Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:42:24 GMT

استفاده از ساز ابداعی شجریان در یک قطعه موسیقی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۶۶۹۸

استفاده از ساز ابداعی شجریان در یک قطعه موسیقی

آیدین الفت از فعالان حوزه موسیقی تک آهنگ «سیراب شدم» را منتشر کرد. 

به گزارش ایسنا، در توضیحات تکمیلی این اثر موسیقایی آمده است: 

«قطعه موسیقی «سیراب شدم» با شعر، آهنگ و صدای آیدین الفت، تنظیم کنندگی، ضبط، میکس و مسترینگ امید نیک بین و همراهی نوای ساز «صراحی» از سازهای ابداعی محمدرضا شجریان، منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعه در قالب سنتی مدرن، آمیخته با کلامی عارفانه ساخته و تنظیم شده است. 

در قطعه «سیراب شدم» که در استودیوی «شهر صدای پارسیان» ضبط شده، سینا جهان آبادی نوازنده کمانچه، آزاد میرزاپور نوازنده تار، تار باس و عود، مهرداد ناصحی نوازنده صراحی، همایون نصیری نوازنده بندیر و داربوکا، حسین رضایی نیا و نگار اعزازی نوازنده دف، آنیتا هراتی نوازنده قانون، امید نیک بین نوازنده سنتور، امید نیک بین – مهرداد ناصحی – آیدین الفت (هم خوانان) گروه نوازندگان را تشکیل می‌دهند. 

در تنظیم این آهنگ از هارمونی‌های زوج و آکوردهای غیرمعمول کلاسیک از جمله توالی فواصل پنجم که در موسیقی کهن ایرانی رواج داشته، استفاده شده است. همچنین تنوع میزان بندی، ضرب آهنگ، استفاده از تکنولوژی و تکنیک های جدید مهندسی صدا و تنظیم موسیقی در روند تولید این اثر انجام پذیرفته است.

آیدین الفت به فعالیت ساخت موسیقی و سرایش شعر هم می‌پردازد. خوانندگی بخش سولوی این قطعه بر عهده او بوده و امید نیک بین و مهرداد ناصحی نیز به عنوان هم خوانان او را در این اثر همراهی کرده اند.

خوانندگی این اثر نیز به جای تکیه بر فنون خوانندگی بر اساس تکنیک چند صدایی و جمعی استوار است. «کلام» بر «خوانندگی» ارجهیت دارد و بر همین اساس در این آهنگ به جای نام بردن از عنوان «خواننده» از کلمه «صدا» استفاده شده است. 

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسیقی ایرانی محمدرضا شجريان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص و شادی بازیکنان تیم ملی افغانستان با آهنگ صادق بوقی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گلف بازی کردن مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند (فیلم) درگیری بازیکنان چلسی برای زدن ضربه پنالتی (فیلم) عجیب ترین نتیجه تاریخ فوتبال جهان (فیلم)

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • آقای همایون شجریان بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • رقص جنجالی بهنام بانی در کنسرتش؛ دست‌وبالم بسته است وگرنه (فیلم)
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • رقص و شادی بازیکنان تیم ملی افغانستان با آهنگ صادق بوقی (فیلم)
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • جشن رختکن فوتسال افغانستان با آهنگ صادق بوقی؛ او او او او! + ویدیو