Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرونده دومین کنکور سراسری روز‌های کرونایی پس از چهار روز برگزاری در ۴۱۴ شهرستان ایران و ۱۱ کشور خارجی بدون حاشیه بسته شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرایط سخت بود و حساس، اما نه مثل سال گذشته ترسناک کرونایی یا سال‌های قبل‌تر حاشیه‌ساز و پردردسر! آری، دومین کنکور کرونایی از روز چهارشنبه نهم تیرماه تا همین صبح دیروز درحالی برگزار شد که دیگر داوطلبی برای تعویق یا لغو آن خون دل نخورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه مراحل دقیق و طبق برنامه بود، از ساعت شروع آزمون گرفته تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی حوزه‌های امتحانی و پیشگیری از تقلب و تخلف!

 

دومین کنکور کرونازده با بیش از یک میلیون داوطلب

برای شرکت در ۵ گروه آزمایشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام کردند که با احتساب اینکه برخی داوطلبان خواستار رقابت در دو یا سه گروه آزمایشی بودند مجموعا یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

 

گروه آزمایشی تعداد کارت‌ صادره تعداد داوطلبان زن تعداد داوطلبان مرد زمان آزمون هنر ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت ۸۷ هزار و ۳۲۶ کارت ۳۷ هزار و ۷۹۵ کارت صبح چهارشنبه ۹ تیر علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت ۵۰ هزار و ۵۵۷ کارت ۹۱ هزار و کارت صبح پنجشنبه ۱۰ تیر علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت ۲۱۹ هزار و ۹۵ کارت ۵۱ هزار و ۱۷ کارت صبح پنجشنبه ۱۰ تیر علوم تجربی ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ کارت ۱۹۸ هزار و ۸۸۵ کارت صبح جمعه ۱۱ تیر زبان‌های خارجه ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ کارت ۶۲ هزار و ۱۷۷ کارت صبح شنبه ۱۲ تیر

 

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به سال ۹۹ که در شرایط حساس‌تری از لحاظ کرونا بودیم تعداد داوطلبان امسال ۳۴ هزار و ۳۱۰ نفر کمتر بود. البته این آمار با این حساب است که تمامی داوطلبان ثبت‌نامی در کنکور حاضر شده باشند لذا احتمالا آمار‌های رسمی از شرکت‌کنندگان کنکور ۱۴۰۰ باید اندکی دیگر، کمتر باشد.

 

کنکور امسال همچون سال‌های گذشته بانوان بیشترین آمار ثبت‌نامی‌ها را داشتند به گونه‌ای که ۵۹.۵۵ درصد داوطلبان (۶۶۲ هزار و ۱۱۴ نفر) را زنان و ۴۰.۴۵ درصد داوطلبان (۴۴۹ هزار و ۷۰۴ نفر) را مردان شامل شدند.

 

۸۶ کرونایی در بین کنکوری‌ها

در شرایط کرونایی این روز‌ها متاسفانه طبیعی است که تعدادی از داوطلبان این رویداد بزرگ، مبتلا به کرونا باشند براین اساس طبق آمار فرم‌های خواظهاری سازمان سنجش برای مجموع ۵ گروه آزمایشی کنکور امسال ۱۱۴ مورد داوطلب مبتلا ثبت شده بود که، چون برخی از داوطلبان در دو یا سه گروه آزمایشی کنکور داشتند، تعداد ۸۶ داوطلب کنکور سراسری امسال مبتلا به بیماری کرونا بودند. از ۸۶ داوطلب کرونایی آزمون سراسری، ۵۱ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی و ۱۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی شرکت کردند.

 

 

ملاک تعیین تغییر کرد، حوزه‌های امتحانی افزایش یافتند

در آزمون سراسری سال گذشته، ملاک تعیین حوزه امتحانی این بود که اگر ۲۵۰ داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر وجود داشت، آن شهر حوزه برگزاری کنکور می‌شد. امسال برای کاهش تردد کنکوری‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر از ۲۵۰ نفر به ۱۵۰ نفر کاهش یافت. درنتیجه برای آزمون امسال ۳۵۲۲ حوزه امتحانی در ۴۱۴ شهرستان کشور آماده‌سازی شد همچنین ۱۱ کشور خارجی بعنوان حوزه‌های امتحانی خارج از کشور (شامل قطر، ترکیه، مالزی، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، امارات، آلمان، کویت و عمان) تعیین شدند.

 

چهار روز رقابتی نفس‌گیر

نخستین روز برگزاری کنکور سراسری با رقابت ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ داوطلب گروه آزمایشی هنر صبح روز چهارشنبه نهم تیرماه آغاز شد.

سوالات کنکور هنر ۱۴۰۰ را در اینجا مشاهده و دانلود کنید.

 

پنجشنبه دهم تیرماه (روز دوم برگزاری کنکور) نوبت به گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی رسید، گروه‌های آزمایشی که مجموع داوطلبانشان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می‌رسید، ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ داوطلب کنکور انسانی و ۱۴۲ هزار و ۶۲ داوطلب کنکور علوم ریاضی.

دفترچه سوالات کنکور علوم ریاضی و فنی را در اینجا مشاهده و دانلود کنید

دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی را در اینجا مشاهده و دانلود کنید.

 

اما روز جمعه نوبت داوطلبان گروه علوم تجربی شد، پرداوطلب‌ترن گروه آزمایشی کنکور امسال همچون سال‌های گذشته که شرکت‌کنندگانش برای رسیدن به صندلی‌های رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های کشور ماه‌ها یا شاید هم سال‌ها سخت درس خوانده بودند. برای علوم تجربی‌ها ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت صادر شده بود، نزدیک به ۳۵۸ هزار داوطلب زن و ۱۹۷ هزار داوطلب مرد.

 

 

رقابتی سخت برای بازه سنی ۱۳ تا ۸۴ سال

نکته قابل توجه برای آزمون علوم تجربی‌ها این بود که مسن‌ترین و جوان‌ترین کنکوری امسال دراین گروه آزمایشی به رقابت پرداختند، مسن‌ترین داوطلب متولد نوزدهم تیرماه ۱۳۱۶ ساکن اصفهان و جوان‌ترین داوطلب متولد یازدهم مردادماه ۱۳۸۷ ساکن بجنورد.

 

بعد از کنکور سخت و پررقابت تجربی، نوبت به آزمون زبان با یک پنجم داوطلب آزمون تجربی، حدود ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ داوطلب در روز شنبه یازدهم تیرماه رسید. کنکوری که آخرین گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۰ بود و با اتمام رقابت داوطلبان آن، پرونده برگزاری آزمون سراسری امسال بسته شد.

سوالات کنکور زبان‌های خارجی ۱۴۰۰ را در اینجا مشاهده و دانلود کنید.

 

نتایج کنکور سراسری چه زمانی اعلام می‌شود؟

نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه دهه اول مردادماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و از نیمه مردادماه داوطلبان مجاز باید نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کدرشته‌محل اقدام کنند درنهایت فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۰ هفته پایانی شهریورماه اعلام خواهد شد و آنطور که مسئولان خبر داده‌اند حدود ۹۸ درصد داوطلبان کنکور امسال (یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می‌‎شوند.

 

کنکور امسال اولین کنکور بدون نظام قدیمی‌ها

سهمیه‌ها در کنکور سراسری ۱۴۰۰ هیچ تغییری نمی‌کند و همانند آزمون‌های سال‌های گذشته برای داوطلبان اعمال می‌شود؛ از سوی دیگر طبق اعلام پیشین سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور ۱۴۰۰ به صورت جداگانه برای داوطلبان نظام قدیم برگزار نمی‌شود. آزمون ۹۹ آخرین کنکوری بود که داوطلبان نظام قدیم به سوال‌های نظام قدیم کنکور پاسخ دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور 1400 سازمان سنجش دفترچه سوالات کنکور کنکور سراسری سازمان سنجش آموزش کشور گروه آزمایشی کنکور تعداد داوطلبان درصد داوطلبان کنکور سراسری آزمون سراسری سوالات کنکور کنکور امسال علوم انسانی کنکور ۱۴۰۰ علوم ریاضی علوم تجربی کارت صبح سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین اللهی، امروز در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی افزود: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند. ­ وی با بیان اینکه این آزمون­ در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان شرکت کننده می‌توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند. عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، اظهار کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت. وزیر بهداشت گفت: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد. عین اللهی­ گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. ­

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند