Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «حسین سرمدیان» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سویه دلتای ویروس کرونا  ۴۰درصد مسری‌تر از نوع انگلیسی است و  بستری و مرگ و میر قابل توجهی دارد، بنابراین مردم باید به صورت جدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه سویه ویروس دلتا از نظر علایم بالینی تفاوتی با کرونای ووهان و انگلیسی ندارد، بیان کرد: تنها میزان سرایت پذیری این نوع ویروس بسیار بالا است و خطر درگیری شمار بیشتری از مردم را همراه دارد ضمن آنکه کادر درمان به شدت خسته‌اند و امکانات بیمارستانی نیز در این استان محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص بیماری‌های عفونی توضیح داد: اکنون غالب مراجعان کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان درگیر سویه انگلیسی  هستند اما، موارد سویه دلتا نیز به‌صورت پراکنده مشاهده شده و  موج پنجم کرونا در راه است و اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته نشود شمار زیادی را به کام بیماری و مرگ می‌کشد.
دکتر سرمدیان با اشاره به سویه دیگر ویروس کرونا با نام «دلتا پلاس» اظهار داشت: سویه دلتا تا حدودی  به تزریق واکسن پاسخ می دهد اما میزان پاسخ دهی سویه دلتا پلاس به واکسن کم است و این نوع ویروس بسیار مسری تر از انواع جهش‌یافته قبلی است.
وی تصریح کرد: این نوع از ویروس کرونا، پروتئین خاصی تولید می‌کند که سیستم ایمنی بدن را تضعیف  کرده و همین مسئله عاملی در بحرانی شدن اوضاع خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: افرادی که تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند  نیز برابر ویروس دلتا ایمن نیستند و تنها راه برای مصون ماندن از خطر ابتلا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از حضور در اماکن عمومی و پرتردد است.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.


 

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر ویروس کرونا سویه دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی وضع هوا تا صبح سه شنبه جوی نسبتا پایدار در استان وجود خواهد داشت. بر این اساس طی امروز تا دوشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گفته رضا مرادی از سه شنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور خواهد شد. با فعالیت این سامانه در استان از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و افزایش موقتی سرعت وزش باد محتمل است.

او افزود: دمای هوا تا روز چهارشنبه روند افزایشی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد