Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:06:42 GMT

شدت گرما ادارات مناطق جنوبی ایلام را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۷۵۴۰

شدت گرما ادارات مناطق جنوبی ایلام را تعطیل کرد

گروه استان‌ها - استاندار ایلام با اشاره به وجود موج جدید گرما به مناطق جنوبی استان ایلام گفت: قانون تعطیلی در دمای بالای ۵۰ درجه در ایلام اجرایی شود و ادارات مناطق جنوبی استان تعطیل اعلام می‌شود. - اخبار استانها -

محمد نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: ورود موج جدید گرمابه مناطق جنوبی استان (شهرستان‌های دهلران و مهران) و تجربه گرمای بالای 50 درجه ما را بر آن داشت تا نسبت به تشکیل نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران اقدام و در این ستاد تصمیم بر آن شد تا قانون تعطیلی در دمای بالای 50 درجه در ایلام اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام گفت: از عصر امروز شنبه 12 خردادماه 1400 ادارات مناطق موردنظر که دمای زیستی در آن‌ها بالای 50 درجه باشد تعطیل خواهند شد و ملاک تشخیص نیز سازمان هواشناسی استان است.

هواشناسی ایران 1400/04/11| هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در 13 استانهواشناسی ایران 1400/04/9| هشدار وقوع سیلاب در 12 استان/ گرمای 50 درجه در برخی استان‌هاهواشناسی نسبت به وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان هشدار داد

نوذری در ادامه یادآور شد: هواشناسی استان موظف است در این ایام گزارش پیش‌بینی بیشینه دمای مناطق مختلف استان را به‌صورت روزانه و هفتگی به ستاد مدیریت بحران استان گزارش و این پیش‌بینی ملاک عمل تعطیلی ادارات استان باشد.

استاندار ایلام تعطیلی را شامل دستگاه‌های اجرایی مناطق مذکور ندانست و گفت: تعطیلی صرفاً شامل ادارات و خواهد بود و مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخش‌های دارای نوبت‌کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری‌ها، اورژانس 115، آتش‌نشانی و بیمارستان‌ها و ... را شامل نمی‌شود.

لازم به ذکر است, دمای بالای 50 درجه در شهرهای (مهران و دهلران)، بنا به‌پیش بینی سازمان هواشناسی استان جزء شرایطی است که طبق این قانون منجر به اعلام تعطیلی می‌شود اما تا زمان دستور استاندار ایلام ادارات این شهرستان‌ها تاکنون و به‌رغم تحمل در جه بیش از 50 درجه گرما باز بوده است که ابلاغیه عصر امروز استاندار ایلام از فردا یکشنبه 13 تیرماه 1400 ملاک عمل خواهد بود وادارات تعطیل می‌شوند.

انتهای پیام/180/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار ایلام بالای 50 درجه مناطق جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مطیعی افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و با عبور متناوب امواجی از تراز میانی جو، از امروز رگبار باران همراه رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط بویژه مناطق جنوبی استان رخ خواهد داد که با تقویت این سامانه از فردا بارش‌های بهاره سطح وسیع‌تری از استان را در بر می‌گیرد. 

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها، طی این مدت، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست. 

این کارشناس هواشناسی استان افزود: از نظر دمایی کاهش نسبی دما از امروز در استان پیش‌بینی می‌شود. 

مطیعی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای شهرهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته نیز گفت: طی شبانه روز گذشته شهرستان شوط با ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین و تخت سلیمان تکاب با ۷ درجه بالای صفر خنکترین شهر استان بود. 

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس