Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@02:05:14 GMT

اضافه کاری کارگران چگونه محاسبه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۹۵۱۶

اضافه کاری به معنای انجام کار بیش از ساعت‌های تعیین شده است و آشنایی با نحوه محاسبه آن می‌تواند به آگاه سازی کارگران کمک کند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: در قانون کار، هیچ کارگری ملزم به اضافه کاری نیست و اضافه کاری به معنای انجام کار بیش از ساعت‌های تعیین شده است و صرفا انجام کار بیش از ساعت مقرر با توافق میان کارگر و کارفرما صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضافه کاری جزء مواردی است که کارگران در زمان کار خود به مراتب با آن سر و کار دارند. نپرداختن این اضافه کاری یا کم پرداختن آن از جمله مشکلات کارگران است که با پردازش این موضوع می‌توان به آگاه سازی کارگران کمک کرد.

اساسا محاسبه انجام کار اضافه بر ساعت کار عادی، یعنی بیش از ۴۴ ساعت در هفته برای کارگران غیر نوبت کار و ۱۷۶ ساعت در ۴ هفته متوالی برای کارگران غیر نوبت کار، اضافه کاری محسوب می‌شود.

شیوه قانونی محاسبه اضافه کاری که در اجرا با عملکرد کارفرمایان و مراجع حل اختلاف هماهنگی دارد به شرح زیر است:

(حقوق پایه+مزایای مستمر ماهانه) تقسیم بر (۲۲۰×۱۴۰ درصد)

بیشتر بخوانید: اضافه کاری در مشاغل سخت و زیان آور

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اضافه کاری کارگران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اضافه کاری کارگران اضافه کاری انجام کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، کیانی عضو هیت علمی مرکز تحقیقات آموزشی منابع طبیعی گلستان در نخستین دوره منطقه‌ای آموزش خشکه کاری در کردکوی گفت: طبق تحقیقات انجام شده، میزان صرفه جویی آب در هر هکتار به شیوه خشکه کاری در مقایسه با کشت غرقابی ۴ هزار مترمکعب است.

سهرابی مجری طرح گندم و برنج کشور نیز گفت: در کشور ۷۰۰ هکتار از شالیزار‌ها، کشت به روش خشکه کاری انجام می‌شود که حدود دو و نیم میلیون تن شلتوک برداشت می‌شود.

نخستین دوره کلاس‌های آموزشی خشکه کاری با حضور کشاورزان و کارشناسان استان‌های گلستان، خوزستان، گیلان، و مازندران در کردکوی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات