Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی –

در فاصله کمتر از ۱۹ روز مانده به آغاز بازی های المپیک توکیو مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال در لیست ۱۲ نفره خود نامهای صمد نیکخواه بهرامی،حامد حدادی، محمد حسن زاده، بهنام یخچالی، آرون گرامی پور، مایک رستم پور، محمد جمشیدی،ارسلان کاظمی،محمد سینا واحدی، پویان جلال پور، سعید داورپناه و نوید رضایی فر را قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این که قرار است از این هفته اردوی تیم ملی بسکتبال پیگیری شود اما طبق آنچه در فهرست سهمیه داران ورزش ایران و ورزشکاران اعزامی به توکیو ثبت شده، این ۱۲ بازیکن به عنوان ترکیب تیم ملی بسکتبال در توکیو معرفی شده اند. در این جمع صمد نیکخواه بهرامی به عنوان پرچمدار کاروان ورزش ایران انتخاب شده است.

البته با توجه به برگزاری اردوی منتهی به المپیک این احتمال وجود دارد که تغییرات اندکی در ترکیب تیم اعزامی صورت بگیرد. مهران شاهین طبع،سرمربی تیم ملی بسکتبال که در حال حاضر با تیم ملی در اردوی اسپانیا به سر می برد در مورد لیست اعزامی می گوید:«هنوز نفرات نهایی نشده اند.در این میان ممکن است آسیب دیدگی بوجود آید.از سوی دیگر ما این نفرات را تنها برای ثبت تعداد و تهیه بلیت اعلام کرده ایم. ممکن است بعد از بازیهای اسپانیا و اردوی پایانی تغییراتی در لیست براساس نیاز تیم ملی ایجاد شود. 

مسابقات بسکتبال بازی‌های المپیک توکیو با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. تیم ملی در گروه اول این رقابت ها با فرانسه، آمریکا و برنده مرحله انتخابی در کشور کانادا دیدار می کند. دیدار افتتاحیه المپیک میان تیم ملی بسکتبال و حریفش از مرحله انتخابی در کشور کانادا برگزار می شود.

این برای دومین بار است که تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک شرکت می کند. اولین تجربه المپیکی ایران در بازی های ۲۰۰۸ پکن به دست آمد. در آن دوره بازی ها تیم ملی ایران در گروه اول با لیتوانی، آرژانتین، کرواسی، استرالیا و روسیه بازی کرد و در هر پنج دیدار هم متحمل شکست شد.
 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال المپیک 2020 تیم ملی بسکتبال فدراسیون بسکتبال تیم ملی بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر با فنرباغچه در اروپا+عکس

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر ایرانی همراه با تیم فنرباغچه ترکیه به مقام قهرمانی در اروپا دست یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محسن طلوعی ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر ایران که در عضویت تیم فنرباغچه است، همراه با این تیم ترکیه‌ای به مقام قهرمانی در اروپا دست یافت.

فنرباغچه در مسابقات قهرمانی اروپا پس از صعود از مرحله مقدماتی، در مرحله نهایی که به میزبانی ایتالیا برگزار شد، به مقام دوم گروهش رسید و راهی نیمه نهایی شد. این تیم در نیمه نهایی تیمی از جزایر قناری را 96 بر 75 شکست داد و فینالیست شد.

فنرباغچه در فینال مقابل تیم بیلبائو که پاتریک اندرسون چهره افسانه‌ای بسکتبال با ویلچر دنیا را در اختیار داشت، با نتیجه 78 بر 75 به برتری دست یافت و همراه با طلوعی، قهرمان اروپا شود.

محسن طلوعی چند هفته قبل همراه با تیم ملی ایران در رقابت‌های گزینشی پارالمپیک 2024 پاریس به میدان رفت، اما تیم کشورمان موفق به کسب سهمیه حضور در این رویداد نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • قهرمانی ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر با فنرباغچه در اروپا+عکس
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • لیگ برتر بسکتبال| شکار گاندوها در دومین نیمه نهایی
  • ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال برگشت/ جبران شکست مقابل طبیعت
  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد
  • رسمی؛ لیست نهایی تیم ملی والیبال اعلام شد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده