Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش طرفداری، از سال ۱۹۹۶ که بهترین بازیکن یورو رسما انتخاب شده، همیشه عنوان بهترین بازیکن به جز دوره قبل به بازیکنی از تیم قهرمان اعطا شده است.

گویی این یک رسم دیرین در فوتبال اروپا بوده، رسمی که در جام جهانی وجود نداشته است. چنانچه در سال ۱۹۹۸ رونالدو از تیم دوم مسابقات، در سال ۲۰۰۲ اولیور کان از تیم آلمان که دوم جهان شد، در سال ۲۰۰۶ زین الدین زیدان از تیم دوم جهان، در سال ۲۰۱۰ دیگو فورلان از تیم اروگوئه تیم چهارم مسابقات، در سال ۲۰۱۴ مسی از تیم دوم مسابقاتو در سال ۲۰۱۸ لوکا مودریچ از تیم کرواسی که دوم شد بهترین بازیکن جهان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یورو شرایط متفاوت است و اراده همواره به انتخاب بهترین بازیکن از تیم قهرمان بوده است و تنها یک بار در شرایطی استثنایی بازیکنی از فرانسه تیم دوم مسابقات به عنوان بهترین انتخاب شد که دلیلش را توضیح می دهیم.

در سال ۱۹۹۶ آلمان قهرمان و ماتیاس سامر ستاره، در سال ۲۰۰۰ تیم ملی فرانسه قهرمان و زین الدین زیدان، در سال ۲۰۰۴ یونان و زاگوراکیس، در سال ۲۰۰۸ اسپانیا قهرمان و ژاوی، ۴سال بعد اسپانیا باز هم قهرمان شد اما این بار اینیستا موفق شدند عناوین بهترین بازیکن طی دوره های مختلف یورو را به دست بیاورند. برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ وقتی پرتغال قهرمان شد، انتخاب بهترین بازیکن جام استثنا داشت و این بار بهترین بازیکن جام به گریزمان رسید، بازیکنی که مسابقات در کشورش برگزار می شد.

به هرحال شکل انتخاب بهترین بازیکن در رقابت های یورو کمی با جام جهانی متفاوت است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بهترین بازیکن تیم دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: ستاره اتریش یورو را از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، پس از داوید آلابا، یکی دیگر از ستاره‌های تیم ملی اتریش برای مسابقات قهرمانی اروپا به میزبانی آلمان در دسترس نخواهد بود.

زاور شلاگر از لایپزیش در بازی مقابل هوفنهایم بدون هیچ برخوردی به شدت آسیب دید و معاینه پزشکان نشان داد که رباط صلیبی او پاره شده و یورو را از دست می‌دهد.

به گزارش باشگاه لایپزیش، شلاگر روز امروز در هوکرووم تحت عمل جراحی قرار گرفت و برای چند ماه از میادین دور خواهد بود.

شلاگر به عنوان یک هافبک وسط تاثیر زیادی در خط میانی اتریش داشت و مطمئنا عدم حضور او در مسابقات یورو به ضرر این تیم می‌شود.

این اولین بار نیست که این بازیکن چنین مصدومیتی داشته و برای دومین بار با پارگی رباط صلیبی مواجه شده است. رالف رانگنیک، سرمربی اتریش، علاوه بر نیکلاس سیوالد، از مارسل سابیتزر، کنراد لایمر و فلوریان گریلیش نیز می‌تواند در پست او استفاده کند.

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • چالش سخت کارلو آنچلوتی؛ انتخاب بهترین هافبک ها از میان شاگردانش / زیرنویس فارسی
  • ستاره اتریش یورو را از دست داد
  • دردسر افتخارات تازه یک لژیونر برای استقلال
  • رسمی: ستاره اتریش یورو را از دست داد
  • آغاز مذاکرات: معاوضه رقیب سردار با ستاره ناپولی
  • حجازی: درباره بازی با پیکان بهترین راهکار انتخاب می‌شود
  • قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد
  • با تایید خروج ناچو؛ رئال مادرید لنی یورو را همین تابستان می‌خواهد نه در سال 2025
  • رسمی: لیست تیم‌های یورو 26 نفره شد