Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@10:24:12 GMT

شغل شما بنا به ۳ دلیل عجیب، شما را چاق می‌کند!

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۷۶۹۲

شغل شما بنا به ۳ دلیل عجیب، شما را چاق می‌کند!

یکی از عوامل مهم در بروز چاقی محل کار شماست. البته نه به این معنا که محل کارتان شما را چاق کند، در واقع عوامل مختلفی در محیط کار دست به دست هم می‌دهند تا روز به روز چاق ‌تر شوید!

به گزارش قدس آنلاین، عدم تحرک و نشستن پشت میز برای ساعات طولانی، خوردن غذاهای بدون ارزش هنگام انجام کار و… همگی از فاکتورهای موثر بروز چاقی در محل کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با این حال مواردی هم وجود دارند که به ظاھر کم اھمیت و کوچک و در عین حال چاق کننده ھستند:

استرس و کار زیاد: مطالعات نشان می‌دھند که استرس مزمن در محل کار، احتمال بروز سندرم متابولیک را در افراد افزایش میدھد. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از مشکلات در سلامت فرد مثل افزایش محیط شکم، افزایش فشار خون و مقاومت به انسولین که می‌تواند به دیابت نوع ٢ منجر شود، گفته می‌شود. زنان، پنج برابر بیشتر از مردان در معرض خطر بروز سندرم متابولیک قرار دارند، زیرا زنان بیشتر از مردان دچار استرس ناشی از کار می‌شوند. وقتی که دچار استرس می‌شویم، غدد فوق کلیه، ھورمون کورتیزول بیشتری ترشح می‌کنند. این ھورمون، ذخیره چربی را در بدن افزایش می‌دھد (مخصوصا زمان ھایی که باید مدت طولانی را به کار مشغول شده و از خوردن غذا صرفنظر کنیم). ذخیره چربی به ویژه در سلول ھای چربی ناحیه شکم، اتفاق می‌افتد و خطر بروز دیابت نوع ٢ را افزایش می‌دھد. ترشح کورتیزول ھمچنین، بر روی ھورمون ھای افزایش دھنده گرسنگی ھم تاثیر می‌گذارد. این موضوع باعث افزایش اشتھا و در نتیجه افزایش وزن می‌شود.

دفتر کار پر سر و صدا: اگر در جایی کار می‌کنیم که پر ازدحام، شلوغ و پر سر و صدا است (مثل دفاتری که کارمندان زیادی در یک اتاق ھستند و یا سالن ھای آرایشگاه)، صدای ازدحام از عواملی است که ما را به خوردن میان وعده ھای زیاد در بین وعده ھای اصلی، ترغیب می‌کند. تحقیقات نشان می‌دھند که افرادی که در حین رفع یک مشکل یا انجام یک کار، در معرض صدای زیاد قرار دارند، غذای بیشتری می‌خورند. علاوه بر این، افرادی که در محیط پر از صدا کار می‌کنند، تمایل بیشتری به خوردن غذاھای ناسالم مثل چیپس دارند. پس پر سر و صدا بودن محیط کار، ھم تمایل ما را به پرخوری بیشتر می‌کند و ھم انتخاب ھای غذایی ما را ناسالم‌تر می‌نماید.

استراحت ھای گاه و بی گاه برای نوشیدن قھوه یا چای: برای بسیاری از ما، نوشیدن تعداد زیادی لیوان چای یا قھوه به عادت و باید تبدیل شده است و بدون آن نمی‌توانیم کاملا هشیار باشیم. این مساله می‌تواند بر روی سایز دور کمر تاثیر بگذارد. در اینجا مقصر فقط شکر موجود در این نوشیدنی‌ها نیست. کافئین موجود در بعضی از نوشیدنی ھا مثل قھوه، تغییرات ھورمونی در بدن ایجاد می‌کند که به ذخیره چربی در بدن می‌انجامد. وقتی که کافئین مصرف می‌کنیم، پیامی به غده ھیپوفیز در مغز فرستاده می‌شود و غدد فوق کلیه به ترشح آدرنالین، تحریک می‌شوند. در نتیجه، این تصور اشتباه برای بدن به وجود می‌آید که در معرض خطر قرار گرفته است و باید مبارزه کند. این مساله به افزایش قند خون منجر می‌شود و بدن انسولین بیشتری ترشح می‌کند تا قند خون را به حالت عادی برگرداند. انسولین یکی از ھورمون ھای اصلی در ذخیره چربی است و گلوکز استفاده نشده در بدن را به صورت گلیکوژن در ماھیچه ھا ذخیره می‌کند و باقیمانده قند را ھم به چربی تبدیل می‌نماید. این روند با نوشیدن ۵ فنجان یا بیشتر از ۵ لیوان قھوه، افزایش پیدا می‌کند. به طور خلاصه، مصرف بیش از حد قھوه، احتمال افزایش وزن و دیابت نوع ٢ را افزایش می‌دھد.

منبع: ایرنا 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چاقی مواد غذایی ذخیره چربی محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند

دریافت 81 MB

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درباره بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده و بیماری سندرم DREES و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول‌های خونی خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علت بروز این بیماری، حساسیت‌های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ترانه علیدوستی به این بیماری مبتلا شده است: سندرم درس (DRESS) | این بیماری چقدر خطرناک است و چگونه درمان می‌شود؟ نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

این پزشک می‌افزاید: واکنش‌های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته‌ای اتفاق می‌افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز کند؛ اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده است و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم‌ترین اقدام در درمان این بیماری، قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف بیماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

کد خبر 847602 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید