Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی شنبه شب در نشست گرامیداشت شهدای هفتم تیر، تقدیر از قضات نمونه و تجلیل از خانواده معظم شهدای دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به خدمات دادرسی الکترونیک در دادگستری استان افزود: زیرساخت استفاده از دادسرای الکترونیک از سال ۹۳ در قانون آیین دادرسی پیش‌بینی شده و امروز به شدت در کشور توسعه پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی خراسان جنوبی را یکی از استان‌های پیش‌رو در دادرسی الکترونیک دانست و اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۶۲ سامانه الکترونیکی در دادگستری استان داریم که از طریق این سامانه‌ها به مردم خدمت‌‎رسانی می‌کنیم.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: امروز مردم از طریق سامانه‌های خودکاربری بدون مراجعه به دادگستری استان، دادسراها و مجتمع‌های قضایی از خدمات این دستگاه استفاده می‌کنند.

وی گفت: یکی از مهمترین سامانه‌های الکترونیک درخواست گواهی عدم سوء پیشینه در استان است که از طریق این سامانه مردم حداکثر ظرف چهار ساعت این گواهی را دریافت می‌کنند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی دادگاه‌های آنلاین در استان هم گفت: با راه‌اندازی این دادگاه‌ها مراجعه مردم به مجتمع‌های قضایی و دادگاه‌ها، ۲۰ درصد کاهش یافته است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: این افتخار را در خراسان جنوبی داریم که نه تنها در داخل کشور بلکه ارتباطات آنلاین متعددی را با کشورهای دیگر و در قاره‌های دیگر از جمله آسیای میانه و آسیای شرقی داشته‌ایم و به پرونده‌های مختلف قضایی رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: تنها استانی هستیم که یکی و ۲ تا از دادگاه‌های ما به شکل ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: ما به سرعت به سمت و سوی قوه قضاییه هوشمند حرکت می‌کنیم و هدف نهایی از بهره‌مندی از این سامانه‌ها دقت و سرعت در روند رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در انتصابات مختلف و در دیدار مختلف با کارکنان قوه قضاییه یکی از تکالیفی که برای قوه قضاییه مقرر فرمودند این است که از قضات خدمتگزار، مومن و متعهد تقدیر و آنان  تبدیل به چهره و به جامعه معرفی شوند، اضافه کرد: قضات ما در خراسان جنوبی، قضاتی پر تلاش، خوش‌نام و سالم و به دنبال اجرای عدالت هستند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به دادسرای انتظامی قضات به عنوان مرجعی برای رسیدگی به تخلفات احتمالی آنان هم گفت:  در یکی و ۲ سال اخیر یک مورد پرونده هم برای قضات خراسان جنوبی در این دادسرا تشکیل نشده و هر چی بوده، تقدیر است.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: این نشانه این است که همکاران و قضات ما در فضایی بسیار خوب و سالم فقط مجری قانون و عدالت هستند.

وی اظهار داشت: یکی از مسوولیت‌های قوه قضاییه توسعه خدمات قضایی است که هم در سند تحول قوه قضاییه و هم در اسناد بالا دستی به آن پرداخت شده است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: توسعه خدمات قضایی به این معنا است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مردم برای رسیدن به عدالت و احقاق حق خود کمترین هزینه را پرداخت کنند و به تعبیری دیگر عدالت را در خانه مردم ببریم.

 وی افزود: ما در خراسان جنوبی شهرها و بخش‌هایی داشتیم که تجمع جمعیتی در آن بالا بود اما در این مناطق تشکیلات قضایی برای خدمت‌رسانی به مردم نداشتیم که با تلاش صورت گرفته سه حوزه قضایی به حوزه‌های قضایی استان اضافه شده است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: روز گذشته در راستای رفاه مردم دادگاه عمومی بخش سده قاینات را راه‌اندازی کردیم و در سال جاری راه‌اندازی دادگاه عمومی بخش قهستان درمیان در دستور کار قرار دارد.

همچنین در این آیین از ۱۹ نفر از قضات برتر خراسان جنوبی و همچنین خانواده شهیدان محمدحسین عبدالهی و محمدحسین زنجانی از شهدای دادگستری خراسان جنوبی تقدیر شد.

برچسب‌ها دادگستری خراسان جنوبی هفته قوه قضاییه خدمات الکترونیک قضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی هفته قوه قضاییه دادگستری خراسان جنوبی هفته قوه قضاییه خدمات الکترونیک قضایی دادگستری خراسان جنوبی حجت الاسلام حمیدی خراسان جنوبی راه اندازی قوه قضاییه سامانه ها دادگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز شورای عالی قضایی درباره ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) طی سخنانی در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه، به بیان برخی نکات و مسائل مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه می‌توان به تأکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازات‌ها اشاره کرد.

وی در همین باره گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تأکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اجرای "سند تحول و تعالی" راهکار رسیدن به اتقان‌ آرای قضایی

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تأکید جدی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد.

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور 10 روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضاییه برای بازنگری و بروزرسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضایی که در گذشته صادر شده‌اند، مأموریت داد و تأکید کرد؛ در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای و شورای عالی قوه قضاییه همراه بود و بنا شد که سازوکارهای لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات