم استان به ویژه ساکنان شهرستان هرسین تقاضا داریم تا اطلاع ثانوی از خرید ماهی های رودخانه گاماسیاب از مراکز غیر معتبر خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه افزود: بدون شک مراجه ذیصلاح با عوامل توزیع ماهی های آلوده در بازار برخورد قضایی خواهند کرد.

علت تلفات آبزیان در رودخانه گاماسیاب چیست؟

سیدرضا چقاکبودی رئیس اداره محیط زیست شهرستان هرسین در خصوص تلفات آبزیان در رودخانه گاماسیاب، گفت: این تلفات از ۴۸ ساعت قبل آغاز شد و محدوده بروز آن نیز از پل فلزی در نزدیک شهر بیستون تا پل چهر است.

او ادامه داد: هنوز برآورد دقیقی از تعداد ماهیان تلف شده مشخص نیست و کار در دست بررسی است، اما آنچه مشهود است آمار تلفات بالا و بیش از هزاران قطعه است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان هرسین با بیان اینکه از ابتدای مشاهده تلفات کار پایش رودخانه و واحدهای صنعتی مسیر آغاز شد، ادامه داد: نمونه‌گیری انجام و به آزمایشگاه محیط زیست ارسال شده و در دست بررسی است و به محض مشخص شدن دلیل اصلی تلفات اطلاع‌رسانی انجام و با مسببین احتمالی برخورد خواهد شد.

چقاکبودی با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست چه نوع آلودگی و مشکلی باعث تلفات آبزیان گاماسیاب شده، افزود: قطعا تنش آبی و خشکسالی که اکنون با آن مواجهیم در این تلفات بی‌تاثیر نیست، زیرا در شرایطی که دبی رودخانه کم باشد هرگونه آلودگی تشدید می‌شود.

او گفت: از آنجایی که ممکن است آبزیان تلف شده آلوده باشند، از دست زدن و یا مصرف این ماهی‌ها قطعا خودداری کنند.

چقاکبودی از مردم هرسین خواست تا اطلاع ثانوی از خرید ماهیان رودخانه‌ گاماسیاب هم خودداری کنند، زیرا ممکن است عده‌ای افراد سودجو نسبت به جمع‌آوری و فروش این ماهی‌های تلف شده اقدام کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب و فاضلاب آب شرب ماهی قزل آلا رودخانه گاماسیاب محیط زیست تلف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

روستای همای علیا از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی است. در این روستا رودخانه‌ای وجود دارد که تبدیل به محلی برای تخلیه فضولات حیوانی شده و موجب آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. علاوه بر آلودگی بوی نامطبوع آن اهالی این منطقه را آزرده خاطر کرده است. اهالی این روستا این موضوع را پیگیری کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر در خواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

آب آلوده سهم اهالی سودجان شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان