Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی این استان ضعیف است انتظار داریم که روند واکسیناسیون برای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا شتاب گیرد.

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی در ستاد استانی مقابله و مدیریت ویروس کرونا اظهارکرد: در موضوع کرونا شرایط سیستان و بلوچستان تا این لحظه وضعیت مطلوبی داشته و در موضوع جانباختگان که تاکنون زیر نرم جهانی بودیم اکنون به نرم جهانی رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط این پیک به جهت ماه رمضان، تعطیلات عید سعید فطر و خرداد، موضوع انتخابات و شب نشینی شوراها تقریبا بعد از انتخابات در حوزه جان‌باختگان بین ۱۰ تا ۱۶ درصد جانباختگان کشور و در حوزه مبتلایان بین ۹ تا ۱۰ درصد آن را سیستان وبلوچستان به خود اختصاص داده است. 

استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: در موضوع کرونا سال گذشته در همین موقع‌ها ۳۵۰ تا ۴۵۰ تست کرونا در روز می‌گرفتیم ولی هم‌اینک به ۲هزار تست در روز رسیده انتظار ما این است که کمک شود تا تست فراگیر انجام و تاثیر کووید ۱۹ از باب شناسایی به موقع کمتر و گسترشش کاهش یابد. 

وی با بیان اینکه در شرایط قبلی دوران کووید ۱۹، ۲ هفته طول می‌کشید اما هم‌اینک به سه هفته رسیده و بخشی از جمعیت جوان را هدف قرار داده و میزان سرایت و کشندگی آن بسیار بالا است خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهی‌هایی به بازار و نیازمندی‌هایی از جهت اعتبار دارند که انتظار ما این است که دستوری مبنی بر پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان زابل و ایرانشهر انجام شود.

موهبتی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی کاملا در حوزه بهداشتی مشهود است و در تعدادی از شهرستان‌ها که بیمارستان نداریم تقاضای استقرار بیمارستان صحرایی و عفونی را داریم گفت: مشکلات جدی در حوزه مواد مصرفی مثل ماسک و لوازم بهداشتی وجود دارد و به جهت شرایط اقتصادی مردم و دستگاه‌های اجرایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و خیران همراهی داشتند هم‌اینک نیاز به همت دیگری در این مساله نیز وجود دارد. 

وی خاطرنشان کرد: عید قربان و عید غدیر را پیش رو داریم و بلافاصله بعد از آن محرم از این جهت لازم است مراقبت کنیم و گرنه کرونا با شرایطی که امروز در استان وجود دارد قابل کنترل نخواهد بود. 

استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: در بحث مرز و ترددهای غیرمجاز روزانه نزدیک به یک‌هزار نفر دستگیری داریم در این استان اقدامات زیرساختی برای انسداد مرز انجام نشده و بخشی از جمعیتی که قاچاق وارد می‌شوند از میان کوه‌ها می آیند. 

وی گفت: در مرزهای رسمی تلاش کردیم که صادرات تعطیل نشود و روزانه بیش‌از یک‌هزار و ۲۰۰ ماشین و در بعضی موارد ۲۰۰۰ ماشین از مرزهای رسمی وارد می‌شود که نظارت جدی دستگاه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر در آن مناطق وجود دارد و ما درصدد این هستیم که بخش ترددهای انسانی را به حداقل برسانیم. 

موهبتی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی را با رعایت پروتکل‌ها و نظارت بیشتر دنبال کردیم همچنین در این انتخابات در تمامی ستادهای انتخاباتی هیچ کدام از دست‌اندرکاران اجرایی دچار ویروس نشدند تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب یک کارگاه عمرانی است که به اذعان همگان این موضوع تاکنون سابقه نداشته و بیش‌از ۱۰۰ کارگاه بزرگ عمرانی در موضوع راه آهن، بزرگراه، راه و گازرسانی در آن فعال است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان کرونا در سیستان و بلوچستان استانی سیاسی سیستان و بلوچستان سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در این مراسم، گفت: بهبود شاخص های کیفی و کمی در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، نیازمند تعامل با خیران نیک اندیش دارد.
همچنین ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری انجمن خیران مدرسه ساز،گفت: مهمترین نیاز آموزش وپرورش توسعه انسانی ونرم افزاری است که با همکاری آموزش وپرورش، نوسازی وتجهیز مدارس وانجمن خیران در سیستان وبلوچستان محقق می شود.
بروشکی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان هم گفت: امسال 98 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند.

دیگر خبرها

  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • تداوم باران بهاری در سیستان وبلوچستان
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد