Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:53:10 GMT

هیچ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی تعطیل نشده است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۷۹۶۹

هیچ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی تعطیل نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در دیدار با جوانان نخبه صنعت استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی از استان‌های صنعتی کشور بوده و اگر صنایع خود را با فناوری‌های روز تطبیق ندهد از چرخه رقابتی عقب خواهد ماند.

وی اظهار کرد: با بین المللی شدن رقابت‌ها صنعت ما از لحاظ کیفیت و رقابت پذیری با مشکل مواجه خواهد شد از این رو صنایع باید خود را به تجهیزات و فناوری روز مجهز کرده و دانش بنیان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی با اشاره به اینکه برای ورود به عرصه کارآفرینی، ریسک پذیری لازم است، ادامه داد: ورود به عرصه تولید و صنعت موجب ایجاد اشتغال، افزایش درآمد سرانه و تولید ملی و پیشرفت و توسعه جامعه می‌شود.

وی گفت: آذربایجان شرقی با تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان در سال‌های گذشته از نظر واحدهای توسعه‌ای و تولیدی رتبه‌های اول و دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران جهادگران خط مقدم جبهه اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: صنعتگران آذربایجان شرقی غیرتمند و ایثارگر هستند و در دوران کرونا با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشد.

وی با اشاره به مشکلات بیان شده از سوی صنعتگران جوان استان گفت: در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه مهم‌ترین رسالت مدیران استانی و اقتصادی حمایت از تولید و سرمایه گذاری است و رفع چالش‌های پیشروی صنایع می‌تواند تأثیر به سزایی بر اقتصاد استان داشته باشد.

پورمحمدی اظهار کرد: کشور امروز در شرایط تحریم قرار دارد و به همت جوانان و تولیدکنندگان این تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

کد خبر 5249781

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد تولیدی ویروس کرونا ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا گرگان بوشهر ایلام خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 عکس استانها اراک کنکور سراسری واکسن کرونا اردبیل آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

ایسنا/بوشهر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی بویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران مشارکت دارند.

علی باستین در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز، هشتم اردیبهشت، افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است که در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از ۷۰ کشور جهان شرکت دارند و شرکت‌های بوشهری نیز با کیفیت خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی به‌ویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در این نمایشگاه مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از نکات مهم این نمایشگاه، حضور استان در توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزیان و خرماست.

باستین تصریح کرد: در دو سال اخیر در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و امیدوارم با تداوم این روند شاهد بهبود تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: از تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌خواهم که ضمن ارائه توانمندی‌های استان بوشهر، از توانمندی‌های سایر کشورها نیز بازدید و از نقاط قوت آن‌ها نهایت بهره را ببرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: برپایی نشست‌های دوجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی از دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: سال گذشته، در حاشیه این نمایشگاه با هیات اقتصادی روسیه نشست هایی برگزار و یک هیات اقتصادی و بازرگانی نیز از بوشهر به روسیه اعزام و در ارتباط با تبادل تولیدات، رایزنی خوبی انجام شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی