Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خرید تضمینی گوشت قرمز مهمترین راهکار برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، اکبر کرامتی شامگاه ۱۲ تیر در جلسه بررسی نحوه خرید دام از دامداران استان و عرضه مستقیم گوشت قرمزکه در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تامین گوشت قرمز در سر سفره مردم ، اظهارکرد:  امسال کاهش شدید میزان بارندگی‌ها و خشکسالی حادث‌شده ،سبب شده است مراتع به‌لحاظ پوشش گیاهی در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشند و دامداران علی الخصوص دامهای عشایری و دامداران استان در تهیه علوفه دامی با مشکل مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرامتی تصریح کرد: قیمت علوفه و نهاده های دامی نیز نسبت به سال گذشته بدلیل خشکسالی و افزایش تقاضا در سطح کشور و به تبع آن در استان افزایش چشمگیری داشته و برای جلوگیری از خروج علوفه از استان تدابیری از سوی مقامات استانی اندیشیده شده است.
وی با اشاره به کاهش میزان مصرف گوشت قرمز در سبد غذایی مردم، اضافه کرد: با روشهای مختلفی از جمله خرید های تضمینی،ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم گوشت قرمز توسط خود تشکل های دامداری، تزریق سرمایه در گردش خرید علوفه از منابع داخلی بانکها و صدور مجوزهای صادرات دام مازاد استان بصورت محدود می توان از ضرر و زیان دامداران جلوگیری کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تشکل های دامداری نقش مهم و سازنده ای در هماهنگی تولید و عرضه گوشت و فرآورده‌های دامی استان می توانند ایفا کنند،گفت: در این راستا نیاز است تشکل ها و اتحادیه های دامداران و تعاون روستایی در مناطق روستایی و عشایری به صورت جدی برای حمایت از این قشر زحمتکش و تقویت تولید و همچنین بازار رسانی محصولات دامی پای کار بیایند و سازو کارهای لازم در این زمینه تدوین شود. 
کرامتی تاکید کرد: دامداران عشایری و روستایی باید مورد حمایت جدی از سوی دستگاههای متولی قرار گیرند تا محصولات تولیدی آنها که به صورت دام زنده سبک و سنگین و سایر فرآورده های مرتبط است، بر اثر خشکسالی و مسائل مرتبط دچار چالش نشود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گوشت قرمز خشكسالي نهاده های دامی جهاد کشاورزی گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مهرداد فولاد از امحاء ۲۰۰ کیلو گرم گوشت منجمد فاسد شده در شهرستان آمل خبر داد.

وی افزود: طی بازدید مشترک جهاد کشاورزی و دامپزشکی از محل دپوی گوشت منجمد در یکی از سردخانه‌های این شهرستان و مشاهده ۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد شده، بلافاصله امحای آن در دستور کار قرار گرفت و با رعایت ضوابط اصولی از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: بازرسی و نظارت مستمر بر روند توزیع اقلام اساسی تنظیم بازاری توسط کارشناسان تنظیم بازار و صنایع این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • جنگ علوفه شروع شده است