Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:36:56 GMT

آغاز به کار نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۹۲۲۵

آغاز به کار نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی در آیین رونمایی از پوستر کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر اظهار کرد: شعر آیینی و شعر اهل بیت (ع) یکی از مفاخر تمدن آذربایجان است که همواره در میان شعرای ترک زبان جایگاه ویژه ای داشته است. در این میان، در تبریز نیز، در جریان عید غدیر خم گام های موثر و جریان سازی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با محوریت اقوام ترک زبان برگزار می شود، اظهار کرد: نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر در راستای جریان سازی موثر و با محوریت شعر غدیر، ولایت، بصیرت، شناخت ولی زمان و سایر موضوعات کار خود را آغاز کرده است.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه افزود: دبیرخانه این کنگره هم اکنون در حال جمع آوری اشعار و ارتباط با شاعران کشور و شاعران سایر کشورهاست که امیدواریم در پایان این کنگره کتاب مجموعه اشعار به زبان ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، فارسی و عربی منتشر شده و در اختیار مسلمانان جهان گذاشته شود.

گفتنی است، نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با موضوعات سیمای علی (ع) در فرآن، علی (ع) خانواده و سبک زندگی، علی (ع) و مساله صلح جهانی، علی (ع) در آیینه نهج البلاغه و سایر موضوعات مرتبط برگزار می شود که علاقمندان می توانند آثار خود را تا تاریخ 28 تیرماه 1400 به دبیرخانه این کنگره واقع در حوزه هنری آذربایجان شرقی ارسال کنند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: شعر آذربایجان شرقی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر

حوالی ساعت ۱و ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بلوار غدیر محدوده دانشگاه قم در اثر برخورد یکدستگاه سواری پژو پارس با یک جوان  حدودا ۱۷ ساله، یکی دیگر از خانواده‌های شهرمان داغدار شد.

در بررسی اولیه، سرعت بالای سواری پژو موجب بروز این حادثه تلخ بوده است. علت دقیق حادثه پس بررسی‌های تکمیلی توسط پلیس به مراجع قضایی اعلام می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری