Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@17:41:47 GMT

مرگ نامشخص ماهیان در رودخانه گاماسیاب

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۷۵۹۶

مرگ نامشخص ماهیان در رودخانه گاماسیاب

آفتاب‌‌نیوز :

 تلفات آبزیان این بار گریبانگیر رودخانه گاماسیاب در کرمانشاه شد که البته بنابر گفته کارشناسان خشکسالی و کاهش دبی آب رودخانه‌ها می‌تواند سبب تشدید آلودگی‌ها و تلفات آبزیان ‌شود.

اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای از هم‌استانی‌ها به ویژه مردم شهرستان هرسین خواست به دلیل آلودگی رودخانه گاماسیاب تا اطلاع ثانوی از مصرف ماهیان این رودخانه خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه از مردم استان به ویژه هرسینی‌ها خواسته شده ماهی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر فروش آبزیان خریداری کنند.

اداره کل حفاظت از محیط زیست استان در حال بررسی دلیل تلفات این آبزیان است.

یاوری مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: از چند روز پیش اتلاف آبزیان به ویژه ماهیان در رودخانه گاماسیاب گزارش شد و همکاران به منطقه اعزام شدند و نمونه‌برداری از رودخانه و صنایع حاشیه آن انجام شد.

وی عنوان کرد: منتظر اعلام نتیجه آزمایشات و نمونه‌برداری‌ها هستیم و سپس با تجزیه و تحلیل داده‌ها دلیل اصلی اتلاف آبزیان مشخص خواهد شد.

یاوری گفت: این اتفاق ممکن است به دلیل ورود بیش از حد مواد آلی و شیمیایی به رودخانه یا مسمومیت باشد اما دلیل قطعی منوط به اعلام نتایج آزمایشات است.

وی افزود: در این مواقع از مردم درخواست داریم از مصرف ماهی خودداری کنند زیرا گاهی افراد سودجو با جمع‌آوری این ماهیان در بازار عرضه می‌کنند.

یاوری گفت: با فرماندار هرسین و اداره کل دامپزشکی استان هماهنگ شده که ماهیان این رودخانه از منطقه خارج نشوند.

وی افزود: در این شرایط که دلیل قطعی اتلاف ماهیان هم مشخص نیست بهتر است مردم از شنا در این رودخانه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرگ ماهیان گاماسیاب الودگی محیطی رودخانه گاماسیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی

نامدار ملکپور اظهار داشت: با توجه به وجود استخر‌های ذخیره آب کشاورزی فراوانی که در سطح استان وجود دارد، با مشاوره کارشناسان مدیریت شیلات و امور آبزیان، کشاورزان می‌توانند نسبت به ماهی‌دار کردن استخر‌های ذخیره آب کشاورزی خود اقدام نمایند.

وی افزود: در صورت بهره‌برداری کامل از این استخر‌های ذخیره آب کشاورزی امکان تولید بیش از یک هزار تن ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در سطح چهارمحال و بختیاری وجود خواهد داشت.

ملکپور اضافه کرد: برای این کار باید کشاورزان نسبت به ذخیره ماهیان با وزن بین ۵۰ تا ۱۰۰ گرم اقدام نمایند تا در پایان فصل کشاورزی یعنی اواخر مهر یا اواسط آبان ماه ماهیان به وزن بازاری رسیده و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید

تولید ۸۰ درصد تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: از دیگر اقداماتی که برای پرورش ماهی قزل‌آلا در این نوع استخر‌ها می‌توان انجام داد استفاده از دستگاه‌های هواده اسپلش یا برج‌های هوادهی در استخر است.

ملکپور ادامه داد: از مزایای پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی می‌توان به افزایش بهره‌وری محصول کشاورزی نیز اشاره کرد، آب استخر‌های کشاورزی که در آن ماهیان پرورش داده می‌شوند غنی از املاح و مواد معدنی مناسب برای رشد سایر محصولات کشاورزی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بیرانوند برای همراهی پرسپولیس در بازی با سپاهان
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند
  • وضعیت نامشخص بیرانوند برای بازی مقابل سپاهان
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است