Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@22:44:11 GMT

رکورد جدید یوآن چین در ذخایر ارزی جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۷۰۷۲

رکورد جدید یوآن چین در ذخایر ارزی جهان

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: سهم ارز چین در بانک‌های مرکزی جهان به رکورد جدید 2.45 درصدی در سه ماه 2021 رسیده است.

به گزارش مشرق، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: سهم ارز چین در بانک‌های مرکزی جهان به رکورد جدید ۲.۴۵ درصدی در سه ماهه ۲۰۲۱ رسیده است.

بر اساس نظرسنجی ترکیب ذخایر ارزی خارجی رسمی کشورها، سهم یوآن در ذخایر ارز خارجی به ۲۸۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

سهم یوآن از این ذخایر در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی ۲.۲ درصد بود.

صندوق بین المللی پول از سال ۲۰۱۷ بررسی سهم یوان در ذخایر ارزی جهان را آغاز کرده است و این بررسی ها نشان می دهد از آن زمان تاکنون، نهمین افزایش متوالی سهم این ارز در ذخایر ارزی رقم خورده است.

این تحقیقات همچنان نشان می‌دهد که دلار بیشتری افزایش در میان بانک‌های مرکزی در جهان را دارد. سهم دلار اکنون ۵۹.۵ درصد، یورو و ین به ترتیب ۲۰.۵۷ و ۵.۸۹ درصد است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا یوآن چین ذخایر ارز ذخایر ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۷۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درگفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از افزایش وام دانشجویی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: افزایش وام‌های دانشجویی در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بسیار قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟

وی بیان کرد: وام ودیعه مسکن دانشجویی برای سال تحصیلی آینده در شهرهای کوچک از ۱۵ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون افزایش خواهد یافت. همچنین شهرهای بزرگ از ۲۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون افزایش خواهد داشت.

گنجی ادامه داد: عملکرد دولت سیزدهم باعث شده تا صندوق رفاه دانشجویان بتواند کیفیت خدمات رفاهی و افزایش وام‌های دانشجویی را انجام دهد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد: وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی آینده از ۸ تا ۱۰ برابر افزایش خواهند داشت. بودجه هیچ نهاد یا سازمانی در یک سال حدود ۱۰ برابر افزایش نداشته است.

وی اضافه کرد: تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در تابستان مورد نیاز است، بنابراین قصد داریم حداکثر کمک را به دانشگاه‌ها داشته باشیم. علاوه بر آن؛ بودجه‌ای که دانشگاه‌ها از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کنند را تابستان به خوابگاه‌ها تخصیص دهند.

گنجی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیدات خاصی که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نظر گرفته است، دانشجویان در ترم تحصیلی آینده مشکل رفاهی نداشته باشند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228955 برچسب‌ها وام دانشجویی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد