Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین روز از اجراهای بخش صحنه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، جمعه ۱۱ تیرماه نمایش «پایین سمت چپ» به کارگردانی هادی محرابی در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۷:۳۰ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفت. این نمایش که کاری از دانشجویان رشته ادبیات نمایشی دانشگاه دامغان است، گروه بازیگرانی را از استان‌های اصفهان، فارس و دامغان گرد هم آورده تا نمایشی را که برگرفته از ایده فیلم «برای دوشنبه» است با نمایشنامه‌ای ماحصل یک کار کارگاهی به قلم هادی محرابی به اجرا درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر نمایشی به عنوان برگزیده بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی موفق به دریافت جوایزی چون بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه و نور شد و برای حضور در بخش اصلی جشنواره نیز معرفی شد و در اجرا نیز مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.

هادی محرابی کارگردان «پایین سمت چپ» در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نمایشنامه این کار به صورت اتفاقی نوشته شده است، بیان کرد: من با گروه تئاتری که در دانشگاه دامغان شکل داده بودم تئاترهای زیادی اجرا می‌کردیم. یک روز با هم درباره دغدغه هایمان صحبت کردیم که آن دغدغه‌ها ما را به مسائل خانوادگی سوق داد و بعد از آن بود که ایده فیلم «برای دوشنبه» را که یکی از دوستان معرفی کرده بود نزدیک به دلمشغولی ها و نظراتمان دانستیم. در نهایت آن ایده را از آن خودمان کردیم و یک نمایشنامه کارگاهی درباره رابطه خانواده و اجتماع شکل دادیم.

وی ادامه داد: همه بچه‌ها از دانشگاه دامغان و البته از استان های مختلفی مثل اصفهان و شیراز هستند و اولین تجربه کاری‌شان است. برای این اجرا سه ماه تمرین کردیم اما به دوران کرونا برخوردیم و یک سال به صورت آنلاین از متن روخوانی داشتیم. چون بچه‌های گروه از شهرهای مختلف هستند تمرین حضوری نداشتیم تا اینکه سه روز قبل از برگزاری جشنواره برای اجرا در جشنواره تمرین حضوری انجام دادیم.

این دانشجوی کارشناسی رشته هنرهای نمایشی با اشاره به دومین حضور خود در جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: شرایط کرونا این دوره از جشنواره را تحت تاثیر قرار داده است و اگرچه دوره های پیش جشنواره روند بهتری داشت اما تلاش دوستان در دبیرخانه قابل ستایش است.

در خلاصه داستان نمایش «پایین سمت چپ» آمده است: «وقتی یه گاو داره باهاتون حرف میزنه به شاخ‌هاش خیره نشین به چشماش نگاه کنید.»

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به دبیری سید مجتبی جدی و به همت اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تا ۱۹ تیر در حال برگزاری است.

کد خبر 5249448 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: دامغان جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران نوفل لوشاتو تئاتر ایران فیلم کوتاه فیلم سینمایی سینمای مستند جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران برنامه تلویزیونی رادیو شبکه دو سیما نمایشگاه نقاشی حضور هنر ایران در جهان فیلم دینامیت شبکه مستند سیما تئاتر شهر حوزه هنری تئاتر دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 

 بنا بر اعلام شورای نظارت و اریابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق(ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا(به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.  

مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶  اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی