Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -  رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با اشاره به حضور ایران  در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات گفت: باید ساز و کاری فراهم شود که برند کالاهای ایرانی و فرصت‌های تجاری کشور به ویژه در حوزه علم و آینده در این نمایشگاه به خوبی ارائه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، حسن زمانی بعدازظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان فارس با اشاره به حضور ایران  در نمایشگاه اکسپو 2020 امارات اظهار داشت: در این نمایشگاه دو هزار و 14 متر مربع زمین به پاویون جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه  پاویون جمهوری اسلامی برگرفته از فرهنگ و هنر و تاریخ این کشور طراحی و اجرا شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 35 میلیون نفر از نمایشگاه اکسپو 2020 امارات بازدید کنند که 80 درصد این بازدیدکنندگان از خارج از امارات هستند و فرصت بسیار خوبی برای ایجاد تحول در صنعت گردشگری کشور ایران است. 

زمانی یکی از اهداف حضور پاویون جمهوری اسلامی در نمایشگاه اکسپو 2020 امارات را معرفی چهره واقعی کشور و مقابله با ایران هراسی عنوان کرد و افزود: استان فارس  یکی از نمادهای فرهنگ ایران زمین است که  انتظار می‌رود در این نمایشگاه بهترین‌های خود را در بخش‌های فرهنگی، گردشگری، صنعتی و جذب سرمایه‌گذار عرضه کند. 

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در اکسپو 2020 امارات با اشاره به خسارت  کسب و کارها ناشی از بیماری کرونا بیان کرد: نمایشگاه اکسپو امارات یکی از بهترین فرصت‌ها برای کشور ایران به ویژه در بخش اقتصادی و رونق صادرات است که بتواند ظرفیت‌های خود را در ابعاد مختلف معرفی و عرضه کند.

ذوب‌آهن اصفهان در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان شیرازنمایشگاه بین‌المللی کالاهای مصرفی چین و کمک به روند احیای اقتصاد جهانراه دسترسی نمایشگاه بین‌المللی قم 2 ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

فرشید فرزانگان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات نیز در این جلسه با بیان اینکه اکسپو یک رویداد اجتماعی، فرهنگی، علمی و هنری با کارکرد تجاری است، گفت: نمایش دستاوردهای جدید، بهره‌وری از صنایع خلاق، آشنایی بازدیدکنندگان با دستاوردهای هر کشور، فعال شدن بخش تجاری در فضای پاویون و گسترش مبادلات تجاری از جمله اهداف اقتصادی و تجاری این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه باید ساز و کاری فراهم شود که برند کالاهای ایرانی و فرصت‌های تجاری کشور به ویژه در حوزه علم و آینده در این نمایشگاه به خوبی ارائه شود، افزود: با توجه به مناسبات قدیمی استان فارس با کشور امارات، این استان فرصت غنیمتی را برای حضور و عرضه کالاها و مزیت‌های اقتصادی خود نسبت به سایر استان‌ها در این نمایشگاه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات عنوان کرد: اتاق مشترک ایران و امارات وظیفه خود می‌داند در کنار بخش اقتصادی کشور باشد و شرایط برای حضور تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران را در این اکسپو تسهیل کند. 

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی استان فارس نیز در این جلسه  با بیان اینکه این رویداد بزرگ می‌تواند یک فرصت اقتصادی منحصر به فرد برای استان باشد، تصریح کرد: ظرفیت‌های استان در بخش‌های متخلف و بنگاه‌های تولیدی استان در حوزه کالاها و برندهای تولیدی استان می‌توانند در این رویداد به خوبی معرفی شوند.

رازقی با اشاره به مدت زمان مناسب 6 ماه این نمایشگاه تصریح کرد: علاوه بر برگزاری برنامه‌های متعدد و هماهنگی‌های لازم جهت مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی استان، در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه اعزام هیئت‌های تجاری مختلف از استان به کشور امارات را ساماندهی خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: باید با برنامه ریزی منسجم و منظم شرایطی ایجاد شود که استان بتواند در ابعاد مختلف از فرصت نمایشگاه اکسپو 2020 امارات بیشترین و بهترین بهره‌برداری را داشته باشد.

سید محمود موسوی مدیر عامل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس نیز در این جلسه گفت: نمایشگاه اکسپو فضایی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی است و می‌تواند منشا اتفاقات خوب برای استان فارس به ویژه در بخش اقتصاد استان باشد.

وی با بیان اینکه استان فارس ظرفیت و داشته‌های بسیاری دارد که می‌تواند نمایشگاه اکسپو را تکمیل کند، افزود: تلاش می‌کنیم حضور قدرتمندی از استان فارس در این نمایشگاه ارائه دهیم.

به گزارش تسنیم اکسپو یک صنعت نمایشگاهی است و به نمایشگاه‌هایی گفته می‌شود که بیش از سه هفته طول بکشد. نمایشگاه اکسپو برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه، آسیا و آفریقا با حضور حدود 200 کشور از سراسر جهان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/424/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه اکسپو 2020 امارات مشترک ایران و امارات نمایشگاه بین المللی رئیس اتاق بازرگانی استان فارس فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

ایسنا/همدان ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در حالی امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد که استان همدان حضوری پرقدرت در این نمایشگاه دارد.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

استان همدان در این دوره از برگزاری نمایشگاه اکسپو با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده که در همین راستا ۲۵۰ محصول متنوع از ۵۰ شرکت امسال در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیز معرفی شده‌اند.

همچنین سفال و کشمش به عنوان دو زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی نیز به عنوان زنجیره توسعه استان در این نمایشگاه مطرح هستند.

به گزارش ایسنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد